School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 348 | ||||
Course Title in English | Qualitative Psychology | ||||
Course Title in Turkish | Niteliksel Psikoloji | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Select,Laboratory Work,Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 146 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Expected Prior Knowledge | Research methods | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn what qualitative research in psychology means and how it differs from quantitative research, to learn to collect qualitative data and approach the data with a qualitative approach, and to become familiar with qualitative research methods frequently used in psychology. | ||||
Course Description | This course aims to introduce the students what qualitative research design and data collection entail in psychology. Students are introduced to using techniques of observation and interviews to collect qualitative data and qualitative methodologies such as thematic analysis, grounded theory methodology, phenomenological methods, discursive psychology and discourse analysis. Students will be introduced how qualitative data is analysed in accordance with each methodology. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, öğrencilere psikoloji bilimi bağlamında nitel araştırma desenleri ve veri toplama biçimlerini tanıtmaktır. Öğrencilere nitel veri toplama kullanma teknikleri olan gözlem ve görüşme teknikleri ve tematik analiz, gömülü teori, fenomenolojik araştırma, söylemsel psikoloji ve söylem analizi gibi nitel metodolojiler tanıtılacak ve her metodoloji bağlamında nitel verinin nasıl analiz edildiği aktarılacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) nitel araştırmanın ne anlama geldiğini anlamak; 2) nitel ve nicel araştırma yöntemleri arasındaki farkları değerlendirmek; 3) nitel veri toplamak; 4) farklı nitel yöntemler hakkında temel bilgi göstermek; 5) nitel verileri temel düzeyde analiz etmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Exam |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Project |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Project |
Prepared by and Date | GOKLEM TEKDEMIR YURTDAS , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Nitel Psikolojiye Giriş |
2) | Nitel ve Nicel Araştırma Arasındaki Farklar |
3) | Nitel Araştırma Tasarımı ve Veri Toplama-Genel İlkeler |
4) | Nitel Araştırma Tasarımı ve Veri Toplama-Gözlemler |
5) | Nitel Araştırma Tasarımı ve Veri Toplama-Görüşmeler |
6) | Nitel Araştırma Tasarımı ve Veri Toplama-Süreç |
7) | ARA SINAV |
8) | İçerik ve Tematik Analiz-Veri ve Analiz |
9) | Temellendirilmiş Teori-Veri ve Analiz |
10) | Fenomenoloji-Veri ve Analiz |
11) | Söylemsel Psikoloji-Veri ve Analiz |
12) | Söylem Analizi-Veri ve Analiz |
13) | Öğrencilerin Araştırma Önerisi Sunumları |
14) | Öğrencilerin Araştırma Önerisi Sunumları |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Required Textbook: Willig, C. (2013). Introducing Qualitative Research in Psychology (3rd ed.). Maidenhead, England: Open University Press. Recommended Readings: Selected papers | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught entirely in the lecture format. Students will be asked to collect their own data and be involved in data analysis during class. When different methologies are introduced the students will work on data provided by the instructor in pairs. For each methodology, the students will be required to discuss published articles in English in terms of research design and data collection. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be asked to prepare and present their own qualitative research proposal. Their proposals will be evaluated by other students as well as the instructor. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
tekdemir@istanbul.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Students are expected to be actively involved in discussions in class. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 146 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |