School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 234 | ||||
Course Title in English | Structure and Law of the European Union | ||||
Course Title in Turkish | Avrupa Birliğinin Temel Yapısı ve AB Hukuk Sistemi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 94 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | To learn the key concepts relating to European Union legal system. | ||||
Course Description | Legal model approaches to the legal foundations of the EU, the development of the European Union, the institutional framework, competences of the EU and secondary measures, the nature of EU and EU Law, the basic economic law of the EU, integration techniques and enforcement. The course will primarily focus on the structure and nature of the EU and the EU Legal system. | ||||
Course Description in Turkish | AB'nin hukuki temellerine ilişkin yaklaşımlar, AB’nin gelişimi, AB Kurumlarına ilişkin yapı ve bu yapının özellikleri, AB’nin yetkileri, ikincil düzenleme yapma yetkisi ve kapsamı, AB’nin ve AB hukukunun yapısı, AB Hukukunun iktisadi alandaki düzenlemeleri, entegrasyon/ uyum teknikleri, başvurulabilecek hukuki çareler. Ders öncelikle AB'nin yapısı ve niteliği ile AB Hukuk sistemine odaklanacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) AB'nin ve AB Hukukunun modern ekonomilerdeki rolünü tarihi, ulusal ve uluslararası bağlamda kavrar. 2) AB Hukukunun temellerini açıklar ve farklı hukuk sistemleriyle karşılaştırır. 3) AB hukukunun temelleri, kurumsal çerçevesi, AB'nin yetkileri ve uygulama konularında temel bilgi sahibidir. 4) AB'nin ve AB hukukunun temellerini ve doğasını anlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Presentation,Project |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Select,Presentation,Project |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | S | Presentation,Project |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Presentation,Project |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Presentation,Project |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Presentation,Project |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | H | Presentation,Project |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Presentation,Project |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Presentation,Project |
Prepared by and Date | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | AB ve AB Hukukuna Giriş |
2) | AB'nin Hukuki Temelleri |
3) | Samimi işbirliği ilkesi |
4) | AB'nin Gelişimi |
5) | Entegrasyonun İlk Adımları ve Tarihsel Arka Plan |
6) | AB'nin Kurumsal Çerçevesi |
7) | Siyasi Kurumlar - Avrupa Konseyi |
8) | Siyasi Kurumlar - Avrupa Parlamentosu, Konsey (Bakanlar Konseyi) |
9) | Siyasi Kurumlar - Avrupa Komisyonu |
10) | Yargı Kurumu - ATAD, mali kurumlar |
11) | AB'nin yetkileri ve ikincil tedbirlerin kabul edilmesi |
12) | AB'nin Doğası ve AB Hukuku |
13) | AB Hukukunun Önceliği |
14) | Antlaşma hükümlerinin ve ikincil mevzuatın doğrudan etkisi |
Required/Recommended Readings | Recommended Books: Essential EU Law, Christa Tobler/ Thomas Beglinger, Hvgorac, Budapest. EU Law, Text, Cases and Materials, 7th Edition, Paul Craig/ Grainne De Burca, Oxford. | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class on readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials. | ||||||||||||
Homework and Projects | Vize ödevi (sunum) % 40, final ödevi (makale) % 60. Öğrencilerin dersi geçebilmeleri için final ödevinden en az %50 puan almaları gerekmektedir. Geç teslim edilen ödevler kabul edilmeyecektir. Resmi bir mazeret (sağlık raporu veya resmi üniversite mazereti gibi) olmadan ödevlerin belirlenen günde sunulmaması 0 notu ile sonuçlanır. Resmi mazeretler mümkün olan en kısa sürede sunulmalıdır. Final ödevi için telafi (bütünleme) imkanı yoktur. | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ozcanlib@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 94 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |