INT 411 Model MakingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 411
Ders Adı İngilizce Model Making
Ders Adı Türkçe Maket
Öğretim Dili EN
Ders Türü Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: - Okuma: - Laboratuvar : 3 Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Farklı malzemeler ve teknikler deneyerek mimari maket yapımını bir tasarım aracı olarak, aynı zamanda somut fikirlerin soyut maket diliyle ifade edilmesinin yollarını arayarak bir temsil aracı olarak anlamak.
Ders Açıklaması Maket yapımı mimari fikirlerin ilk maddeye dönüştüğü yerdir. ‘Our models — structural, sculptural, atmospheric, always different — aim to discover and show the physical presence of building and place. They help us to understand, to think and to dream. We make them to hold the promise of the object we are looking for.’ Peter Zumthor Maket dersi teorik altyapı üzerine, farklı maket uygulamaları eşliğinde çeşitli malzeme ve yapım tekniklerinin keşfedilmesine odaklanacaktır. Deneysel yaklaşımlar maket yapımının doğası gereği barındırdığı potansiyellerin farkına varılmasında önde gelen kriter olacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) mekansal kavramları üç boyutlu bir şekilde anlamak;
2) fiziksel modeller kullanarak form oluşturmayı kavramak;
3) farklı model tipleri aracılığıyla fikirlerin soyut ifadesini analiz etmek;
4) uygun malzemeleri seçmek;
5) tasarlanan modelin türüne, amacına ve ölçeğine uygun üretim tekniklerini uygulamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. NİLAY YURTSEVER

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Dersin ve atölyenin kapsamı ve ilerleyişi hakkında giriş.
2) Malzeme 01: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 01
3) Ödev 01 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması.
4) Malzeme 02: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 02
5) Ödev 02 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması.
6) Malzeme 03: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 03
7) Ödev 03 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması.
8) Malzeme 04: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 04
9) Ödev 04 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin tartışılması.
10) Karışık Malzeme: Malzeme özellikleri. Kesme/şekillendirme/bağlama teknikleri. Örnekler. Ödev 05: Karışık teknikler ve çeşitli seçilmiş malzemeler kullanılarak modellerin yürütülmesi.
11) Ödev 05 devam ediyor.
12) Ödev 05 devam ediyor.
13) Ödev 05 devam ediyor.
14) Ödev 05 devam ediyor. Ortaya çıkan modellerin sunumu ve tartışılması.
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar-
Öğretme TeknikleriMaket Yapımı esas olarak bir ‘laboratuvar’ dersidir. Öğretim yöntemi, farklı malzemeleri ve maket yapım tekniklerini tanıtan dersleri içerir ancak esas olarak bu malzemelerin ve üretim tekniklerinin atölyede uygulanmasına dayanır. Ana öğrenme çıktısı bireysel üretimden ortaya çıkar. İnisiyatif almak ve yeni yaklaşımlar keşfetmek, katılımcıyı aktif öğrenmeye katılmaya motive eder.
Ödev ve Projeler4 ön ödev 1 final ödevi
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 50
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yurtsevern@mef.edu.tr
-
Bu ders için katılım ve sınıf içi katılım esastır. Öğrenciler, gerekli materyallerle sınıfa gelmekten ve ders zamanını etkili bir şekilde kullanmaktan sorumludur. Geç teslimler hiçbir zaman kabul edilmeyecektir. Başarılı bir sonuç için tüm derslere katılım çok önemlidir. %80 katılım zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5