School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 453
Course Title in English Construction Site Techniques
Course Title in Turkish Şantiye Tekniği
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 115 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Undergraduate Students & Graduate Students
Overall Educational Objective To learn the general concepts of construction site management and organization in civil engineering including modern day technologies, machinery and tools.
Course Description This course will familiarize the student with the definition and general characteristics of the construction site, the characteristics of construction projects, the determining factors in the selection of construction machinery and equipment, concrete and concreting works at site, formwork and earthwork calculations as well as occupational health and safety applications at the construction site.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir şantiyeyi organize eder
2) Şantiyede geçici tesisleri seçer ve miktarını belirler
3) Toprak işlerinin alanlarını ve hacimlerini hesaplar
4) İşin niteliğine göre toprak işleri ekipmanını seçer ve miktarını belirler.
5) Toprak işlerinin büyüklüğü ve niteliğine göre taşıma makinelerini seçer ve miktarını belirler.
6) Şantiye güvenliği ile birlikte kalıp tasarımını, kalıp arızalarını ve kalıp miktarının çıkarılmasını anlar.
7) Projeye dayalı olarak kaldırma ekipmanını seçer ve miktarını belirler.
8) İş sağlığı ve güvenliğini sahada açıklar, gerekli önlemleri ve güvenlik ekipmanlarını tanımlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date SEYİT ÜMİT DİKMEN , November 2023
Course Coordinator GÖRKEM AKYOL
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. RIFAT AKBIYIKLI

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Şantiye planlaması, geçici tesisler ve şantiye kurulumu.
3) Şantiye organizasyonu
4) Toprak işi ve makineleri
5) Beton kalıpları: kirişler, kolonlar vb. için malzemeler ve kalıp detayları.
6) Beton kalıpları: kirişler, kolonlar vb. için malzemeler ve kalıp detayları.
7) Beton kalıpları: kalıp tasarımı, kalıp hataları ve kalıp güvenliği.
8) Betonun dozajlanması ve taşınması, dökümü.
9) Taşıma teçhizatı ve makineleri
10) Kaldırma teçhizatı ve makineleri
11) Yapısal Çelik İşleri
12) Tünel işleri
13) Kıyı işleri
14) Sağlık ve güvenlik
15) Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: None Recommended: • B. Atkin & J.Borgbrant, Performance Improvement in Construction Management, Taylor & Francis, 2009. • Frederick Gould & Nancy Joyce, Construction Project Management, 3/E, Pearson, 2013.
Teaching MethodsLectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as an active learning technique
Homework and ProjectsTerm project
Laboratory WorkNone
Computer UseMicrosoft Office Applications, Tools for construction management
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 6 % 60
Projeler 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration dikmenu@mef.edu.tr

Instructor’s office: 5th floor Office hours: E-mail address: dikmenu@mef.edu.tr Rules for attendance: YÖK Regulations Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 30 1 31
Total Workload 115
Total Workload/25 4.6
ECTS 5