School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 321
Course Title in English Communication in Interior Design
Course Title in Turkish İç Mekan Tasarımında İletişim
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites FADA 211 - Digital Communication I
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective To learn the presentation outputs and visual communication techniques.
Course Description The student begins the course by examining the current visualization tools, hardwares and softwares. They advert to the importance of digital modeling/visualization which is the most helpful method for a designer to address his/her thoughts to the other party. They search and try the methods to find out how each works better. They mention the ways to improve architectural and interior visualization. The course gives clues about the post production process and how it contributes to the project. It put emphasis on the open/close ratio of the composition’s proportions during the phase of presentation to the other party.
Course Description in Turkish Mevcut görselleştirme araçlarını, donanım ve yazılımlarını inceleyerek başlar. Tasarımcının fikirlerini karşı tarafa anlatabilme sürecinde en çok faydası olan dijital maket/görselleştirme yönteminin öneminden bahseder. Bu yöntemlerin nasıl daha iyi sonuç vereceğini tecrübe ederek araştırır. Mimari ve içmekan görselleştirmelerini daha iyi hale getirme yollarından bahseder. Post production sürecinde projeye katkı sağlayan pratik ipuçlarını verir. Projenin karşı tarafa sunulması aşamasında kompozisyonun, proporsiyonun, dolu/boş ilişkilerinin önemini vurgular.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BUĞRA BİLGEN , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. HASAN GÖKBORA

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended ReadingsBetty Edwards (2004). Color – A course in mastering the art of mixing colors. Alex Roman (2013). The Third & The Seventh: From Bits to the Lens. Jose M. Parramon (1991). Human Figure / Human Anatomy.
Teaching MethodsFlipped classroom, in-class studies, discussions.
Homework and Projects1 final project, 1 assignment
Laboratory Work
Computer UseYes
Other ActivitiesResearch work, video screening
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration bilgenbu@mef.edu.tr
-
Students are required to attend % 80 of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 3 weeks (classes) will result in failure. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5