School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 434
Course Title in English Earth Retaining Systems and Slopes
Course Title in Turkish Zemin İstinad Yapıları ve Şev Stabilitesi
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture,Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 128 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of soil mechanics is expected.
Registration Restrictions Undergraduate Students & Graduate Students
Overall Educational Objective To learn the necessary theoretical background for application of soil mechanics to the design and analysis of various types of retaining structures and slopes.
Course Description This course uses the basic principles of soil mechanics to design and analysis of earth retaining systems and slope stability. The following topics are covered: lateral earth pressures, retaining walls, and slope stability analysis.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) yanal zemin basınçlarını hesaplar;
2) mekanik olarak stabilize edilmiş toprak ve beton istinat duvarlarını ve kazık perdeleri tasarlar;
3) derin kazılar için istinat sistemlerini açıklar ve uygun teknik ve araçları nasıl seçeceğini ve uygulayacağını öğrenir;
4) istinat yapıları için su ile ilgili problemlerin önemini anlar, istikrarsızlık problemleri ve derin kazıların ölçüm sistemleri hakkında bilgi sahibi olur;
5) şevlerin ve destekli şevli kazıların stabilitesini analiz eder;
6) bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirir;
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date GÖKÇE TÖNÜK , February 2024
Course Coordinator GÖRKEM AKYOL
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi GÖKÇE TÖNÜK

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş, yanal zemin basınçları
2) Beton istinat duvarları – yerçekimi ve konsol
3) Kazık perdeleri
4) Mekanik olarak stabilize edilmiş toprak duvarlar
5) Mekanik olarak stabilize edilmiş toprak duvarlar - geosentetikler
6) Derin kazı istinat sistemleri – duvar türleri, zemin basınçları
7) Derin kazı istinat sistemleri – mesnet tipleri, göçme tipleri
8) Derin kazı istinat sistemleri – analiz ve tasarım adımları
9) Derin kazı istinat sistemleri – örnekler
10) Su ile ilgili problemler, istikrarsızlıklar ve kazıların ölçüm sistemleri
11) Şevler – şev stabilitesi analizine genel bakış
12) Şevler – eğimli kazıların stabilite analizi, zemin çivileme
13) Şevler - örnekler
14) Deprem yükü altındaki zemin istinat yapıları ve şev stabilitesi
15) Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: None Recommended: • Earth Pressures and Earth Retaining Structures, Chris R.I. Clayton, Rick I. Woods, Andrew J. Bond, Jarbas Milititsky, CRC Press. • Bowles, J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw Hill. • Principles for Foundation Engineering, PWS Braja M. Das, 2010, 8th Edition. • Foundation Design, Principles and Practices, Prentice Hall, Donald P. Coduto, William A. Kitch, Man-chu Ronald Yeung, 3rd Edition. • Salgado R., The Engineering of Foundations, McGraw Hill. • Soil Mechanics, Spon Press R.F.Craig, 2004, 7th Edition.
Teaching MethodsContact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsDesign assignments as take-home midterm exams and a project
Laboratory WorkNone
Computer UseSeveral software and/or numerical methods for the analysis of retaining wall design / slope stability problems may be introduced.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 3 % 75
TOTAL % 100
Course Administration tonukg@mef.edu.tr

Rules for attendance: Attendance required. Classroom practice contributes to 5% of the final grade. Missing the project: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up MAY be given. Missing a final: University regulations will be enforced. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 3 42
Proje 1 13 1 14
Ara Sınavlar 3 12 12 72
Total Workload 128
Total Workload/25 5.1
ECTS 5