School/Faculty/Institute |
Graduate School |
Course Code |
LSC 522 |
Course Title in English |
Social Development |
Course Title in Turkish |
Social Development |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Select |
Semester |
Summer School |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
Knowledge of developmental psychology at undergraduate level |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Graduate students only |
Overall Educational Objective |
Understand different theoretical issues and methodological debates on social development |
Course Description |
Bu ders, LSC programındaki yüksek lisanslarının, sosyal gelişim alanlarındaki teorileri ve araştırma bulgularının dağılımını analiz ederek kendi araştırmalarını geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Dersin alanlaştırılması, aile, kimlik ve güçlenme etkileşimli etkileri ile birlikte insanların ve ergenlerin sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimi değerlendirilebilir hale gelecektir. |
Course Description in Turkish |
Bu ders, LSC programındaki yüksek lisans öğrencilerinin, sosyal gelişim alanındaki teorileri ve araştırma bulgularını derinlemesine analiz ederek kendi araştırmalarını geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Dersi alan öğrenciler, aile, kimlik ve kültürün etkileşimli etkileri ile birlikte çocukların ve ergenlerin sosyal, ahlaki ve duygusal gelişimini değerlendirebilir hale gelecektir. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Araştırma önerisi yazmayı öğretmek
2) Çocuklukta ve ergenlikte kimlik gelişimini anlar
3) Çocuklukta ve ergenlikte (3-18 yaş) sosyal ve ahlaki bilgileri gelişimini açıklayabilir ve sosyal dünyadaki belirsizliklerin nasıl yönettikleri konusundaki anlayış geliştirir
4) Gelişimsel ve kültürel çerçeveleri kullanarak çocukları ve ergenleri dinleme ve onlarla konuşma yeteneğini geliştirir
5) Kuramsal bilgiyi çocukların ve gençlerin eğitimi, ahlaki gelişimlerini ve sosyal dünyaya katılımını kolaylaştıracak uygulamalara çevirir
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) |
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
MELİKE ACAR |
Semester |
Summer School |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Ders izlencesinin tanıtılması ve Okul Çocuklarında Sosyal Gelişim |
2) |
Bronfenbrenner’in Ekolojik Sistem Teorisi
|
3) |
Ergenlikte Sosyal Gelişim
|
4) |
Kimlik Gelişimi |
5) |
Ebeveynlik Tarzları
|
6) |
21. Yüzyılda Gelişim Psikolojisi
|
7) |
Beliren Yetişkinlik
|
8) |
Yetişkinlik ve Orta Yaş
|
Required/Recommended Readings | Aydın, Ç., Göksun, T., Küntay, A. C., & Tahiroğlu, D. (2016). Giriş-aklın çocuk hali: zihin gelişimi araştırmaları. |
Teaching Methods | Flipped Classroom |
Homework and Projects | - |
Laboratory Work | - |
Computer Use | - |
Other Activities | Ödevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir.
Derste kayıt almak yasaktır.
Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir.
Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.
|
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Ara Sınavlar |
1 |
% 50 |
Final |
1 |
% 50 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
|