School/Faculty/Institute |
Graduate School |
Course Code |
LSC 501 |
Course Title in English |
Educational Neuroscience |
Course Title in Turkish |
Educational Neuroscience |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom,Lecture |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Spring |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Master's students only |
Overall Educational Objective |
- |
Course Description |
This graduate course aims to introduce students to the fundamental aspects of learning, by focusing on the structures and functions of the human brain, and the principles of learning, memory formation and consolidation. In the scope of this course, the physiology of neurons, human cognition, and how individual variations occur in learning will be discussed. |
Course Description in Turkish |
Bu lisansüstü dersin amacı öğrencilere insan beyninin temel yapılarını ve işlevlerini, öğrenme süreçlerinin, hafıza oluşumunun ve konsolidasyonunun temellerini anlayarak öğrenmenin doğasını tanıtmaktır. Bu ders kapsamında, nöronların fizyolojisi, insan bilişi ve öğrenmede bireysel farklılıkların nasıl ortaya çıktığı tartışılacaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Sinirbilim kavramlarını kendi çalışma alanlarına entegre etmek
2) İlgili literatürdeki temel ampirik kanıtları ve çalışmaları detaylandırmak
3) Bellek oluşumu ve pekiştirilmesinin ilkelerini analiz etmek ve tartışmak
4) Bir araştırma sorusunun kapsamıyla ilgili tasarım deneyi
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) |
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
MUSTAFA ÖZCAN |
Semester |
Spring |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Sinir Sistemi Hücreleri |
2) |
Sinir Sistemleri ve Beyin I |
3) |
Sinir Sistemleri ve Beyin II |
4) |
İnsan Genetiği: Bireyselliğin Biyolojik Temeli |
5) |
Algı |
6) |
Beyindeki temsiller |
7) |
Dikkat |
8) |
Öğrenme ve Bellek |
9) |
Örtülü Bellek Depolamanın Hücresel Mekanizmaları |
10) |
Hipokampus ve Sinirsel Temel Açık Bellek Depolama |
11) |
Dil ve Anlam |
12) |
Unutmanın Nörobiyolojisi |
13) |
İnsan Beyninin İncelenmesi |
14) |
Genel İnceleme |
15) |
Final Sınav Dönemi |
16) |
Final Sınav Dönemi |