School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | IR 445 | ||||
Course Title in English | Conflict Resolution | ||||
Course Title in Turkish | Çatışma Çözümü | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Understanding on the socio-psychological and socio-political dynamics in both conflict and post-conflict environments | ||||
Course Description | This course is organized so that the students can develop an understanding on the socio-psychological and socio-political dynamics in both conflict and post-conflict environments. In doing so, it provides the necessary intellectual means for students to make sense of; - the everyday life in war and armed conflicts, - how conflict affects local populations both in conflict and in post-conflict environments, - the evolution of United Nations Conflict Resolution/Peacekeeping Operations, - the significance of cultural differences on individual and group levels in the policy formation and the implication of humanitarian activities. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Çatışmaların nasıl ortaya çıktığını ve tırmandığını anlamak, 2) Çatışmanın ve küresel çatışma çözümünün siyasi, sosyal ve kültürel boyutlarına ilişkin kavramsal çerçeveleri anlamak, 3) Çatışmanın siyasi, sosyal ve kültürel boyutlarına ve küresel çatışma çözümüne ilişkin teorik çerçeveleri anlamak, 4) Küresel barış inşasına vurgu yaparak çatışma sonrası ortamlara ilişkin kavramsal ve teorik çerçeveleri anlamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | S | Sınav |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | S | Sınav |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | S | Sınav |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | H | Derse Katılım |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | H | Proje |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | S | Sınav |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Sınav |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Derse Katılım,Proje |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Derse Katılım,Proje |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | S | Proje,Sınav |
Prepared by and Date | CANSU GÜLEÇ , January 2024 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. ZEYNEP ALEMDAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: İzlence ve Dersin Organizasyonu |
2) | Çatışma |
3) | Çatışma ve Çatışma Sonrası Ortamlarda Günlük Yaşam |
4) | Çatışma Analizi |
5) | UNITAR rehberli ders 'Çatışma Analizi' |
6) | Birleşmiş Milletler Barış Operasyonları – Bölüm I (Soğuk Savaş Dönemi) |
7) | Birleşmiş Milletler Barış Operasyonları - Bölüm II (Soğuk Savaş Sonrası Dönem) |
8) | Arasınav |
9) | UNITAR rehberli ders 'BM Barışı Korumada Kilometre Taşları' |
10) | Çatışma çözümü |
11) | UNITAR rehberli ders 'Çatışma Çözümü' |
12) | Uyuşmazlık Çözümü ve Arabuluculuk |
13) | Mutabakat |
14) | Vaka Çalışmaları |
15) | Sınav Haftası |
16) | Sınav Haftası |
Required/Recommended Readings | Barash, D. P. (Ed.) (2000), Approaches to Peace, Oxford: Oxford University Press. Lederach, J. P. (1997), Building Peace: Sustainable Reconciliation in Divided Societies, Washington: United States Institute of Peace. Nadler, A., Malloy T. E. & Fisher, J. D. (Eds.) (2008), The Social Psychology of Intergroup Reconciliation, Oxford: Oxford University Press. Thakur, R. & Schnabel, A. (Eds.) (2001) United Nations Peacekeeping Operations : Ad Hoc Missions, Permanent Engagement, New York : United Nations University Press, 2001 Isely, Efram R. (Ed.) (2010) United Nations Peacekeeping in the 21st Century, New York : Nova Science Publishers. Jeffrey S. Murer, “Constructing the Enemy-Other: Anxiety, Trauma and Mourning in the Narratives of Political Conflict”, Psychoanalysis, Culture & Society 14:2 (2009): 109-130. Jeffrey S. Murer, “Institutializing Enemies: The Consequences of Reifying Projection in Post-Conflict Environments”, Psychoanalysis, Culture & Society 15:1 (2010): 1-9. *Further academic sources such as Official UN Reports, Journal and newspaper articles will be provided by the lecturer each week via email. 4 ADDITIONAL SOURCES The United Nations Institute for Training and Research (UNITAR) Official Website Conflict series - 1. What is conflict? [PTP.2019.01E] , Available at: https://www.unitar.org/event/full-catalog/conflict-series-1-what-conflictptp201901e Conflict series - 2. Conflict analysis [PTP.2019.02E] , Available at: https://www.unitar.org/event/pft/pft/full-catalog/conflict-series-2-conflictanalysisptp201902e Milestones in UN Peacekeeping [PTP.2019.11E] , Available at: https://www.unitar.org/event/pft/pft/full-catalog/milestones-unpeacekeepingptp201911e | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | |||||||||||||||
Homework and Projects | Blackboard assignments | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gulecc@mef.edu.tr : (212) 395 3610 Students are welcome to communicate with the course instructor whenever they feel the need. The communication channels available are; face-to-face interaction during instructor’s office hours and via email through instructor’s official university e-mail address. Any attempt of interaction outside these forms of communication is highly discouraged, such as social media or in any other means. Students are welcome to communicate with the instructor via email whenever they desire. Student emails will be responded by the instructor within 48 hours without exception. Hence, students are discouraged to send repetitive emails before 48 hours period ends. They are also highly encouraged to make sure their time-management is on point so that they do not face with any difficulty with regard to the communication, such as not sending an email that requires immediate response before the night before an essay submission deadline. Within the framework of MEF University's Artificial Intelligence Policy, it is aimed to integrate artificial intelligence into educational processes and promote its ethical use. The full text of the policy document can be accessed here: https://www.mef.edu.tr/tr/duyurular/mef-universitesi-yapay-zeka-politikasi-v2-yayimlandi |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 130 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |