School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 331
Course Title in English International Law of the Sea
Course Title in Turkish Uluslararası Deniz Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 110 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate
Overall Educational Objective The purpose of the course is to provide students with basic knowledge on the development of the international law of the sea along with its sources, basic principles and the settlement of disputes. In addition, the course aims to ensure the students to have the ability to make assessments and apply their knowledge on specific cases.
Course Description The law of the sea is one of the oldest branches of international law. It emerges from the fact that the States exercise sovereignty over the conduct of activities taking place on or in the sea. Originally the law of the sea consisted of a body of rules of customary law. Later on, these rules were progressively codified. This course will examine the regulation of the sea as part of a State’s territory. The focus here is not to discuss how the regulation of the sea emerged in modern times and consider the various areas of the sea over which a State may exercise its jurisdiction, as well as discussing certain fundamental challenges militating against a full implementation of the law of the sea.
Course Description in Turkish Deniz hukuku uluslararası hukukun en eski dallarından biridir. Ortaya çıkıyor Devletlerin deniz veya deniz üzerindeki faaliyetleri üzerinde egemenlik kullanmasından ortaya çıkıyor. Başlangıçta deniz hukuku, örf ve adet hukuku kurallarından oluşuyordu. Daha sonra bu kurallar aşamalı olarak kanunlaştırıldı. Bu ders, bir devletin topraklarının bir parçası olarak denizin düzenlenmesini inceleyecektir. Bu dersin odak noktası odak noktası, deniz düzenlemesinin modern zamanlarda nasıl ortaya çıktığını tartışmak ve bir Devletin denizde yetkisini uygulayabileceği çeşitli alanları dikkate almak, yetkisini ortadan temel zorlukları tartışarak deniz hukukunun tam uygulanmasını engelleyen durumları öğrenmek değildir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) -Deniz hukukunun temel kural ve ilkelerine ilişkin anlayış geliştirir
2) Uluslararası deniz hukukunun kapsamını ve gelişimini anlar
3) Uluslararası deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözüm yollarını bilir
4) Deniz hukuku ihlallerinin sorumluluğunu değerlendirir
5) Devletlerin deniz üzerindeki haklarını nasıl kullandıklarını analiz eder
6) Ulusal ve uluslararası denizcilik endüstrisi ile ilgili kurumların rollerini anlar
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BİLGE ERSON ASAR , January 2024
Course Coordinator BİLGE ERSON ASAR
Semester Spring,Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Uluslararası deniz hukukunun kapsamı ve gelişimi
3) Deniz hukukunun kaynakları, ilkeleri ve deniz hukukunun hukukun diğer dalları ile ilişkisi
4) Temel konular
5) Deniz yetki alanının sınırlandırılması
6) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik İç sular ve karasuları
7) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik Uluslararası boğaz suları ve Takımada suları
8) pratik çalışma
9) Ulusal ve uluslararası boğazların hukuki rejimleri, Montrö Sözleşmesi ve Türk boğazlarının hukuki rejimi.
10) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları Bitişik bölge ve Münhasır ekonomik bölge
11) Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları kıta sahanlığı
12) Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları açık denizler
13) Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları insanlığın ortak mirası ve Uluslararası Deniz Yatağı Otoritesi
14) Deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözümü
Required/Recommended Readings-Yoshifumi Tanaka, The International Law of the Sea, Cambridge University Press 2 nd Ed. 2015 -Donald R. Rothwell, Alex G. Oude Elferink, Karen N. Scott, Tim Stephens (eds) The Oxford Handbook of the Law of the Sea (Oxford Handbooks) Oxford University Press, 2017 -R.R. Churchill & A.V.Lowe, The Law of the Sea, The Law of the Sea, Third Edition, Juris Publishing, 1999.ISBN: 978-1-57823-030-3 **Weekly readings will also be uploaded to Blackboard.
Teaching MethodsFlipped classroom, Tutoring, case-law dicussions, presentation
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ersonb@mef.edu.tr

Bilge Erson Asar Office : 5th Floor No.537 E-mail: ersonb@mef.edu.tr Office hours: Tuesday/Wednesday: 13:00-14:00. To schedule an appointment outside of these hours, please send an email to request a meeting.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Proje 1 1 1 2
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Final 1 16 2 18
Total Workload 110
Total Workload/25 4.4
ECTS 4