School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 207 | ||||
Course Title in English | Public International Law I | ||||
Course Title in Turkish | Milletlerarası Hukuk I | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to Law, Constitutional Law, Public Law | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only 3rd semester and higher undergraduate students can register for the course. | ||||
Overall Educational Objective | This course aims to enable students to acquire knowledge of the concepts of international law, to understand the rules and principles governing relations within the international community, and to develop an understanding of the rules of international law that govern issues of concern to the international community, even when reading the daily news. The aim of the course is to develop students' legal reasoning skills and to enable them to critically evaluate the rules of international law in relation to global events. | ||||
Course Description | Public international law refers to the international legal system that governs the rights and obligations of states in their relations with one another, and increasingly, with non-state actors. This course provides a historically and theoretically reinforced examination of the doctrine, practices and institutions of public international law. Topics in this course include historical developement of PIL, sources and subject, territory and jurisdiction. | ||||
Course Description in Turkish | Uluslararası hukuk, devletlerin aralarındaki ve devlet-dışı aktörlerle olan ilişkilerdeki hakları ve yükümlülükleri kapsayan hukuk sistemine işaret etmektedir. Bu ders doktrin, uygulama ve kurumların tarihsel ve kuramsal olarak pekiştirilmiş bir incelemeyi sunmaktadır. Dersin içerdiği başlıklar uluslararası hukukun tarihsel gelişimi, kaynaklar ve kişiler, ülke ve yetkidir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası hukukun kavramlarını somut olgulara uygular. 2) Uluslararası hukukun niteliğini kavrar ve uluslararası kamu düzenine ilişkin evrensel bir anlayış geliştirir. 3) Uluslararası hukukun kişilerini tanımlar. 4) Uluslararası bir uyuşmazlığa uygulanacak kaynakları tespit eder. 5) Uluslararası hukukun iç hukuka etkilerini ve iç hukuktaki yerini değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BİLGE ERSON ASAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve ders içeriğinin tanıtımı |
2) | Uluslararası hukukun tarihsel gelişimi, tanımı ve kavramsal çerçeve |
3) | Uluslararası toplumun ve uluslararası hukuk sisteminin yapısı |
4) | Uluslararası hukukun kaynakları |
5) | Uluslararası hukukun kaynakları |
6) | Uluslararası antlaşmalar hukuku |
7) | Uluslararası antlaşmalar hukuku |
8) | Uluslararası hukuk-iç hukuk ilişkileri |
9) | Uluslararası hukuk kişileri |
10) | Uluslararası hukuk kişileri |
11) | Uluslararası hukukta tanıma |
12) | Uluslararası hukukta ülke ve egemenlik |
13) | Uluslararası hukukta yetki ve yargı bağışıklığı |
14) | Uluslararası hukukta yetki ve yargı bağışıklığı |
Required/Recommended Readings | - Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk, Turhan Yay., the last edition. - Yusuf Aksar, Teoride ve Uygulamada Uluslararası Hukuk I, Seçkin Yay., the last edition. - Yusuf Aksar, Temel Metinler ve Davalarla Uluslararası Hukuk, Seçkin Yay., the last edition. - Milletlerarası Hukuk - Aslan Gündüz, Editör: Reşat Volkan Günel, Savaş Kitabevi, the last edition. Additional resources in English: - Martin Dixon, Robert McCorquodale, Sarah Williams, Cases and Materials on International Law, Oxford University Press, the last edition. - Antonio Cassese, International Law, Oxford University Press, the last edition. - Malcolm Evans, International Law, Oxford University Press, the last edition. - Malcolm Shaw, International Law, Cambridge University Press, the last edition. - James Crawford, Brownlie's Principles of Public International Law, Oxford University Press, the last edition. (The lecturer will also upload relevant international treaties and articles based on the weekly topics. These materials should be read before class and are expected to be available during class). | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture and flipped classroom. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |