School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 346 | ||||
Course Title in English | Psychology of Entrepreneurship | ||||
Course Title in Turkish | Girişimcilik Psikolojisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 154 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To develop a good set of thoughts on entrepreneurs as "individuals" that has not been investigated deeply in psychology area yet; understand the psychological aspects of entrepreneurship and psychological factors effective in entrepreneurship success. | ||||
Course Description | This course introduces students to the theory of entrepreneurship from a psychological perspective. It provides knowledge about non-business majors like cognition, personality, emotions, identity necessary to become and succeed as an entrepreneur. Moreover, it focuses on the relationship between entrepreneurship and various organizational behavior concepts like motivation, leadership, culture. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, girişimcilik teorisini psikolojik bir bakış açısıyla tanıtmaktadır. Girişimci olmak için gerekli olan biliş, kişilik, duygu, kimlik gibi ticari olmayan faktörler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, girişimcilik ile motivasyon, liderlik, kültür gibi çeşitli örgütsel davranış kavramları arasındaki ilişkiye odaklanır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) girişimci olmanın psikolojik yönlerini tanımak; 2) girişimcilik psikolojisinin temelini oluşturan kavramları ve araştırma alanlarını tanımlamak; 3) Psikolojinin temel teorik ve pratik bilgilerini işletme yönetimi alanına uyarlayabilmek ve kullanabilmek; 4) girişimcilik araştırmalarında psikolojik metodolojinin nasıl yürütüleceğini anlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Participation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | HW,Project |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Exam,HW,Lab,Participation,Presentation,Project |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | HW,Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Exam,HW,Participation,Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | HW |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Project |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | HW,Project |
Prepared by and Date | NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Ders Özeti Girişimcilik psikolojinin bir alanı olarak |
2) | Girişimciliğe bir süreç perspektifi |
3) | Girişimci niyetler |
4) | Doğuştan mı gelir yoksa sonradan mı kazanılır? Girişimciliğe kişilik yaklaşımı |
5) | Girişimciliğe kişilik yaklaşımı (devamı) |
6) | Girişimci biliş |
7) | Girişimcilikte etkiler |
8) | Girişimci motivasyonu |
9) | Girişimci kimliği |
10) | Bir eylem teorisi perspektifi |
11) | Girişimci başarısı için öz yönetim |
12) | Girişimcilik ve liderlik |
13) | Kültür ve girişimcilik |
14) | Girişimcilik araştırmalarında psikolojik yöntemler |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Baum, J. R, Frese, M., & Baron, R.A. (2012). The Psychology of Entrepreneurship. New York: Psychology Press. Shepherd, D.A. & Patzelt, H. (2018). Entrepreneurial Cognition: Exploring the Mindset of Entrepreneurs. Cham: Palgrave-Macmillan. Carsrud, A.L. & Brännback, M. (2009). Understanding the Entrepreneurial Mind: Opening the Black Box. New York: Springer. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | During this course, flipped learning format will be utilized. Students will be prepared for class by watching videos, reviewing the provided materials and reading suggested chapters and articles about the topic of the week. During the class time, they will work in groups and/or alone on various exercises. For some weeks, some Subject Matter Experts from the related field will be invited to the class in order to make students understand the real-world executions. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | One midterm, one final project, one group assignment | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | NA | ||||||||||||||||||
Computer Use | Students are expected to use information technologies pre-, during-, and post-class hours. | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
turnalarn@mef.edu.tr Attendance is mandatory. Students missing an exam for a legitimate excuse may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Any disrespectful attitude/act directly or indirectly toward the instructor/classmates will not be welcomed. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 20 | 5 | 25 | |||
Ödevler | 1 | 10 | 4 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Total Workload | 154 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |