School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code IE 436
Course Title in English Selected Topics in IE
Course Title in Turkish Endüstri Mühendisliğinde Seçilmiş Konular
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 153 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Basic knowledge on probability and optimization, and an understanding on the topics covered by industrial engineering program
Co-requisites None
Registration Restrictions Senior standing
Overall Educational Objective To learn various topics of industrial engineering and apply them on a selected problem.
Course Description Selected topics in Industrial Engineering that are outside the scope of the standard undergraduate curriculum.
Course Description in Turkish Endüstri Mühendisliği standart lisans program içeriğinde ele alınmayan seçilmiş konular.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Endüstri mühendisliğinin güncel uygulama alanlarını tanıma;
2) Güncel bir probleme bir endüstri mühendisliği aracını uygulama.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date UTKU KOÇ , December 2020
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. SEMRA AĞRALI

Course Contents

Hafta Konu
1) İş Planındaki Temel Kavramlara Giriş
2) Süreç Başlatma, süreci tanımlama, süreç kontrolü ve analiz etme
3) Bir süreci değerlendirme ve yeni bir süreç tasarlama
4) Süreç şeması oluşturma ve akış şeması sembollerini tanımlama
5) Sürecin ölçülmesi ve süreç iyileştirmesi
6) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
7) Strateji yönetiminin temel kavramları, vizyon, misyon, strateji ve politika kaynakları
8) Dış ve iç analiz, SWOT analizi, TOWS matris
9) Stratejik yönetim süreci
10) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
11) Proje yönetimi, değerlendirme
12) Proje önceliklendirme teknikleri ve proje planlaması
13) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
14) Gerçek bir vaka çalışması üzerine tartışma – Davetli Konuşmacı
15) Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsN/A
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsThere will be several assignments
Laboratory Work
Computer UseStudents will apply algorithms using a computer programming language that they select
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 6 % 30
Projeler 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration

Rules for attendance: Minimum attendance requirement is 70%. Missing an assignment: Decreases the participation point. Missing a project: Project deadlines are always extendable up to 72 hours, with submissions late for (0,24] hours receive 70% of the credit they get, (24,48] hours receive 35%, and (48,72] receive 10%. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Regulations Disclaimer: The instructor reserves the right, when necessary, to alter the grading policy, change examination dates, and modify the syllabus and course content. Modifications will be announced in class. Students are responsible for the announced changes.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 2 84
Proje 1 23 1 24
Ödevler 6 5 30
Küçük Sınavlar 5 2 1 15
Total Workload 153
Total Workload/25 6.1
ECTS 6