School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||||
Course Code | PSYC 369 | ||||||
Course Title in English | Psychotherapy Strategies in Cognitive Behavioural Therapy | ||||||
Course Title in Turkish | Bilişsel Davranışçı Terapide Psikoterapi Teknikleri | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture,Practical | ||||||
Level of Course | Advanced | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||||
Expected Prior Knowledge | Adult psychopathology or Child and adolescent psychopathology | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To develop familiarity to the basic concepts of cognitive behavioural therapy and to understand theoretical basis of clinical psychology. | ||||||
Course Description | This course is designed to provide students with a broad background in cognitive behavioural therapy such as historical basis, analysing of recent theories and research in the major areas of cognitive behavioral therapy, understanding approach to different psychopathologies in terms of cognitive behavioural therapy, assessment of psychopathologies via scales or inventories, psychotherapeutically interventions and prevention of behavior disorders etc. Students will also learn to the methods psychologists use in interview. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders, öğrencilere bilişsel davranışçı terapinin temel tarihi, bilişsel davranışçı terapinin temel alanlarındaki yeni teorilerin ve araştırmaların analizi, farklı psikopatolojilere bilişsel davranışçı terapi açısından yaklaşımı ve ölçekler veya envanterler aracıyla psikopatolojilerin değerlendirilmesi, bilişsel ve davranışçı müdahaleler ile davranış bozukluklarının önlenmesi gibi geniş bir arka plan sunmak amacıyla tasarlanmıştır. Öğrenciler ayrıca psikologların görüşmede kullandıkları yöntemleri de öğreneceklerdir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bilişsel davranışçı terapinin teorik temelini tanımlamak; 2) Tedavi için danışana göre farklı planlar ve müdahaleler oluşturmak; 3) Klinik değerlendirme yöntemlerini tanımlamak ve bilişsel davranışçı terapi perspektifine göre çeşitli klinik müdahale türlerini açıklamak; 4) Görüşmeler sırasında temel bilişsel ve davranışsal müdahaleleri nasıl uygulayacağınızı bilmek; 5) Bilişsel davranışçı terapi oturumlarındaki psikoterapistin rolünü değerlendirmek; 6) Farklı psikopatolojileri veya bozuklukları tespit etmek ve bunlarla başa çıkmak; 7) Bilişsel davranışçı terapiyi kullanarak bir danışanın biyopsikososyal-spiritüel işleyişini değerlendirme ve tanı sırasında anlamak, kavramsallaştırmak ve belgelemek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam,HW,Presentation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam,HW,Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | HW,Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Participation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | HW,Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | HW,Participation |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | HW,Participation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | HW,Participation |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ZEYNEP ŞAHİN TEKE |
Hafta | Konu |
1) | Müfredat; Bilişsel Davranışçı Teorilere Giriş |
2) | Bilişsel ve Davranışsal Teorilerin ve BDT'nin Tarihsel ve Kavramsal Genel Görünümü |
3) | Bilişsel Davranışçı Terapinin Temel İlkeleri ve Teknikleri |
4) | Müşteri Değerlendirmesi, Terapötik İttifak ve Müşteri Tedavi Hedefleri & Bilişsel Davranışçı Terapi Seanslarının Yapısı |
5) | Bilişsel Davranışçı Terapinin Yaygın Danışan Sorunlarına Klinik Uygulamaları |
6) | Depresyonda Bilişsel Davranışçı Terapi |
7) | Genelleşmiş Anksiyete Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi |
8) | Ara Sınav |
9) | Panik Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi |
10) | Sosyal Anksiyete ve Belirli Fobilerde Bilişsel Davranışçı Terapi |
11) | Obsesif Kompulsif Bozuklukta Bilişsel Davranışçı Terapi |
12) | Yeme Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi |
13) | Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi |
14) | Cinsellik Bozukluğunda Bilişsel Davranışçı Terapi |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Beck, J. S. (2011). Cognitive behavior therapy: Basics and beyond (2nd ed.). Guilford Press. Tolin, F.T. (2016). Doing CBT: A comprehensive Guide to Working with Behaviors, Thought, and Emotions. The Guilford Press. There will also be a set of required essays. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | A variety of teaching strategies will be used in this class, including lecture, discussion, videos and role-plays. For students to benefit from these teaching strategies, it is critical that they keep pace with readings assigned in class. Additionally, students will take part in role-plays demonstrating the application of cognitive-behavioral interventions. Students will note that some of the material presented in class will be consistent with their readings in their text. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be asked to coordinate therapy sessions which demonstrate a specific cognitive behavioral interventions. They will be asked to read the articles and case reports. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Students will responsible to watch videos before the class sessions with regard to that week’s subject. Classroom discussions will be arranged according to these videos. | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Attendance at all classes is mandatory. Students arriving late or unprepared will be barred from that class, which will impact upon their continuous assessment grade. Students must provide a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam if students miss the midterm. Make-up exams could be in a different format than midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations is dishonest and will not be tolerated. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 1 | 98 | ||
Ödevler | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |