School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code LSC 527
Course Title in English Flipped Learning in Education
Course Title in Turkish Flipped Learning in Education
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Summer School
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge Complete the Flipped Learning 3.0 Certification Course Level - I
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Graduate Students
Overall Educational Objective The overall educational objective of this course is for students to learn how to plan, teach and evaluate a flipped lesson.
Course Description The Flipped Classroom movement is sweeping the world. Passionate educators have embraced the model and have been implementing it for over a decade. Flipped Learning has shown great promise and potential, but there have also been several pitfalls. There are a myriad of ways that Flipped Learning can be compromised by bad practice, inappropriate technology, and poor execution. To that end, this course has been designed to provide you with the information you need to effectively flip and evaluate your courses.
Course Description in Turkish Tersyüz öğrenim hareketi dünyayı sarıyor. Tutkulu eğitimciler modeli kucakladı ve 10 yıldır uygulamaktalar. Tersyüz öğrenim büyük potansiyel ve başarı gösterdi ama birkaç uçurumla da yüzleşildi. Kötü pratik, uygun olmayan teknoloji, ve zayıf uygulama ile Tersyüz Öğrenim’in sekteye uğratılabileceği sayısız hata söz konusu. Bu amaçla, derslerinizi etkili şekilde tersyüz etmeniz ve değerlendirmeniz için ihtiyaç duyacağınız bilgileri size sunacak bu ders tasarlandı.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) tersyüz öğrenimi tanımlamak
2) tersyüz öğrenimin bir metastrateji olduğu fikri üzerine yorum yapmak
3) Tersyüz öğrenim terminolojisini doğru anlamak ve kullanmak
4) Etkili bir tersyüz video oluşturmak
5) Bir tersyüz öğrenim dersi tasarlamak
6) Bir tersyüz öğrenim dersi vermek
7) Tersyüz öğrenimin etkinliğini değerlendirin
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
Prepared by and Date ,
Course Coordinator MUSTAFA ÖZCAN
Semester Summer School
Name of Instructor Öğr. Gör. CAROLINE KURBAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Derse Hoşgeldiniz - Gösteri Dersi
2) Neden Flip?
3) Tersyüz Öğrenim için Planlama Yapmak - Teori
4) Tersyüz Öğrenim için Planlama Yapmak - Uygulama
5) Videolar - Teori
6) Videolar - Uygulama
7) Tersyüz Sınıfın Teknoloji Araçları - Teori
8) Tersyüz Sınıfın Teknoloji Araçları - Uygulama
9) Grup Alanında Aktif Öğrenim - Teori
10) Grup Alanında Aktif Öğrenim - Uygulama
11) Tersyüz Öğrenim Nasıl Değerlendirilir - Teori
12) Tersyüz Öğrenim Nasıl Değerlendirilir - Uygulama
13) Ders planları, videolar ve aktiviteler geliştirmek
14) Ders planları, videolar ve aktiviteler geliştirmek
15) Dönem Sonu Sınavları
16) Dönem Sonu Sınavları
Required/Recommended ReadingsFlipped Learning 3.0 Certification Course Level - I
Teaching MethodsFlipped Classroom
Homework and ProjectsDeveloping a flipped learning lesson plan, creating a video, teaching a flipped class
Laboratory Work-
Computer UseCreating and uploading videos
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 20
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration ozcanm@mef.edu.tr

It is a prerequisite that students complete the Flipped Learning 3.0 Certification Level – 1 Course before starting this class. In order to pass this class, students must: create a flipped lesson plan; produce a video; teach their flipped lesson. Students will be docked 50% of their grades if they are late for any of these components.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5