School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | LAW 331 | |||||
Course Title in English | International Law of the Sea | |||||
Course Title in Turkish | Uluslararası Deniz Hukuku | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Select | |||||
Semester | Spring,Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 110 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate | |||||
Overall Educational Objective | The purpose of the course is to provide students with basic knowledge on the development of the international law of the sea along with its sources, basic principles and the settlement of disputes. In addition, the course aims to ensure the students to have the ability to make assessments and apply their knowledge on specific cases. | |||||
Course Description | The law of the sea is one of the oldest branches of international law. It emerges from the fact that the States exercise sovereignty over the conduct of activities taking place on or in the sea. Originally the law of the sea consisted of a body of rules of customary law. Later on, these rules were progressively codified. This course will examine the regulation of the sea as part of a State’s territory. The focus here is not to discuss how the regulation of the sea emerged in modern times and consider the various areas of the sea over which a State may exercise its jurisdiction, as well as discussing certain fundamental challenges militating against a full implementation of the law of the sea. | |||||
Course Description in Turkish | Deniz hukuku uluslararası hukukun en eski dallarından biridir. Ortaya çıkıyor Devletlerin deniz veya deniz üzerindeki faaliyetleri üzerinde egemenlik kullanmasından ortaya çıkıyor. Başlangıçta deniz hukuku, örf ve adet hukuku kurallarından oluşuyordu. Daha sonra bu kurallar aşamalı olarak kanunlaştırıldı. Bu ders, bir devletin topraklarının bir parçası olarak denizin düzenlenmesini inceleyecektir. Bu dersin odak noktası odak noktası, deniz düzenlemesinin modern zamanlarda nasıl ortaya çıktığını tartışmak ve bir Devletin denizde yetkisini uygulayabileceği çeşitli alanları dikkate almak, yetkisini ortadan temel zorlukları tartışarak deniz hukukunun tam uygulanmasını engelleyen durumları öğrenmek değildir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) -Deniz hukukunun temel kural ve ilkelerine ilişkin anlayış geliştirir 2) Uluslararası deniz hukukunun kapsamını ve gelişimini anlar 3) Uluslararası deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözüm yollarını bilir 4) Deniz hukuku ihlallerinin sorumluluğunu değerlendirir 5) Devletlerin deniz üzerindeki haklarını nasıl kullandıklarını analiz eder 6) Ulusal ve uluslararası denizcilik endüstrisi ile ilgili kurumların rollerini anlar |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BİLGE ERSON ASAR , January 2024 |
Course Coordinator | BİLGE ERSON ASAR |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Uluslararası deniz hukukunun kapsamı ve gelişimi |
3) | Deniz hukukunun kaynakları, ilkeleri ve deniz hukukunun hukukun diğer dalları ile ilişkisi |
4) | Temel konular |
5) | Deniz yetki alanının sınırlandırılması |
6) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik İç sular ve karasuları |
7) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları I: bölgesel egemenlik Uluslararası boğaz suları ve Takımada suları |
8) | pratik çalışma |
9) | Ulusal ve uluslararası boğazların hukuki rejimleri, Montrö Sözleşmesi ve Türk boğazlarının hukuki rejimi. |
10) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları Bitişik bölge ve Münhasır ekonomik bölge |
11) | Ulusal yargı yetkisi altındaki deniz alanları II: egemenlik hakları kıta sahanlığı |
12) | Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları açık denizler |
13) | Ulusal yetki alanı dışındaki deniz alanları insanlığın ortak mirası ve Uluslararası Deniz Yatağı Otoritesi |
14) | Deniz hukukunda uyuşmazlıkların çözümü |
Required/Recommended Readings | -Yoshifumi Tanaka, The International Law of the Sea, Cambridge University Press 2 nd Ed. 2015 -Donald R. Rothwell, Alex G. Oude Elferink, Karen N. Scott, Tim Stephens (eds) The Oxford Handbook of the Law of the Sea (Oxford Handbooks) Oxford University Press, 2017 -R.R. Churchill & A.V.Lowe, The Law of the Sea, The Law of the Sea, Third Edition, Juris Publishing, 1999.ISBN: 978-1-57823-030-3 **Weekly readings will also be uploaded to Blackboard. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom, Tutoring, case-law dicussions, presentation | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ersonb@mef.edu.tr Bilge Erson Asar Office : 5th Floor No.537 E-mail: ersonb@mef.edu.tr Office hours: Tuesday/Wednesday: 13:00-14:00. To schedule an appointment outside of these hours, please send an email to request a meeting. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Proje | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 8 | 2 | 20 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 110 | ||||||
Total Workload/25 | 4.4 | ||||||
ECTS | 4 |