School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | CE 434 | |||||
Course Title in English | Earth Retaining Systems and Slopes | |||||
Course Title in Turkish | Zemin İstinad Yapıları ve Şev Stabilitesi | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture,Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring,Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 128 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of soil mechanics is expected. | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students & Graduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the necessary theoretical background for application of soil mechanics to the design and analysis of various types of retaining structures and slopes. | |||||
Course Description | This course uses the basic principles of soil mechanics to design and analysis of earth retaining systems and slope stability. The following topics are covered: lateral earth pressures, retaining walls, and slope stability analysis. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) yanal zemin basınçlarını hesaplar; 2) mekanik olarak stabilize edilmiş toprak ve beton istinat duvarlarını ve kazık perdeleri tasarlar; 3) derin kazılar için istinat sistemlerini açıklar ve uygun teknik ve araçları nasıl seçeceğini ve uygulayacağını öğrenir; 4) istinat yapıları için su ile ilgili problemlerin önemini anlar, istikrarsızlık problemleri ve derin kazıların ölçüm sistemleri hakkında bilgi sahibi olur; 5) şevlerin ve destekli şevli kazıların stabilitesini analiz eder; 6) bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirir; |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | GÖKÇE TÖNÜK , February 2024 |
Course Coordinator | GÖRKEM AKYOL |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi GÖKÇE TÖNÜK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, yanal zemin basınçları |
2) | Beton istinat duvarları – yerçekimi ve konsol |
3) | Kazık perdeleri |
4) | Mekanik olarak stabilize edilmiş toprak duvarlar |
5) | Mekanik olarak stabilize edilmiş toprak duvarlar - geosentetikler |
6) | Derin kazı istinat sistemleri – duvar türleri, zemin basınçları |
7) | Derin kazı istinat sistemleri – mesnet tipleri, göçme tipleri |
8) | Derin kazı istinat sistemleri – analiz ve tasarım adımları |
9) | Derin kazı istinat sistemleri – örnekler |
10) | Su ile ilgili problemler, istikrarsızlıklar ve kazıların ölçüm sistemleri |
11) | Şevler – şev stabilitesi analizine genel bakış |
12) | Şevler – eğimli kazıların stabilite analizi, zemin çivileme |
13) | Şevler - örnekler |
14) | Deprem yükü altındaki zemin istinat yapıları ve şev stabilitesi |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: None Recommended: • Earth Pressures and Earth Retaining Structures, Chris R.I. Clayton, Rick I. Woods, Andrew J. Bond, Jarbas Milititsky, CRC Press. • Bowles, J. E., Foundation Analysis and Design, McGraw Hill. • Principles for Foundation Engineering, PWS Braja M. Das, 2010, 8th Edition. • Foundation Design, Principles and Practices, Prentice Hall, Donald P. Coduto, William A. Kitch, Man-chu Ronald Yeung, 3rd Edition. • Salgado R., The Engineering of Foundations, McGraw Hill. • Soil Mechanics, Spon Press R.F.Craig, 2004, 7th Edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | Design assignments as take-home midterm exams and a project | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Several software and/or numerical methods for the analysis of retaining wall design / slope stability problems may be introduced. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
tonukg@mef.edu.tr Rules for attendance: Attendance required. Classroom practice contributes to 5% of the final grade. Missing the project: No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up MAY be given. Missing a final: University regulations will be enforced. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Proje | 1 | 13 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 3 | 12 | 12 | 72 | |||
Total Workload | 128 | ||||||
Total Workload/25 | 5.1 | ||||||
ECTS | 5 |