School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | MGMT 344 | |||||
Course Title in English | E-Commerce | |||||
Course Title in Turkish | E-Ticaret | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 124 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Basic concepts of marketing | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn to understand e-commerce, and how to turn it into a benefit for companies. | |||||
Course Description | The aim of the e-commerce course is to provide the tools, skills and understanding of technological concepts and issues surrounding the emergence of and future directions of electronic business practices, with a strong focus on electronic commerce initiatives. The student develops an understanding of the current business models, strategies and opportunities in electronic commerce, digital analytics, social communication, distribution, and online payment options. The focus is on innovative strategic thinking with respect to the use of these techniques in successful new business ventures. | |||||
Course Description in Turkish | E-Ticaret dersinin amacı,elektronik işletme uygulamalarının ortaya çıkmasını ve gelecekteki yönlerini çevreleyen teknolojik kavram ve konuların araçlarını, becerilerini ve anlayışını sağlar. Elektronik ticaret, dijital analitik, sosyal iletişim, dağıtım ve çevrimiçi ödeme seçeneklerinde mevcut işletme modelleri, stratejileri ve fırsatları hakkında bir anlayış geliştirir. Bu tekniklerin başarılı yeni iş girişimlerinde kullanılmasıyla ilgili yenilikçi stratejik düşünmeye odaklanmaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) E-ticaret kavramlarını, dinamiklerini ve yöntemlerini anlamak 2) kapsamlı e-ticaret stratejileri ve planları geliştirmek, değerlendirmek ve yürütmek 3) e-ticaret çabalarının nasıl ölçüleceğini ve yatırım getirisinin nasıl hesaplanacağını anlayın 4) daha büyük bir pazarlama ve/veya medya stratejisi kapsamında dijital pazarlamanın birden fazla hedef için nasıl ve neden kullanılacağını anlamak 5) başlıca dijital pazarlama kanalları - çevrimiçi reklamcılık tanımlanabilir: Dijital ekran, video, mobil, arama motoru ve sosyal medya 6) Bir e-ticaret stratejisinin temel unsurlarını kavramak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , May 2023 |
Course Coordinator | HIZIR KONUK |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, E-Ticaretin Tarihçesi |
2) | E-Ticaret Stratejileri ve İş Modelleri |
3) | E-Ticaret Oluşturmak |
4) | E-ticaret için Teknoloji Altyapısı |
5) | Dijital Varlıklar ve Kullanıcı Deneyimi |
6) | Dijital Analizler ve Araçlar |
7) | E-ticaret Yasal Hususlar |
8) | E-Ticaret & Dijital Pazarlama |
9) | E-Ticaret Ödeme Sistemleri |
10) | E-Ticaret Güvenlik Sistemleri |
11) | E-Ticaret Operasyon Yönetimi |
12) | Google Analytics ile Ölçme & Optimizasyon |
13) | E-Ticaret Örnek Vakalar |
14) | Proje Sunumu |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Digital Business and E-Commerce Management 7th Edition,Dave Chaffey, Tanya Hemphill, David Edmundson-Bird Course packet containing cases and notes | ||||||||||||
Teaching Methods | Videos, PowerPoint presentations for each session, cases and group projects. The students are expected to come each session having read and watched the course material. The course involves cases and projects, students are expected to engage in the class discussion and apply the knowledge acquired in a team setting. | ||||||||||||
Homework and Projects | The students will be making one presentation as a group at the end of the course. The groups will be formed and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 5 members and each team member will present their part individually. Before the presentations, the group projects have to be submitted as a PPT file within a deadline provided by the instructor. Late assignments will not get full points. | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | Each session requires use of Blackboard; therefore, use of computer is a must. | ||||||||||||
Other Activities | Guest speakers will be invited for giving practical aspects of related theoretical concepts. | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
bakalo@mef.edu.tr Önder Bakal Office Hours: Tuesday by appointment via email/phone, or usually just after the lecture time Phone: 0 212 395 1350 Email: bakalo@mef.edu.tr In this course, active participation is key to learning and applying, as for a complex and multifaceted concept of strategic management, as new ideas can be generated through questioning, brain storming and discussion. Thus the grading of the class participation will be done based on the quality of active student participation and contribution to in-class activities. Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. Bu derste, sorgulama, beyin fırtınası ve tartışma yoluyla yeni fikirler üretilebildiğinden, karmaşık ve çok yönlü bir stratejik yönetim kavramı için aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır. Böylece derse katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastane raporu gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, kursu farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 20 | 3 | 3 | 26 | ||
Total Workload | 124 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |