School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 441
Course Title in English Social and Cultural Theory
Course Title in Turkish Sosyal ve Kültürel Kuram
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 120 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective A survey of the leading schools of thought influencing the 20th century (Western) society and culture
Course Description This course provides a theoretical background on the main schools of thought shaping the 20th century (Western) society and culture with emphasis on arts, politics, philosophy, sociology and popular culture. It explores key texts from some of the most important thinkers of the 20th century such as Karl Marx, Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-Paul Sartre, Roland Barthes, Louis Althusser, Friedrich Nietzsche, Michel Foucault, Edward Said and Jean Baudrilliard. It analyzes leading schools of thought such as critical theory, existentialism, structuralism, post-structuralism, postcolonialism and postmodernism via primary readings. The course evaluates the relevance of these theories to contemporary culture and society.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Birincil metinlerin yorumlanması yoluyla 20. yüzyıl (Batı) kültürünü ve toplumunu etkileyen en önemli düşünürlerden bazılarının temel konumlarını tanımlamak
2) Kültür ve toplum gibi zengin ve karmaşık olguların incelenmesinde disiplinler arası çalışmanın önemini vurgulamak
3) Sanat ve siyaset; popüler kültür ve ideoloji; sosyoloji ve felsefe arasındaki iç içe geçmiş ilişkileri yazılı olarak analiz etmek
4) Bu teorilerin çağdaş (Batı dışı/Türk) kültür ve toplumla ilgisini tartışmak
5) 21. yüzyıl çağdaş toplum ve kültüründe sosyal bilimlerin önemini ve rolünü sorgulamak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. S Ödev
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. S Ödev,Sunum
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. S Ödev,Sunum
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Derse Katılım,Sunum
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. S Derse Katılım,Sunum
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. N
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Derse Katılım,Sunum
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. H Derse Katılım,Sunum
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Derse Katılım,Sunum
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. H Sunum
Prepared by and Date BAŞAK KEKİ , January 2024
Course Coordinator CANSU GÜLEÇ
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Batı Marxism: Karl Marx and Friedrich Engels
3) Eleştirel Teori ve Frankfurt Okulu: Theodor Adorno ve Max Horkheimer
4) Walter Benjamin
5) Varoluşçuluk: Jean-Paul Sartre
6) Yapısalcılık: Roland Barthes
7) Louis Althusser
8) Friedrich Nietzsche
9) Nietzsche devam
10) Post-yapısalcılık: Michel Foucault
11) Foucault devam
12) Postkolonializm: Edward Said
13) Postmodernizm: Jean-François Baudrilliard
14) John Berger: Görmenin Yolları
15) Sınav dönemi
16) sınav dönemi
Required/Recommended ReadingsThe Coursepack will include excerpts from: Barthes, Roland. Mythologies, (trans.) Richard Howard and Annette Lavers, New York: Hill & Wang, 2012. Leitch, Vincent B. (ed.), The Norton Anthology of Theory and Criticism, Second Edition, New York: Norton & Company, 2010. Nietzsche, Friedrich. Philosophy and Truth: Selections from Nietzsche’s Notebooks of the Early 1870’s, (ed. and trans.) Daniel Breazaele, London: Humanities Press International, 1979; and On the Genealogy of Morals, (trans.) Douglas Smith, Oxford: Oxford University Press, 1996. Sartre, Jean-Paul. Jean-Paul Sartre: Basic Writings (ed.) Stephen Priest, New York: Routledge, 2001.
Teaching MethodsFlipped Learning methods such as Perusall, class discussions, presentations and essays.
Homework and ProjectsShort Response papers, presentations, weekly assigned texts
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 3 % 30
TOTAL % 100
Course Administration kekib@mef.edu.tr
0212 395 36 00
Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and late papers unless medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 3 84
Sunum / Seminer 1 3 1 4
Ödevler 14 1 1 28
Rapor Teslimi 2 1 1 4
Total Workload 120
Total Workload/25 4.8
ECTS 5