School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code CE 454
Course Title in English Building Cost Estimation and Analysis
Course Title in Turkish Bina Maliyet Tahmini ve Analizleri
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 114 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Undergraduate & Graduate Students
Overall Educational Objective To become familiar with the fundamentals of cost estimation methods for buildings
Course Description This course will familiarize the student with cost estimation methods, classification of work items, quantity estimation methods for construction, unit cost analysis methods, placement of reinforcement concerning Turkish standards (TS 500), preparation of interim and final bill and acceptance, the factors effecting the general cost and cost-price relation.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İş kalemlerinin, metrajın ve birim maliyet analizinin önemli yönlerini açıklar.
2) Bir inşaatın iş kalemlerini sınıflandırır.
3) Yapılar için (bina, otoyol, tünel, köprü, endüstriyel yapı vb.) metrajı değerlendirir.
4) Türk standartlarına (TS 500) göre donatı yerleştirmeyi uygular.
5) Birim maliyet analizi yapar.
6) Kesin hesabı hazırlamayı öğrenir.
7) Ara ve kesin kabulü öğrenir.
8) Bir projede maliyet tahmin yöntemlerini uygular.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date RIFAT AKBIYIKLI , November 2023
Course Coordinator GÖRKEM AKYOL
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. RIFAT AKBIYIKLI

Course Contents

Hafta Konu
1) Maliyet kavramları, maliyet türleri ve maliyet yönetimi.
2) Maliyet kavramları, maliyet türleri ve maliyet yönetimi.
3) İş kalemleri, inşaat için metraj yöntemleri, birim maliyet analizi yöntemleri.
4) Kalıp, beton işleri ve metraj
5) Donatı yerleştirme (TS 500), donatı işleri ve metraj
6) Donatı yerleştirme (TS 500), donatı işleri ve metraj
7) Metraj üzerine vaka çalışması
8) Yapı malzemeleri ve işçilik maliyet tahmini
9) Toprak işleri maliyet tahmini
10) Şantiye ve proje geneli maliyet tahmin kavramları
11) Birim maliyet analizi ve metraj cetveli üzerine vaka çalışması.
12) Genel maliyet tahmini ve kesin hesap hazırlığı.
13) Ara ve kesin hesap ve kabul
14) Ara ve kesin hesap ve kabul
15) Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınav/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: Akbıyıklı, R. (2017), “İnşaat Yönetimi – Metraj ve Maliyet Hesapları”, Genişletilmiş 3. Baskı, 803 sayfa, Birsen Yayınevi, İstanbul. Recommended: 1. Ashworth, A. (1999), “Cost Studies of Building”, Longman Scientific & Technical, Harlow, 3rd. Edition, UK. 2. Dagostine, F.R. and Feigenbaum, L. (1999), “Estimating Building Construction”, 5th Edition, Prentice-Hall Inc., New Jersey, USA. 3. Gedes, S. (1996), “Estimating for Building and Civil Engineering Works”, 9th. Edition, Butterworth Heinemann Ltd., Oxford, UK. 4. Kwakye, A.A. (19949, “Understanding Tendering and Estimating”, Gower Publishing Ltd., Aldershot, England, UK. 5. Gransberg, D.D., Popescu, C.M. and Ryan, R.C. (2006), Construction Equipment Mnagement for Engineers, Estimators and Owners, Taylor and Francis Group, CRC Press, Boca Raton, London, UK. 6. Ostwald, P.F. (2001), Construction Cost Analysis and Estimating, Prentice Hall, New Jersey, USA. 7. Nunnaly, S.W. (1987), Construction Methods and Management, 2nd Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ, USA. 8. Diamant, L. And Tumblin, C.R. (1990), Construction Cost Estimates, 2nd Edition,John Wiley and Sons, New York, USA. 9. Popescu, C.M., Phaobunjong,K. And Ovararin, N. (2003), Estimating Building Costs, Marcel Dekker Inc., New York, USA
Teaching MethodsLectures/contact hours using ‘flipped classroom’ as an active learning technique
Homework and ProjectsProject
Laboratory WorkNone
Computer UseMicrosoft Office Applications, Tools for construction management
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration akbiyiklir@mef.edu.tr

Instructor’s office: 5th Floor Office hours: E-mail address: akbiyiklir@mef.edu.tr Missing an exam: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given. Rules of attendance: Minimum of 70% attendance required. YÖK Regulations apply. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 0 3 42
Proje 1 35 35
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 20 3 23
Total Workload 114
Total Workload/25 4.6
ECTS 5