School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 104
Course Title in English Public Law
Course Title in Turkish Genel Kamu Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None.
Co-requisites None
Registration Restrictions undergraduate students only
Overall Educational Objective Learning the intellectual process that led to the modern nation state
Course Description The general public law course aims to examine the important historical points of the development of the modern state from the 16th century to the present and the formation of modern public law. In this regard, after discussing the basic elements that define the modern state today, the secularization of political power and the transformation of the law-implementation relationship, starting from the Middle Ages, concepts that shape modern public law, such as sovereignty, social contract, general will, natural right, rule of law, and human rights, will be examined by taking into account the social and political transformations in which these concepts developed. The course will also cover the development of modern human rights thought and rights theories that aim to limit political power, from natural rights to the recognition and normative assurance of contemporary constitutional freedoms.
Course Description in Turkish Genel kamu hukuku dersi, 16. yüzyıldan günümüze modern devletin gelişiminin önemli tarihsel duraklarını ve modern kamu hukukunun oluşumunu incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, günümüzde modern devleti tanımlayan temel unsurlar ele alındıktan sonra, Orta Çağ’dan başlayarak siyasi iktidarın dünyevileşmesi ve yasa-uygulama ilişkisinin dönüşümü incelenecek; egemenlik, toplum sözleşmesi, genel irade, doğal hak, hukuk devleti, insan hakları gibi modern kamu hukukunu şekillendiren kavramlar, bu kavramların içinde geliştiği toplumsal ve siyasal dönüşümler göz önüne alınarak irdelenecektir. Derste aynı zamanda, doğal haklardan çağdaş anayasal özgürlüklerin tanınmasına ve normatif güvenceye alınmasına dek, siyasi iktidarı sınırlandırmayı amaçlayan modern insan hakları düşüncesinin gelişimi ve hak teorileri de işlenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Modern devletin tarihsel oluşum ve gelişim sürecine ilişkin temel bilgilerin edinilmesi
2) Modern kamu hukukunun temel kavramlarının ve esaslarının öğrenilmesi
3) Modern insan hakları kuramının ve uygulamasının öğrenilmesi
4) Modern devlet ve insan haklarına dair güncel tartışmaların takip edilebilmesi
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date HÜLYA DİNÇER , January 2024
Course Coordinator HÜLYA DİNÇER
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Modern Devletin Tanımlayıcı Unsurları
2) Orta Çağ’da siyasi iktidar ve hukuk: Feodal devlet
3) Modern devletin Ortaçağ’daki öncülleri: Tanrı devletinden kral devlete iktidarın dünyevileşmesi – Thomas D’Aquin, Reform Hareketi.
4) Modern devletin doğuşu I: Siyasi iktidarın özerkleşmesi: Machiavelli’nin Hükümdarı
5) Monarşi ve egemenlik kuramı: Jean Bodin
6) Modern devletin doğuşu II: İnsan yapısı iktidar ve toplum sözleşmesi
7) Vizeler
8) Modern devletin doğuşu III: Hobbes’un sözleşme kuramı ve mutlakiyet
9) Siyasi liberalizm ve modern devlet: Locke’un doğal hak düşüncesi ve iktidarın sınırı
10) Genel iradenin yanılmazlığı: J.J. Rousseau
11) Aydınlanma’dan Fransız Devrimi’ne birey, yurttaş, özgürlük
12) Erkler ayrılığı ve özgürlük düşüncesi: Montesquieu ve bugüne izdüşümü
13) Doğal haklardan anayasal haklara: Hak bildirgeleri Modern dünyada insan haklarını temellendirmek: Hak teorileri
14) Devlet aklı kuramı, hikmet-i hükümet ve hukuk devleti
Required/Recommended ReadingsCompulsory reading texts are shared with students one week before each lesson.
Teaching MethodsTheoretical lessons and evaluations
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkYok
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration dincerhu@mef.edu.tr

Office Hours: By Appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2