School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUK 442 | |||||
Course Title in English | Juvenile Criminal Law | |||||
Course Title in Turkish | Çocuk Ceza Hukuku | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | ||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 58 hours per semester | |||||
Number of Credits | 2 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | |||||
Overall Educational Objective | To learn the regulations regarding children in need of protection and children who are dragged into crime within the framework of the Child Protection Law and the characteristics of the application of the provisions of the Turkish Criminal Code and the Criminal Procedure Law regarding children in the Criminal Trial. | |||||
Course Description | Juvenile Criminal Law course covers measures that are applicable to juvenile delinquents, how these measures are implemented, investigation and prosecution procedures specific to juvenile delinquents and other issues differing from procedures concerning adult delinquents. The aim of this course is to explain to students the difference of juvenile law at least in the sense of criminal law. The status of juveniles as separate legal subjects is emphasized with this course. | |||||
Course Description in Turkish | Çocuk Ceza Hukuku, suça sürüklenen çocuklar hakkında uygulanacak tedbirleri, tedbirlerin uygulanma usullerini, çocukların soruşturma ve kovuşturma sırasında tabi oldukları düzenlemeleri ve diğer yönlerden yetişkinlerden farklı oldukları hükümlerin ele alındığı bir derstir. Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuklarla ilgili hükümlerin en azından ceza hukukuyla ilgili olanlarını derinlemesine öğrenmelerini sağlamaktır. Böyle bir dersin okutulmasıyla çocukların yetişkinlerden ayrı bir hukuk süjesi oldukları tekrar vurgulanmış olmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Knows the concept of child and child development. 2) Çocuk hakları ve tarihçesini bilir. 3) Türk ceza sisteminde çocukların işleyebildikleri suçları bu kapsamda suça sürüklenen çocuk kavramını anlar. 4) Çocukların mağduru oldukları suçları inceler. 5) Çocukların mağduru ve faili oldukları suçlarda soruşturma ve kovuşturma esaslarını, avukatların rolünü̈; çocuk mahkemelerini ve yargılama usulünü̈ değerlendirir. 6) Örnek davaları analiz eder ve isleyişi kavrar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | H | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | H | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | Exam |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | S | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | S | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | S | Exam |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | H | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | ALİ RIZA ÇINAR |
Semester | |
Name of Instructor | Prof. Dr. ALİ RIZA ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Çocuk ceza hukukuna giriş |
2) | Günümüzde çocuğun ve haklarının önemi, çocukların hukuksal korunmaları için uluslararası sözleşme ve bildiriler, Türk hukukunda çocuklara ilişkin yasal düzenlemeler |
3) | Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Çocuk Koruma Yasası hakkında temel bilgiler |
4) | Çocuklara özgü güvenlik tedbirleri |
5) | Çocuk, ceza sorumluluğu ve kusur yeteneği kavramları |
6) | Yaş küçüklüğüne (çocuklara) ilişkin dönemler |
7) | Çocuklara yönelik yaptırımlar |
8) | Vizeler |
9) | Çocuk Kolluğu, Çocuk Cumhuriyet Savcılığı ve Çocuk Mahkemeleri; görevlilerin eğitimi ve yardımcı personel |
10) | Suça sürüklenen çocuklar hakkında soruşturma |
11) | Ceza Yargılama Yasası’nda yer alan koruma tedbirlerinin uygulanmasında çocuklara özgü hükümler |
12) | Soruşturmadan sonuç çıkarılması/soruşturmanın sona ermesi |
13) | Suça sürüklenen çocuklar hakkında kovuşturma evresine dair genel bilgiler |
14) | Suça sürüklenen çocukların kovuşturma yöntemi (usulü) |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Sorumluluğu ve Yargılanmaları, Yetkin Yayınları, Ankara YURTCAN, Erdener., TCK – CMK – ÇKK Kapsamında Çocuk, Aristo, İstanbul DÖNMEZ, Burcu., Çocuk Yargılaması – Ceza Muhakemesi Hukukundan Çocuklara Özgü Soruşturma ve Kovuşturma Kuralları, Seçkin Yayıncılık, Ankara ÖZTÜRK, Bahri/TEZCAN, Durmuş/ERDEM, Mustafa Ruhan/GEZER SIRMA, Özge/ KIRIT SAYGILAR, Yasemin F./ÖZAYDIN, Özdem/AKCAN ALAN, Esra/TÜTÜNCÜ ERDEN, Efser/VILLEMIN ALTINOK, Derya/TOK, Mehmet Can.; Ceza Muhakemesi Hukuku CENTEL, Nur/ZAFER, Hamide., Ceza Muhakemesi Hukuku, Beta Yayınevi, İstanbul YENİSEY, Feridun/NUHOĞLU, Ayşe., Ceza Muhakemesi Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara *Tüm kitapların son baskıları önerilmektedir. ÖZBEK, Veli Özer//DOĞAN, Koray/BACAKSIZ, Pınar/TEPE, İlker., Ceza Muhakemesi Hukuku, Seçkin Yayıncılık, Ankara ÜNVER, Yener/HAKERİ, Hakan., Ceza Muhakemesi Hukuku, Adalet Yayınevi, Ankara | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
cinarr@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Total Workload | 58 | ||||||
Total Workload/25 | 2.3 | ||||||
ECTS | 2 |