Required/Recommended Readings | Zorunlu kitap:
● Göktepe, E. (2021). Eğitimde Sistem Düşüncesine Giriş. Sistem Düşüncesi Derneği.
Önerilen okuma metinleri (makaleler – okuma sırasına göre):
● Wolstenholme, E.F. (1997), “System dynamics in the elevator (SD1163)”, e‐mail communication: system‐dynamics@world.std.com.
(Türkçe çevirisi var: Asansörde Sistem Dinamikleri Tanımı)
● Richmond, B. (1991) Systems Thinking. Four Key Questions. Watkinsville, GA: High Performance Systems. (Türkçe çevirisi var: Sistem Düşüncesi 4 Anahtar soru”)
● Feriver, Sebnem & Olgan, Refika & Teksöz, Gaye & Barth, Matthias. (2019). Systems Thinking Skills of Preschool Children in Early Childhood Education Contexts from Turkey and Germany. Sustainability. 11. 1478. 10.3390/su11051478.
● Nuhoğlu, H. (2014). Güncel sosyobilimsel konulara yönelik sistem dinamiği temelli kurulan öğrenci modellerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(5), 1957-1975.
● Meadows, D. 1999. Leverage Points: Places to Intervene in a System. Hartland, VT: Sustainability Institute. (Türkçe çevirisi var: Bir Sistemin Müdahale Yerleri)
● Forrester J (1994) ‘Learning through System Dynamics as Preparation for the 21st Century’, paper presented in: Systems Thinking and Dynamic Modeling Conference for K-12 Education, Concord, Mass
● Meadows, D. (2002). Dancing with Systems. Systems Thinker, 13, 2-6. (Türkçe çevirisi var: Sistemlerle Dans)
● Waters Foundation. (2010). The Impact of the Systems Thinking in Schools Project: 20 Years of Research, Development and Dissemination. White Paper. Pittsburgh, PA: Waters Foundation.
Önerilen kitaplar (öncelik sırasına göre):
● Senge P., Cambron-MCCabe, N., Lucas, T., Smith, B., Dutton, J. Ve Kleiner, A., 2012, Schools That Learn a Fifth Discipline, Çeviri Ed: Münevver Çetin, 2014, Öğrenen Okullar, Nobel yayın, Ankara.
● Meadows, Donella H. (2009). Thinking in systems : a primer. London ; Sterling, VA :Earthscan,
● Richmond, B. (2004). An Introduction to Systems Thinking: STELLA Software. In An Introduction to Systems Thinking. iseesystems, inc.
● Fisher, D., & isee systems (Firm). (2011). Modeling dynamic systems: Lessons for a first course. Lebanon, N.H.: Isee systems.
● Fisher, D. M. (2013). Lessons in mathematics: A dynamic approach with applications across the sciences. Lebanon, NH: ISEE Systems.
● Senge, P., (1990). The Fifth Discipline: The Art And Practice Of The Learning Organization. Random House, London. Çeviri: Beşinci Disiplin: Öğrenen Organizasyon Düşünüşü ve Uygulaması, 2011, Ayşegül İldeniz, Ahmet Doğukan, 16. baskı. Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
|
Course Administration |
ozcanm@mef.edu.tr
Katılım:
Beklentimiz, zamanında ve her sınıf için hazırlıklı olmanızdır. Tüm ders programlarına devam bekleniyor. Tıpkı herhangi bir profesyonelin yaptığı gibi, acil bir durumda veya başka özel durumlarda, herhangi bir nedenle sınıfta bulunmayacaksanız lütfen eğitmenle iletişime geçin. Genel olarak, birden fazla dersin kaçırılması aşırı olarak kabul edilir ve ders için daha düşük bir notla sonuçlanır (yani, bir harf notu düşmesi gibi).
Derse katılım
Öğrencilerden beklenenler:
● Derse hazırlıklı olmak (tüm okuma ve yazma ödevlerini önceden yapmak, gerekli tüm materyalleri sınıfa getirmek vb.)
● Derse zamanında gelmek.
● Öğretim veya araştırma amaçlarına yardımcı olmak gibi sınıf içi ödevleri gerekli durumlarda grupça tamamlamak.
● Faaliyetlere yansıtıcı ve profesyonel bir şekilde katılmak
Geç ödevler
Önceki dersin ödevi sonraki dersin başında değerlendirilmektedir. Değerlendirmeye girmeyen ödevler toplam değerlendirme puanından, her okuma ödevi için 2, yazma ödevi için 5 puan düşülür. Sadece hafifletici koşullar söz konusu olduğunda, takdiri uygun görüldüğü takdirde yeniden değerlendirme yapılabilir. Bilgisayar sorunlarının hafifletici koşullar olarak kabul edilmeyeceğinden emin olun, bu nedenle bilgisayar probleminden kaynaklanan zaman sıkıntısını önlemek için ödevleri mümkün olduğu kadar erken tamamlamak en iyisidir.
Standart Yazma
Notlar verilirken fikirlerin kalitesi ve sunumunuz dikkate alınacaktır. Bir öğretmen olarak, kolayca okunan, iyi düzenlenmiş, açıkça anlaşılan, gramer olarak doğru olan ve yazım hatası içermeyen yazılı belgeler üretmeniz beklenir.
Akademik dürüstlük
Bir öğrenci olarak, akademik çalışmalara devam ederken dürüst olmak ve kendinizi etik bir şekilde yürütmek sorumluluğuna sahipsiniz. Akademik bütünlüğü ihlal etmekle suçlanmanız durumunda, öğrenci haklarını korumak için gerekli işlem hükümlerini içeren usul güvenceleri tasarlanmıştır.
Bu durumda, akademik bütünlük ihlali yaparsanız, puanınız “sıfır” olacaktır, dersten başarısız olacaksınız.Kopya çekmek veya çektirmek ve intihal yapmak 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu'nun 54. Maddesi’ne tabi olacaktır.
|