Course Description |
Recent 20 years is the time-lapse of leading fluctuations in economic and sociological activities influencing the potential of working life. the biggest breakthrough is the decreasing volume of technological tools and the enhancement of operating systems. While ‘open office’ is still on the agenda of spatially providing the mechanization of working cycle in physiologically well-conditioned spaces, on other side, new remote working forms emerge such as ‘co-working’ spaces.
The elective course is structured as two main phases:
1 HISTORICAL & THEORITICAL_ Analysis of Working Areas:
Historical review of working models from medieval era to 19th century and today is structured in this first phase of the course. As the main substance of the course, realizing the enhancement in working areas through economic and sociological, and technological changes through the history is aimed by using different mediums such as period films, articles, videos, images and projects. Each class is planned to create discussion items according to inputs. Within the process, students are invited to analyze the environment of working areas and prepare presentations one of selected working areas by asking questions through the project and also write reflection papers during the class.
2 TECHNICAL A_ Technical Infrastructures of Working Areas:
Serial of classes about technical infrastructure of office areas are held including mechanical and electrical systems. Lighting of office areas & office furniture design are another sub-subjects of this phase. Different excursions are arranged according to the theme which one of them is the excursion to an architectural office that mostly works in design of office areas. Another will be the site visit of two different office areas which design by this office. And the last excursion is to a showroom of an office furniture firm to see the latest technology office furniture. This phase is basically to realize current office systems, which enables a background to design further with a futuristic approach.
TECHNICAL B_ Future Working Areas (concept, content, story development and spatial design development):
Synchronous to seminars and excursions, students are encouraged to work as individuals focusing on the content, make new suggestions considering office spaces, new work models, changing ways of working in today’s office environments and make presentations about their own analyses. Students are expected to create their own contents with their scenario and design development. Students are expected to present their ideas as texts, diagrams, collages, sketches, videos and 3d models.
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|
Hafta |
Konu |
1) |
Müfredatın İncelenmesi |
2) |
SEMİNER: “ÇALIŞMA ALANLARININ TARİHSEL İNCELEMESİ VE DENEYLER” Hande Karakaş
Çalışma alanlarının tanımlanması;
Orta Çağ'dan 19. yüzyıla kadar 'Çalışma' ilkeleri.
Frank Lloyd Wright'ın 'Açık Ofis' Konsepti ve çalışma alanlarına yönelik modernist yaklaşımlar.
İstanbul'da Ofis Binaları ve Faydaları ve Geliştirmeleri |
3) |
SEMİNER: “GÜNCEL ÇALIŞMA ALANLARI” Hande Karakaş
RAAF & Barbara Visser’in ‘Oturmanın Sonu’ projesi
Öğrenci Sunumları: Alımlar; Güncel Ofisler
Güncel çalışma alanlarının analizi & Sunumlar & Tartışmalar |
4) |
İZLE: “PLAYTIME - (1967) - JACQUES TATI” Hande Karakaş
Mekansal Analiz, Hiyerarşik Ofis Ayarları
Öğrenci Sunumları: Pick-up'lar; Mevcut Ofisler
Mevcut çalışma alanlarının analizi & Sunumlar & Tartışmalar |
5) |
SEMİNER: “GERÇEK ZAMANLI; OFİSLER”
“OFİS ALANLARINDA KURUMSAL İŞARETLEME” Hande Karakaş
“Tarih Boyunca Çalışma Alanları Hakkında Düşünce Yazısı”
Ofis alanlarında kurumsal tabela ve kurumsal üretimin ofislerdeki mekansal tasarımı nasıl etkilediği. Sosyal Medya Şirketi, Hukuk Şirketi, Eczacılık Şirketi Genel Merkez Ofis Örnekleri |
6) |
SEMİNER:
“AĞSAL ÖRGÜTLENMELER ÜZERİNE BİR MEKAN ÖNERİSİ “ Derya Uzal
Bireysel veya grup çalışmaları bir çalışma döngüsü üzerinde “seçilmiş bir plan şeması
Ekonominin Mekansal Tasarımdaki Etkileri
İş Akışı ve Kullanıcı Davranışının Dinamikleri
Çıktı: metinler ve diyagramlar |
7) |
ATÖLYE HAFTASI |
8) |
Habif Architects Üyelerinin Sunumları
Ofis tasarım süreci hakkında tartışmalar ve beyin fırtınası.
Farklı firmalardaki kurumsal yapı ve ofis tasarımında tasarımdan inşaatın sonuna kadar uygulama.
Gelecek hafta; Tasarım Kaydı |
9) |
SEMİNER: “PERDE ARKASI; OFİS ALANLARINDA MEKANİK & ELEKTRİK ALTYAPI” Hande Karakaş
Günümüz ofis alanlarında mekanik ve elektrik altyapısında farklı yaklaşımlar. Tasarım ve teknik parçalar arasındaki ilişki.
Ofis alanlarının tasarım sürecinde disiplinler arası çalışma.
Sunumlar & Gönderim & Tartışmalar / A3 POSTERLER
Firma Yapısının Tanımlanması;
Firmanın Kişisel Tipi & Firmanın Üretimi & Kurumsal Tasarım & Senaryo Geliştirme, vb.
Fütüristik bir çalışma alanı için ne tasarlanacak;
- Mobilya Tasarımı (Operasyonel Masalar, Sandalyeler, Toplantı Odası Mobilyaları, vb.)
- Aydınlatma Tasarımı
- Sistem Modülleri (Bölme Duvarlar/Akustik Paneller vb.)
- Resepsiyon Masası/Alan |
10) |
SEMİNER: “ERGONOMİK_I; OFİS ALANLARINDA AYDINLATMA”
Ofis alanlarında gün ışığı ve yapay ışık etkileri ve ofis tasarımında yansımalar.
Sunumlar ve Gönderimler ve Tartışmalar / A3 POSTERLER
Metinler, Diyagramlar, Kolajlar, Eskizler ve Tasarım Fikirlerinin Kavramsal Modelleri
Okuma; duyurulacaktır. |
11) |
Dışarıdaki Tartışmalar
SİTE ZİYARETİ:
-ÜNLÜ CO OFİSLERİ
-42 MASLAK
-PAPİRÜS PLAZA
-DELTA COSMETICS OFİSİ Kozmetik Firması
-PARK PLAZA |
12) |
SEMİNER:
“ERGONOMİK_II; OFİS MOBİLYALARI” Hande Karakaş
Teknoloji aracılığıyla ofis mobilyalarının ve güncel sistemlerin tarihsel incelemesi.
Ofis Çalışanlarının Ergonomik ve Fonksiyonel Davranışları
Sunumlar & Gönderim & Tartışmalar/ A3 POSTERLER & VİDEO
Planlar-Kesitler-2d-3d-4d Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.) |
13) |
Dışarıda Tartışmalar |
14) |
Sunumlar & Gönderim & Tartışmalar / A3 POSTERLER & VİDEO
Projelerin Sonlandırılması;
Planlar-Bölümler-2d-3d-4d Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.)
(bu gönderim için video veya animasyon zorunludur.) |
15) |
Final Değerlendirme Dönemi |
16) |
Final Değerlendirme Dönemi |