School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 133 | ||||
Course Title in English | Legal Profession and Ethics | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk Mesleği ve Etik | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | to be a good legal practitioner | ||||
Course Description | In this course, the concept of norm will be analysed in the context of legal ethics. Ethical theories will be explained and discussed within the framework of practical legal problems. Finally, the ethical codes which are effective in Turkish legal system will be revealed and discussed. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Etik, ahlak ve ahlakilik kavramlarını ayırt edebilmek, 2) Hukuk etiğinin temel sorunlarını belirleyebilmek 3) Hukuk ve etik ilişkisini tanımak ve önemini kavramak 4) Hukukla ilişkili mesleklerde doğru değerlendirme yapmayı öğrenir. 5) Hukuk mesleğiyle bağlantılı etik standartlar ve mesleki sorumluluklar hakkında farkındalık geliştirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. FATMA İREM ÇAĞLAR GÜRGEY |
Hafta | Konu |
1) | Dersin tanıtımı ve temel kavramlarına giriş |
2) | Etik ilişkide doğru değerlendirme |
3) | Etik-Ahlak-Genel Ahlak kavramları |
4) | Genel Ahlak ve Hukuk ilişkisi (Hart-Devlin tartışması) |
5) | Etik teoriler- Kantçı Etik |
6) | Sonuç odaklı etik teoriler |
7) | Erdem etiği, ihtimam etiği |
8) | Vize haftası |
9) | Hukuk etiği |
10) | Felsefi hukuk etiği- 1. Kuşak |
11) | Felsefi Hukuk Etiği- 2. Kuşak |
12) | Mesleki davranış kuralları- Yargı Etiği |
13) | Mesleki davranış kuralları- Avukatlık Etiği |
14) | Finaller |
15) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Brian Boone, "Ethics 101", translated by Selin Aktuyun, Say Yay. Ioanna Kuçuradi, "Morlak, Etik ve Etikler", Publication of the Philosophical Society of Turkey, Ankara: 2019. Harper Lee, "To Kill a Mockingbird", Sel. H.L.A, Hart, "Law, Freedom and Morality", Dost Kitapevi Yay./Islık Yay. John Stuart Mill, On Liberty. Michael Sandel, Adalet-Yapılması Gereken Doğru Şey Nedir?, Bigbang Yayınları, Ankara, 2013. Ferando Savater, "Advice to My Son on Morality", İletişim Yayınları | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures and discussions | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Measurement and evaluation will be done through homework assignments. The final grade will be determined 40% on the midterm homework and 60% on the final homework. [In order to be successful in the course, the final homework grade must be 50 and above.] There will not be a make-up exam or an assignment that will determine the make-up grade. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
gurgeyi@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |