School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | CE 453 | |||||||
Course Title in English | Construction Site Techniques | |||||||
Course Title in Turkish | Şantiye Tekniği | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture,Project | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Spring | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 115 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students & Graduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To learn the general concepts of construction site management and organization in civil engineering including modern day technologies, machinery and tools. | |||||||
Course Description | This course will familiarize the student with the definition and general characteristics of the construction site, the characteristics of construction projects, the determining factors in the selection of construction machinery and equipment, concrete and concreting works at site, formwork and earthwork calculations as well as occupational health and safety applications at the construction site. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir şantiyeyi organize eder 2) Şantiyede geçici tesisleri seçer ve miktarını belirler 3) Toprak işlerinin alanlarını ve hacimlerini hesaplar 4) İşin niteliğine göre toprak işleri ekipmanını seçer ve miktarını belirler. 5) Toprak işlerinin büyüklüğü ve niteliğine göre taşıma makinelerini seçer ve miktarını belirler. 6) Şantiye güvenliği ile birlikte kalıp tasarımını, kalıp arızalarını ve kalıp miktarının çıkarılmasını anlar. 7) Projeye dayalı olarak kaldırma ekipmanını seçer ve miktarını belirler. 8) İş sağlığı ve güvenliğini sahada açıklar, gerekli önlemleri ve güvenlik ekipmanlarını tanımlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | SEYİT ÜMİT DİKMEN , November 2023 |
Course Coordinator | GÖRKEM AKYOL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. RIFAT AKBIYIKLI |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Şantiye planlaması, geçici tesisler ve şantiye kurulumu. |
3) | Şantiye organizasyonu |
4) | Toprak işi ve makineleri |
5) | Beton kalıpları: kirişler, kolonlar vb. için malzemeler ve kalıp detayları. |
6) | Beton kalıpları: kirişler, kolonlar vb. için malzemeler ve kalıp detayları. |
7) | Beton kalıpları: kalıp tasarımı, kalıp hataları ve kalıp güvenliği. |
8) | Betonun dozajlanması ve taşınması, dökümü. |
9) | Taşıma teçhizatı ve makineleri |
10) | Kaldırma teçhizatı ve makineleri |
11) | Yapısal Çelik İşleri |
12) | Tünel işleri |
13) | Kıyı işleri |
14) | Sağlık ve güvenlik |
15) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required: None Recommended: • B. Atkin & J.Borgbrant, Performance Improvement in Construction Management, Taylor & Francis, 2009. • Frederick Gould & Nancy Joyce, Construction Project Management, 3/E, Pearson, 2013. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as an active learning technique | ||||||||||||
Homework and Projects | Term project | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | Microsoft Office Applications, Tools for construction management | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dikmenu@mef.edu.tr Instructor’s office: 5th floor Office hours: E-mail address: dikmenu@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 30 | 1 | 31 | |||
Total Workload | 115 | ||||||
Total Workload/25 | 4.6 | ||||||
ECTS | 5 |