School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 211 | ||||
Course Title in English | Philosophy of Law | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk Felsefesi | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 46 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To gain basic knowledge about different theoretical approaches to the problem of legal sources, to learn about different philosophical schools. | ||||
Course Description | The course aims to provide students with basic knowledge for a critical thinking on the nature and content of the concept of law. For this purpose, different legal philosophy movements and philosophy as general will be examined as the basis of legal norms. The concepts of justice and freedom will be analyzed and current debates in the philosophy of law and critical research will be touched upon | ||||
Course Description in Turkish | Dersin genel amacı öğrencilere hukuk kavramının doğası ve içeriği hakkında temel bir bilgi düzeyi sağlamaktır. Bu amaç çerçevesinde ilk önce hukuki normların temeli olarak felsefe ve farklı hukuk felsefesi akımları incelencektir. Adalet ve özgürlük kavramlarından bahsedilecek, hukuk felsefesindeki güncel tartışmalara ve eleştirel hukuk araştırmalarına değinilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hukuk kavramının içeriği ve doğası hakkında temel bilgi kazanmak 2) Hukuk felsefesi akımlarını öğrenmek 3) Adalet ve özgürlük kavramlarını öğrenmek 4) Hukuk felsefesindeki güncel tartışmaları ve eleştirel hukuk araştırmalarını öğrenmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZLEM ÜSKÜL , January 2024 |
Course Coordinator | ZEYNEP ÖZLEM ÜSKÜL |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. ZEYNEP ÖZLEM ÜSKÜL |
Hafta | Konu |
1) | Felsefe Nedir? |
2) | Hukuk Normunun Temeli Olarak Felsefe- Büyük Felsefe Akımları- İdealizm ve Materyalizm |
3) | Hukuk ve Diğer Sosyal Normlar- Hukuk ve Din İlişkisi- Hukuk ve Ahlak İlişkisi |
4) | Hukuk Felsefesi Akımları |
5) | Doğal Hukuk Akımı- Doğal Hukukun Temel Kavramları |
6) | Adalet, Adalet Türleri ve Hukuk Sistemimizde Adalet-Özgürlük, Özgürlük Sınıflamaları ve Anlayışları |
7) | Hukuk Düzenlerinin Meşruluk Ölçütü Olarak Özgürlük |
8) | Tarihte Doğal Hukuk |
9) | Hukuki Pozitivizm Akımı: Austin |
10) | Normativizm: Kelsen, Hukuki Realizm Akımı |
11) | Hukuk Felsefesindeki Güncel Tartışmalar- Hart, Fuller Dworkin |
12) | Eleştirel Hukuk Araştırmaları ve Feminist Hukuk Bilimi |
13) | Hukuk ve Ekonomi Akımı-Postmodernizm ve Hukuk |
14) | Hukuk Felsefesi ve Bazı Güncel Sorunlar |
Required/Recommended Readings | Readings uploaded to Blackboard | ||||||||||||
Teaching Methods | Lessons and evaluations | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
uskulz@mef.edu.tr Office Hours: By Hours |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Uygulama | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 46 | ||||||
Total Workload/25 | 1.8 | ||||||
ECTS | 2 |