School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code LSC 522
Course Title in English Social Development
Course Title in Turkish Social Development
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Summer School
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Knowledge of developmental psychology at undergraduate level
Co-requisites None
Registration Restrictions Graduate students only
Overall Educational Objective Understand different theoretical issues and methodological debates on social development
Course Description Bu ders, LSC programındaki yüksek lisanslarının, sosyal gelişim alanlarındaki teorileri ve araştırma bulgularının dağılımını analiz ederek kendi araştırmalarını geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Dersin alanlaştırılması, aile, kimlik ve güçlenme etkileşimli etkileri ile birlikte insanların ve ergenlerin sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimi değerlendirilebilir hale gelecektir.
Course Description in Turkish Bu ders, LSC programındaki yüksek lisans öğrencilerinin, sosyal gelişim alanındaki teorileri ve araştırma bulgularını derinlemesine analiz ederek kendi araştırmalarını geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Dersi alan öğrenciler, aile, kimlik ve kültürün etkileşimli etkileri ile birlikte çocukların ve ergenlerin sosyal, ahlaki ve duygusal gelişimini değerlendirebilir hale gelecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Araştırma önerisi yazmayı öğretmek
2) Çocuklukta ve ergenlikte kimlik gelişimini anlar
3) Çocuklukta ve ergenlikte (3-18 yaş) sosyal ve ahlaki bilgileri gelişimini açıklayabilir ve sosyal dünyadaki belirsizliklerin nasıl yönettikleri konusundaki anlayış geliştirir
4) Gelişimsel ve kültürel çerçeveleri kullanarak çocukları ve ergenleri dinleme ve onlarla konuşma yeteneğini geliştirir
5) Kuramsal bilgiyi çocukların ve gençlerin eğitimi, ahlaki gelişimlerini ve sosyal dünyaya katılımını kolaylaştıracak uygulamalara çevirir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MELİKE ACAR
Semester Summer School
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Ders izlencesinin tanıtılması ve Okul Çocuklarında Sosyal Gelişim
2) Bronfenbrenner’in Ekolojik Sistem Teorisi
3) Ergenlikte Sosyal Gelişim
4) Kimlik Gelişimi
5) Ebeveynlik Tarzları
6) 21. Yüzyılda Gelişim Psikolojisi
7) Beliren Yetişkinlik
8) Yetişkinlik ve Orta Yaş
Required/Recommended ReadingsAydın, Ç., Göksun, T., Küntay, A. C., & Tahiroğlu, D. (2016). Giriş-aklın çocuk hali: zihin gelişimi araştırmaları.
Teaching MethodsFlipped Classroom
Homework and Projects-
Laboratory Work-
Computer Use-
Other ActivitiesÖdevler hazırlanırken akademik yazım kurallarına dikkat edilmesi gerekmektedir. Derste kayıt almak yasaktır. Etik kurallara aykırılık ve intihale müsamaha gösterilmez ve bu durumların tespiti halinde öğrenci dersten başarısız olur. Ayrıca durum Enstitü’ye bildirilir. Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5