School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | EE 472 | ||||
Course Title in English | Antennas and Propagation | ||||
Course Title in Turkish | Antenler ve Yayılım | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
EE 304 - Electromagnetic Fields |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in Electromagnetic Fields | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to: 1. Gain knowledge about fundamental principles of antennas 2. Analyse and design antennas and antenna arrays for some given specifications 3. Describe fundamental principles of electromagnetic wave propagation | ||||
Course Description | This course provides a a comprehensive understanding of antennas and propagation. The following topics are covered: Basic antenna definitions and terms: directivity, efficiency, gain, polarization, beamwidth, isotropic radiator, far-field region, Voltage Standing Wave Ratio (VSWR), beam steering, broadside, endfire, phased arrays, array factor and pattern multiplication. The electric dipole and the magnetic dipole, image theory, small antennas & short dipoles, resonant antennas and their radiation patterns, travelling wave antennas, rhombic antennas, Log Periodic Dipole Arrays (LPDA), uniformly excited-equally spaced linear arrays, free space propagation, Friis formula and free space path loss, ground reflection and 2-ray model, knife edge diffraction, Split Step Parabolic Equation (SSPE) method. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Antenlerin temel prensipleri hakkında bilgi edinir; 2) Belirli bazı özellikler için antenleri ve anten dizilerini analiz eder ve tasarlar; 3) Elektromanyetik dalga yayılımının temel prensiplerini açıklar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | EGEMEN BİLGİN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. CAGATAY ULUISIK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Koordinat sistemleri, vektör cebri ve Maxwell denklemlerinin gözden geçirilmesi |
2) | Temel anten tanımları ve terimleri: yönlülük, verimlilik, kazanç, polarizasyon, ışın genişliği, izotropik radyatör, uzak alan bölgesi, Gerilim Sabit Dalga Oranı (VSWR) |
3) | Elektrik (Hertz veya İdeal) Dipol: manyetik vektör potansiyeli, manyetik ve elektrik alan vektörleri, karmaşık poynting vektörü |
4) | Elektrik (Hertz veya İdeal) Dipol: yayılan güç, radyasyon direnci, anten verimliliği, kazanç, yönlülük, radyasyon örüntüsü. |
5) | Manyetik Dipol: manyetik vektör potansiyeli, manyetik ve elektrik alan vektörleri, karmaşık poynting vektörü, yayılan güç, radyasyon direnci, anten verimliliği, kazanç, yönlülük, radyasyon örüntüsü |
6) | Görüntü teorisi, küçük antenler ve kısa dipoller, rezonans antenler ve bunların radyasyon desenleri. |
7) | Eşkenar dörtgen antenler ve radyasyon desenleri |
8) | Log Periyodik Dipol Dizileri (LPDA) |
9) | Düzgün uyarımlı, eşit aralıklı doğrusal diziler. Geniş ve uçtan ateş durumları için eleman deseni, dizi faktörü, desen çarpımı, Yarım Güç Işın Genişliği (HPBW) ve İlk Sıfırlar Arasındaki Işın Genişliği (BWFN) |
10) | ANTEN-GUI: İzotropik radyatörlerin düzlemsel dizileri için Matlab tabanlı bir görselleştirme paketi. Anten simülatörü: NEC-WIN Professional |
11) | Radyo dalgası yayılımının temelleri: polarizasyon, yansıma, kırılma, kırınım Serbest uzay yayılımı, Friis formülü ve serbest uzay yol kaybı |
12) | Zemin yansıması ve 2-ışın modeli, bıçak sırtı kırınımı. |
13) | Sayısal yayılım simülatörleri: Ray yaklaşımları, Bölünmüş Adım Parabolik Denklem (SSPE) yöntemi, Momentler Yöntemi (MoM) |
14) | Mikroşerit filtre tasarımı, mikroşerit hatları |
15) | Final Sınav Dönemi. |
16) | Final Sınav Dönemi. |
Required/Recommended Readings | 1. C. A. Balanis, Antenna Theory - Analysis & Design, 2nd Ed., John Wiley & Sons, NY 1997 2. J. D. Kraus, Antennas, 2nd Ed., MacGraw-Hill Book Co., NY 1988 3. R. E. Collins, Antennas and Radiowave Propagation, MacGraw-Hill Book Co., NY 1985 4. D. K. Cheng, Field and Wave Electromagnetics, Second Ed., Addison-Wesley, New York, 1992 | ||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office: TBD office hours: TBD email address: culuisik@dogus.edu.tr Rules for attendance: : - Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given for each missed midterm. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Ödevler | 1 | 3 | 6 | 9 | |||
Ara Sınavlar | 3 | 17 | 2 | 57 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |