School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||||
Course Code | LAW 326 | |||||||
Course Title in English | International Criminal Law | |||||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Ceza Hukuku | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Lecture | |||||||
Level of Course | Seçiniz | |||||||
Semester | Spring,Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 93 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | |||||||
Overall Educational Objective | Students will learn basic concepts and case law on international criminal law. | |||||||
Course Description | The course aims to give students a basic understanding of conventional and customary international criminal law. In the first part of the course, the history of international criminal tribunals, universal jurisdiction and general principles of international criminal law shall be examined. Then, core international crimes, genocide, crimes against humanity, war crimes and aggression shall be explored in depth. Later, mens rea, defences in international criminal law, and modes of liability shall be explained. The last part of the course shall concern methods of international legal cooperation in criminal investigation and procedure, as well as extradition and surrender. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası ceza hukukunun temel ilkelerini tanımlamak. 2) Uluslararası ceza hukuku ile ilgilenen çeşitli uluslararası organlar arasında ayrım yapabilmek. 3) Ulusal ve uluslararası mahkemelerin uluslararası yargı yetkisinin etkinliği hakkında yorum yapabilmek. 4) Temel uluslararası suçların maddi ve manevi unsurlarını belirleyebilmek. 5) Çeşitli uluslararası mahkemelerin içtihatlarını anlamak ve yorumlamak. 6) Uluslararası ceza hukuku ile ilgili karmaşık vaka çalışmalarını çözebilmek. 7) Uluslararası ceza hukukundaki güncel konulara ilişkin hukuki argümanlar formüle edebilecektir. 8) Uluslararası ceza hukukunun adalet, hesap verebilirlik ve insan haklarının desteklenmesindeki rolüne ilişkin küresel bir bakış açısı geliştirmek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | RAĞIP BARIŞ ERMAN , October 2024 |
Course Coordinator | RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi RAĞIP BARIŞ ERMAN |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel arka plan |
2) | Uluslararası ceza hukukunun kaynakları |
3) | Yargılmama yetkisi ve görev |
4) | Evrensel yargı yetkisi |
5) | Uluslararası ceza hukukunda kanunilik ilkesi |
6) | Soykırım |
7) | İnsanlığa karşı suçlar |
8) | Vizeler |
9) | Savaş suçları |
10) | Saldırı suçu |
11) | Manevi unsur ve kişisel sorumluluk |
12) | Sorumluluk çeşitleri |
13) | Ceza sorumluluğunu etkileyen nedenler |
14) | Uluslararası ceza usulünün temel kuralları |
Required/Recommended Readings | Rome Statute of the International Criminal Court Elements of Crimes Rules of Procedure and Evidence UN Convention on the Prevention and Punishment of Genocide | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture & open class discussion | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ermanr@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 93 | ||||||
Total Workload/25 | 3.7 | ||||||
ECTS | 4 |