School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | CE 434 | |||||
Course Title in English | Earth Retaining Systems and Slopes | |||||
Course Title in Turkish | Zemin İstinad Yapıları ve Şev Stabilitesi | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture,Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring,Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of soil mechanics is expected. | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students & Graduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the necessary theoretical background for application of soil mechanics to the design and analysis of various types of retaining structures and slopes. | |||||
Course Description | This course uses the basic principles of soil mechanics to design and analysis of earth retaining systems and slope stability. The following topics are covered: lateral earth pressures, retaining walls, and slope stability analysis. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) yanal zemin basınçlarını hesaplar; 2) mekanik olarak stabilize edilmiş toprak ve beton istinat duvarlarını ve kazık perdeleri tasarlar; 3) derin kazılar için istinat sistemlerini açıklar ve uygun teknik ve araçları nasıl seçeceğini ve uygulayacağını öğrenir; 4) istinat yapıları için su ile ilgili problemlerin önemini anlar, istikrarsızlık problemleri ve derin kazıların ölçüm sistemleri hakkında bilgi sahibi olur; 5) şevlerin ve destekli şevli kazıların stabilitesini analiz eder; 6) bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirir; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | GÖKÇE TÖNÜK , February 2024 |
Course Coordinator | GÖRKEM AKYOL |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi GÖKÇE TÖNÜK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, yanal zemin basınçları |
2) | Beton istinat duvarları – yerçekimi ve konsol |
3) | Kazık perdeleri |
4) | Mekanik olarak stabilize edilmiş toprak duvarlar |
5) | Mekanik olarak stabilize edilmiş toprak duvarlar - geosentetikler |
6) | Derin kazı istinat sistemleri – duvar türleri, zemin basınçları |
7) | Derin kazı istinat sistemleri – mesnet tipleri, göçme tipleri |
8) | Derin kazı istinat sistemleri – analiz ve tasarım adımları |
9) | Derin kazı istinat sistemleri – örnekler |
10) | Su ile ilgili problemler, istikrarsızlıklar ve kazıların ölçüm sistemleri |
11) | Şevler – şev stabilitesi analizine genel bakış |
12) | Şevler – eğimli kazıların stabilite analizi, zemin çivileme |
13) | Şevler - örnekler |
14) | Deprem yükü altındaki zemin istinat yapıları ve şev stabilitesi |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: None Recommended: • Earth Pressures and Earth Retaining Structures, Chris R.I. Clayton, Rick I. Woods, Andrew J. Bond, Jarbas Milititsky, CRC Press. • Bowles, J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw Hill. • Principles for Foundation Engineering, PWS Braja M. Das, 2010, 8th Edition. • Foundation Design, Principles and Practices, Prentice Hall, Donald P. Coduto, William A. Kitch, Man-chu Ronald Yeung, 3rd Edition. • Salgado R., The Engineering of Foundations, McGraw Hill. • Soil Mechanics, Spon Press R.F.Craig, 2004, 7th Edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Design assignments as take-home midterm exams and a project | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Several software and/or numerical methods for the analysis of retaining wall design / slope stability problems may be introduced. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
tonukg@mef.edu.tr Rules for attendance: Attendance required. Classroom practice contributes to 5% of the final grade. Missing the project: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up MAY be given. Missing a final: University regulations will be enforced. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 13 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 3 | 12 | 12 | 72 | |||
Total Workload | 128 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |