School/Faculty/Institute |
Graduate School |
Course Code |
LSC 521 |
Course Title in English |
Comparative Educational Thought |
Course Title in Turkish |
Comparative Educational Thought |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom,Lecture |
Level of Course |
Select |
Semester |
Spring,Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Graduate Students Only |
Overall Educational Objective |
Every graduate student who develops himself towards becoming an educational leader is a Turkish or foreign student. Preferably, more than one educational thinker will be found, and this thinker or thinkers will be informed about education. will examine their opinions, discuss them, criticize them and simultaneously with this process, will create the idea of education. |
Course Description |
This course is designed for Master's Program students who are training as educational leaders to research, examine, criticize and discuss the ideas of Turkish and/or foreign educational thinkers and simultaneously develop their own educational ideas. |
Course Description in Turkish |
Bu ders, eğitim lideri olarak yetişmekte olan Yüksek Lisans Programı öğrencilerinin Türk ve/veya yabancı eğitim düşünürlerinin fikirlerini araştırması, incelemesi, eleştirmesi, tartışması ve eş zamanlı olarak kendi eğitim düşüncelerini geliştirmeleri için tasarlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrencilerin Türk ve yabancı eğitim düşünürlerinin eğitimin farklı boyutlarına ilişkin düşüncelerini öğrenmesini, eleştirmesi ve yorumlaması
2) Öğrencilerin eğitimin anlamı, amacı, öğretmenler, müfredat, yöntemler, öğrenciler, değerlendirme, değerler, eğitimde eşitlik ve benzeri gibi eğitimin temel boyutları hakkında kendi görüşlerini geliştirmesi.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
1) |
|
|
2) |
|
|
3) |
|
|
4) |
|
|
5) |
|
|
6) |
|
|
7) |
|
|
8) |
|
|
9) |
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
MUSTAFA ÖZCAN |
Semester |
Spring,Fall |
Name of Instructor |
Prof. Dr. MUSTAFA ÖZCAN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Derse Giriş |
1) |
ARAŞTIRMA RAPORU NASIL YAZILACAK? |
1) |
Eğitim Düşüncesi Nedir?-I |
1) |
DÜŞÜNÜRLER HAKKINDA PAYLAŞIM YAPILACAKTIR |
1) |
“EĞİTİM DÜŞÜNCEM” RAPORUNUN ANA HATLARININ (BAŞLIKLAR VE ALT
BAŞLIKLAR, İÇİNDEKİLER SAYFASI, PLAN) SUNULMASI |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Sunum |
1) |
Dönem Sonu Sınavları |
1) |
Dönem Sonu Sınavları |