School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 346
Course Title in English Psychology of Entrepreneurship
Course Title in Turkish Girişimcilik Psikolojisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 154 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None.
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To develop a good set of thoughts on entrepreneurs as "individuals" that has not been investigated deeply in psychology area yet; understand the psychological aspects of entrepreneurship and psychological factors effective in entrepreneurship success.
Course Description This course introduces students to the theory of entrepreneurship from a psychological perspective. It provides knowledge about non-business majors like cognition, personality, emotions, identity necessary to become and succeed as an entrepreneur. Moreover, it focuses on the relationship between entrepreneurship and various organizational behavior concepts like motivation, leadership, culture.
Course Description in Turkish Bu ders, girişimcilik teorisini psikolojik bir bakış açısıyla tanıtmaktadır. Girişimci olmak için gerekli olan biliş, kişilik, duygu, kimlik gibi ticari olmayan faktörler hakkında bilgi sağlar. Ayrıca, girişimcilik ile motivasyon, liderlik, kültür gibi çeşitli örgütsel davranış kavramları arasındaki ilişkiye odaklanır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) girişimci olmanın psikolojik yönlerini tanımak;
2) girişimcilik psikolojisinin temelini oluşturan kavramları ve araştırma alanlarını tanımlamak;
3) Psikolojinin temel teorik ve pratik bilgilerini işletme yönetimi alanına uyarlayabilmek ve kullanabilmek;
4) girişimcilik araştırmalarında psikolojik metodolojinin nasıl yürütüleceğini anlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Participation
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Project
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. H HW,Project
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. H Exam,HW,Lab,Participation,Presentation,Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. H HW,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Exam,HW,Participation,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S HW
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Project
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H HW,Project
Prepared by and Date NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA , March 2022
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş ve Ders Özeti Girişimcilik psikolojinin bir alanı olarak
2) Girişimciliğe bir süreç perspektifi
3) Girişimci niyetler
4) Doğuştan mı gelir yoksa sonradan mı kazanılır? Girişimciliğe kişilik yaklaşımı
5) Girişimciliğe kişilik yaklaşımı (devamı)
6) Girişimci biliş
7) Girişimcilikte etkiler
8) Girişimci motivasyonu
9) Girişimci kimliği
10) Bir eylem teorisi perspektifi
11) Girişimci başarısı için öz yönetim
12) Girişimcilik ve liderlik
13) Kültür ve girişimcilik
14) Girişimcilik araştırmalarında psikolojik yöntemler
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsBaum, J. R, Frese, M., & Baron, R.A. (2012). The Psychology of Entrepreneurship. New York: Psychology Press. Shepherd, D.A. & Patzelt, H. (2018). Entrepreneurial Cognition: Exploring the Mindset of Entrepreneurs. Cham: Palgrave-Macmillan. Carsrud, A.L. & Brännback, M. (2009). Understanding the Entrepreneurial Mind: Opening the Black Box. New York: Springer.
Teaching MethodsDuring this course, flipped learning format will be utilized. Students will be prepared for class by watching videos, reviewing the provided materials and reading suggested chapters and articles about the topic of the week. During the class time, they will work in groups and/or alone on various exercises. For some weeks, some Subject Matter Experts from the related field will be invited to the class in order to make students understand the real-world executions.
Homework and ProjectsOne midterm, one final project, one group assignment
Laboratory WorkNA
Computer UseStudents are expected to use information technologies pre-, during-, and post-class hours.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 25
Projeler 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration turnalarn@mef.edu.tr

Attendance is mandatory. Students missing an exam for a legitimate excuse may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Any disrespectful attitude/act directly or indirectly toward the instructor/classmates will not be welcomed. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 20 5 25
Ödevler 1 10 4 14
Ara Sınavlar 1 15 2 17
Total Workload 154
Total Workload/25 6.2
ECTS 6