School/Faculty/Institute |
Graduate School |
Course Code |
LSC 527 |
Course Title in English |
Flipped Learning in Education |
Course Title in Turkish |
Flipped Learning in Education |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Intermediate |
Semester |
Summer School |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: - |
Lab: - |
Other: - |
|
Estimated Student Workload |
130 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
Complete the Flipped Learning 3.0 Certification Course Level - I |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Graduate Students |
Overall Educational Objective |
The overall educational objective of this course is for students to learn how to plan, teach and evaluate a flipped lesson. |
Course Description |
The Flipped Classroom movement is sweeping the world. Passionate educators have embraced the model and have been implementing it for over a decade. Flipped Learning has shown great promise and potential, but there have also been several pitfalls. There are a myriad of ways that Flipped Learning can be compromised by bad practice, inappropriate technology, and poor execution. To that end, this course has been designed to provide you with the information you need to effectively flip and evaluate your courses. |
Course Description in Turkish |
Tersyüz öğrenim hareketi dünyayı sarıyor. Tutkulu eğitimciler modeli kucakladı ve 10 yıldır uygulamaktalar. Tersyüz öğrenim büyük potansiyel ve başarı gösterdi ama birkaç uçurumla da yüzleşildi. Kötü pratik, uygun olmayan teknoloji, ve zayıf uygulama ile Tersyüz Öğrenim’in sekteye uğratılabileceği sayısız hata söz konusu.
Bu amaçla, derslerinizi etkili şekilde tersyüz etmeniz ve değerlendirmeniz için ihtiyaç duyacağınız bilgileri size sunacak bu ders tasarlandı.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) tersyüz öğrenimi tanımlamak
2) tersyüz öğrenimin bir metastrateji olduğu fikri üzerine yorum yapmak
3) Tersyüz öğrenim terminolojisini doğru anlamak ve kullanmak
4) Etkili bir tersyüz video oluşturmak
5) Bir tersyüz öğrenim dersi tasarlamak
6) Bir tersyüz öğrenim dersi vermek
7) Tersyüz öğrenimin etkinliğini değerlendirin
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1) |
|
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
N |
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
N |
|
8) |
|
N |
|
9) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
MUSTAFA ÖZCAN |
Semester |
Summer School |
Name of Instructor |
Öğr. Gör. CAROLINE KURBAN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Derse Hoşgeldiniz - Gösteri Dersi |
2) |
Neden Flip? |
3) |
Tersyüz Öğrenim için Planlama Yapmak - Teori |
4) |
Tersyüz Öğrenim için Planlama Yapmak - Uygulama |
5) |
Videolar - Teori |
6) |
Videolar - Uygulama |
7) |
Tersyüz Sınıfın Teknoloji Araçları - Teori |
8) |
Tersyüz Sınıfın Teknoloji Araçları - Uygulama |
9) |
Grup Alanında Aktif Öğrenim - Teori |
10) |
Grup Alanında Aktif Öğrenim - Uygulama |
11) |
Tersyüz Öğrenim Nasıl Değerlendirilir - Teori |
12) |
Tersyüz Öğrenim Nasıl Değerlendirilir - Uygulama |
13) |
Ders planları, videolar ve aktiviteler geliştirmek |
14) |
Ders planları, videolar ve aktiviteler geliştirmek |
15) |
Dönem Sonu Sınavları |
16) |
Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | Flipped Learning 3.0 Certification Course Level - I |
Teaching Methods | Flipped Classroom |
Homework and Projects | Developing a flipped learning lesson plan, creating a video, teaching a flipped class |
Laboratory Work | - |
Computer Use | Creating and uploading videos |
Other Activities | - |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Uygulama |
1 |
% 20 |
Ödev |
1 |
% 30 |
Sunum |
1 |
% 50 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
ozcanm@mef.edu.tr
It is a prerequisite that students complete the Flipped Learning 3.0 Certification Level – 1 Course before starting this class.
In order to pass this class, students must: create a flipped lesson plan; produce a video; teach their flipped lesson. Students will be docked 50% of their grades if they are late for any of these components.
|