İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 415 | ||||
Ders Adı İngilizce | Capturing the City | ||||
Ders Adı Türkçe | Şehri Kaydetmek | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Mimari fotoğrafçılıkla ilişkili projeler ve sanat mekânları aracılığıyla mercek tabanlı sanatların potansiyellerini keşfetmek. | ||||
Ders Açıklaması | Şehri Kaydetmek: Fotoğraf ve Kentsel Mekan dersi görsel iletişim içeren sanat projeleri aracılığıyla kentin algısı ve yaşam tecrübesi arasındaki ilşkiye odaklanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) kentsel konularla ilgili bir görsel sanat projesini anlamak ve değerlendirmek; 2) fotoğraf projeleri hakkında temel metinler okumak ve yazmak; 3) mimari mekâna yönelik bir görsel proje için malzemeleri seçmek ve kullanmak; 4) bir fotoğraf projesi oluşturmak ve anlatmak; 5) projelerin çıktıları için iletişim araçlarını kullanmak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | METEHAN ÖZCAN , March 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. METEHAN ÖZCAN |
Hafta | Konu |
1) | Dersin beklentileri ve yöntemleri |
2) | Kentsel alanla ilgili çalışan sanatçılar ve dernekler |
3) | Saha Gezisi: ARTER Ödev 1: Arter ve Dolapdere'yi Keşfetme |
4) | Peyzaj: Şehrin Florası Ödev Teslimi 1 |
5) | Saha Gezisi: İstanbul Bienali |
6) | İç Mekân: Şehrin Yerel Panoraması Ödev Teslimi 2; Bir Sergi/Sanatçı/Çalışma Üzerine Kısa Eleştiri. |
7) | Atölye Haftası |
8) | Kimlik: Şehrin Portreleri; Belgesel Gösterimi: Vivian Maier'ı Bulmak |
9) | Arşiv: Arşivlerle çalışan Bireysel ve İşbirlikçi Projeler; Proje Teslimi 1; Bir Şehir için Fotoğraf Kolajı |
10) | Final Projesi Sunumu: ___ İstanbul'da; Belgesel Gösterimi: Soyut: Tasarımın Sanatı, Christoph Niemann |
11) | Proje Tartışmaları ve Kritikler |
12) | Proje Tartışmaları ve Kritikler |
13) | Proje Tartışmaları ve Kritikler |
14) | Final Projesi Teslimi ve Sunumu |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | -Camera Lucida, Roland Barthes, Altıkırkbeş, 2011 -Fotoğraftan Sonra, Analog Fotoğraftan Dijital Devrime, Quentin Bajac, YKY, 2011 | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, videolar, tarihî ve çağdaş örnekler, değerlendirme ve yorumlama oturumları. Stüdyo uygulaması, saha gezileri, sınıf içi ve sınıf dışı projeler. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 2 proje, 2 ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha Gezileri | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
ozcanmet@mef.edu.tr - Öğrencilerin dersle ilgili her derse, seminere, geziye ve atölye çalışmasına katılması beklenmektedir. Eğitmenlerin tüm derslere katılma yükümlülüğü olduğu gibi, öğrencilerden de aynı şekilde katılım göstermeleri beklenir. Hiçbir öğrencinin derse ‘devamsızlık hakkı’ yoktur. Başarılı bir sonuç için %80 devam zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |