School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 225
Course Title in English Decision-making: Legal and Psychological Perspectives
Course Title in Turkish Karar Verme: Hukuki ve Psikolojik Perspektifler
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Bahar
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 96 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn how legal parties determine causation, assign blame, and make agreements and to identify areas of irrationality and challenge the ingrained assumptions and biases regarding human nature.
Course Description The course aims to provide the students with a basic knowledge to incorporate psychological approaches in examining legal processes of decision-making. The course will firstly present why traditional economic or legal analyses do not account for decisional biases. The course will subsequently examine how empirical psychological research can help people frame our arguments in a manner to avoid claims that prompt logical biases in others. Then, the course will enable the students to identify the weak points in their legal arguments and decision-making processes by theoretically examining the links between who we are and how we decide and how we present our legal arguments.
Course Description in Turkish Bu ders öğrencilere hukuki süreçlerde etkin olan karar proseslerindeki psikolojik yaklaşımlara dair temel bir bilgi vermeyi amaçlar. Ders öncelikle, neden tradisyonel hukuki veya ekonomik yaklaşımlarım bu düşünsel önyaryargıları zaman zaman göz önünde bulunduramadığını gösterecektir. Ders daha sonra kendi argümanlarımızın başkalarında irrasyonel noktaları tetiklemesini nasıl törpüleyebileceğimizi inceleyecek, son olarak ta öğrencilerin kim oldukları, karar verme mekanizmaları, ve kurdukları argümanlar arasındaki bağlantıları çözümlemelerine yardımcı olacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Hukuki karar almanın temel dinamiklerini anlamak
2) Kendi karar verme süreçlerini yakından tanımak
3) Hukuki argümanların psikolojik etkisini değerlendirmek
4) Suçlama ve nedenselliğin psikolojik ve hukuki sonuçları arasındaki bağlantıları ve farklılıkları keşfetmek
5) Hukuki argümanlarını güçlendirmek için psikolojik kavramları etkili bir şekilde kullanmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU , January 2024
Course Coordinator SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU
Semester Bahar
Name of Instructor Öğr. Gör. SENEM TANBERK HAZNEDAROĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) İhmal ve Normallik Önyargıları
2) Hızlı ve Yavaş Düşünme
3) Kayıptan Kaçınma
4) Yanlış Düşünce
5) Statüko Önyargısı
6) Sosyal Kanıt Sistemleri ve Konformizm
7) Hukuki Muhafazakarlığın Psikolojik Temelleri
8) Pişmanlık Teorisi
9) Yükleme Teorisi
10) Zor Anlaşmalar/ Zor Konuşmalar
11) Normal ve Anormal Tanımları ve Meseleleri
12) Hayırı Geçmek
13) Varsayım Kontrolü
14) Demirleme
15) Bağış Etkisi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsThinking Fast and Slow, Daniel Kahneman (2011), Farrar, Straus, and Giroux Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases Amos Tversky; Daniel Kahneman Science, New Series, Vol. 185, No. 4157. (Sep. 27, 1974), pp. 1124-1131. Difficult Conversations. Bruce Patton, Douglas Stone, and Sheila Heen. Harvard Negotiation Project (1999)
Teaching MethodsLecture
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration haznerdaroglus@mef.edu.tr

Attendance rules: Attendance list only for exams Missing exam: Make-up exam when medical report was submitted Plagiarism: Failing exam with 0 points + notification of the dean and rector

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 1 70
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 14 2 16
Total Workload 96
Total Workload/25 3.8
ECTS 4