School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 356 | ||||
Course Title in English | Psychology of Gender | ||||
Course Title in Turkish | Psikolojide Toplumsal Cinsiyet | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Yaz Okulu | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 151 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 106 - Introduction to Social Psychology |
||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to social psychology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn about the difference between sex and gender as well as how gender relates to attitudes, stereotypes, relationships and power. | ||||
Course Description | This course will cover the idea of gender and its manifestations within the Psychology discipline. Students will acquire the knowledge of main theories of gender. They will learn about how gender issues are involved in intimate relations, family and workplace and they will comprehend gender stereotypes and gender research in relation to feminism. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders toplumsal cinsiyet kavramı ile bu kavramın Psikoloji disiplini içinde ele alınma biçimlerini ele alacaktır. Aynı zamanda öğrenciler, toplumsal cinsiyet gelişimi ile ilgili temel teorilerin bilgisini de edinecektir. Öğrenciler, toplumsal cinsiyetle ilişkili olguların yakın ilişkiler, aile yapısı ve çalışma hayatı içinde oynadığı rolü kavrayacaklardır. Bu dersin sonunda öğrenciler toplumsal cinsiyet kalıpyargıları ve toplumsal cinsiyet araştırmalarının feminizm ile bağlantısını da kavrayacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkı tanımlamak ve ayırt etmek. 2) Toplumsal cinsiyet rollerinin teorik olarak nasıl edinildiğini belirlemek. 3) Günlük yaşamda toplumsal cinsiyet stereotiplerinin nerelerde ve ne zaman yer aldığını göstermek. 4) Gerçek hayattan toplumsal cinsiyet stereotipleriyle ilgili örnekler hakkında argümanlar öne sürmek. 5) Cinsiyet konularıyla ilgili araştırma önerileri hazırlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Exam,HW,Presentation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam,HW,Presentation |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Presentation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Exam,HW,Presentation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Exam,HW,Presentation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Exam,HW,Presentation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Exam,HW,Presentation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | Exam,HW,Presentation |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW,Presentation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW,Presentation |
Prepared by and Date | GOKLEM TEKDEMIR YURTDAS , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Yaz Okulu |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Will be announced in the first class. | ||||||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Students will work by themselves for preparing presentations and they will work together during discussion hours. Instructor will oversee the presentations and discussion to evaluate students’ progress, comprehension and to make sure they are evaluating the content properly. | ||||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will prepare a reaction form before class and they will complete some parts of it during class. | ||||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||||||||
Computer Use | - | ||||||||||||||||||||||||
Other Activities | - | ||||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||||||||
Course Administration |
tekdemir@istanbul.edu.tr tekdemirg@mef.edu.tr Late submissions are not accepted. 70% attendance is obligatory Missing an exam is tolerable only in case of extenuating circumstances. Each class will be two hours. In the first hour one of the students will present the material and other students will take notes and prepare discussion questions. Second hour will be spent by class discussion. Therefore, students are expected to attend every class especially the ones they will be presenting. Plagiarism and cheating will not be tolerated. This class will be held online therefore each student must have at least a working microphone and a webcam is encouraged in order to make the class more interactive. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Uygulama | 1 | 10 | 10 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Total Workload | 151 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |