School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 441 | ||||
Course Title in English | Social and Cultural Theory | ||||
Course Title in Turkish | Sosyal ve Kültürel Kuram | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | A survey of the leading schools of thought influencing the 20th century (Western) society and culture | ||||
Course Description | This course provides a theoretical background on the main schools of thought shaping the 20th century (Western) society and culture with emphasis on arts, politics, philosophy, sociology and popular culture. It explores key texts from some of the most important thinkers of the 20th century such as Karl Marx, Theodor Adorno, Walter Benjamin, Jean-Paul Sartre, Roland Barthes, Louis Althusser, Friedrich Nietzsche, Michel Foucault, Edward Said and Jean Baudrilliard. It analyzes leading schools of thought such as critical theory, existentialism, structuralism, post-structuralism, postcolonialism and postmodernism via primary readings. The course evaluates the relevance of these theories to contemporary culture and society. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Birincil metinlerin yorumlanması yoluyla 20. yüzyıl (Batı) kültürünü ve toplumunu etkileyen en önemli düşünürlerden bazılarının temel konumlarını tanımlamak 2) Kültür ve toplum gibi zengin ve karmaşık olguların incelenmesinde disiplinler arası çalışmanın önemini vurgulamak 3) Sanat ve siyaset; popüler kültür ve ideoloji; sosyoloji ve felsefe arasındaki iç içe geçmiş ilişkileri yazılı olarak analiz etmek 4) Bu teorilerin çağdaş (Batı dışı/Türk) kültür ve toplumla ilgisini tartışmak 5) 21. yüzyıl çağdaş toplum ve kültüründe sosyal bilimlerin önemini ve rolünü sorgulamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | |||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | |||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | |||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | |||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | |||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | |||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | |||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | |||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | S | Ödev |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Ödev,Sunum |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Ödev,Sunum |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Derse Katılım,Sunum |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | S | Derse Katılım,Sunum |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Derse Katılım,Sunum |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | H | Derse Katılım,Sunum |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Derse Katılım,Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | H | Sunum |
Prepared by and Date | BAŞAK KEKİ , January 2024 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Batı Marxism: Karl Marx and Friedrich Engels |
3) | Eleştirel Teori ve Frankfurt Okulu: Theodor Adorno ve Max Horkheimer |
4) | Walter Benjamin |
5) | Varoluşçuluk: Jean-Paul Sartre |
6) | Yapısalcılık: Roland Barthes |
7) | Louis Althusser |
8) | Friedrich Nietzsche |
9) | Nietzsche devam |
10) | Post-yapısalcılık: Michel Foucault |
11) | Foucault devam |
12) | Postkolonializm: Edward Said |
13) | Postmodernizm: Jean-François Baudrilliard |
14) | John Berger: Görmenin Yolları |
15) | Sınav dönemi |
16) | sınav dönemi |
Required/Recommended Readings | The Coursepack will include excerpts from: Barthes, Roland. Mythologies, (trans.) Richard Howard and Annette Lavers, New York: Hill & Wang, 2012. Leitch, Vincent B. (ed.), The Norton Anthology of Theory and Criticism, Second Edition, New York: Norton & Company, 2010. Nietzsche, Friedrich. Philosophy and Truth: Selections from Nietzsche’s Notebooks of the Early 1870’s, (ed. and trans.) Daniel Breazaele, London: Humanities Press International, 1979; and On the Genealogy of Morals, (trans.) Douglas Smith, Oxford: Oxford University Press, 1996. Sartre, Jean-Paul. Jean-Paul Sartre: Basic Writings (ed.) Stephen Priest, New York: Routledge, 2001. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning methods such as Perusall, class discussions, presentations and essays. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Short Response papers, presentations, weekly assigned texts | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
kekib@mef.edu.tr 0212 395 36 00 Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and late papers unless medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 1 | 4 | |||
Total Workload | 120 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |