School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | SCI 432 | ||||
Course Title in English | Science of Mind | ||||
Course Title in Turkish | Zihin Bilimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 158 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn fundamentals of the interdisciplinary science of mind, referred to as cognitive science, via different perspectives and to comprehend the central issues and debates in this field. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive understanding of science of mind (cognitive science) especially related to decision-making processes. This course aims to get knowledgeable and hands-on experience with the empirical methods including behavioral tasks, eye-tracking (E-T), galvanic skin response (GSR), heart rate (HR), facial coding (FC), EEG/ERP, fNIRS (optic brain imaging). The following topics are covered: Fundamentals of cognitive processes, debates about the nature of human cognition, cognitive biases, cognitive modeling, cognitive architectures, and cognitive neuroscience. | ||||
Course Description in Turkish | Bu lisans dersi özellikle karar verme süreçleriyle ilgili zihin bilimini (bilişsel bilim) kapsamlı bir şekilde kavramaktadır. Ders kapsamında aşağıdaki konular üzerinde durulacaktır: Bilişsel/beyinsel süreçlerin temelleri, insan bilişinin doğası hakkında tartışmalar, bilişsel önyargı, bilişsel modelleme, bilişsel mimariler ve bilişsel sinirbilim. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | TUNA ÇAKAR , November 2023 |
Course Coordinator | TUNA ÇAKAR |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ESİN TUNA |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Bermudez, J.L. (2014). Cognitive Science: An Introduction to the Science of Mind. Cambridge University Press. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Students work individually for assignments. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Assignments, Projects | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | Required | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
cakart@mef.edu.tr 0 212 395 37 50 Instructor’s office: 5th floor Phone number: 0 212 395 37 50 Office hours: After the lecture hours. E-mail address: cakart@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Proje | 2 | 5 | 5 | 20 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 1 | 10 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 15 | 3 | 18 | |||
Total Workload | 158 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |