School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code ARC 476
Course Title in English BIM in Architectural Design
Course Title in Turkish Mimari Tasarımda YBS (BİM)
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to comprehend the background and current impact of BIM in practice and discover BIM fundemantals such as clash detection and work-sharing.
Course Description The course adopts a process based approach to BIM education, teaching common multi-software, multi-disciplinary workflows at a basic level. Revit Architecture will be the BIM medium of choice. However training Revit modelers is not the aim of the course. Instead, the focus will be on making students comfortable and productive in BIM related projects, and have an increased understanding of the roles taken by all the partners involved, whether they are modeling application documents in Revit, reviewing projects on Navisworks or designing a unique element in Rhinoceros. A strong emphasis on interoperability will be preserved throughout the course, an exercise which will both introduce students to information sharing among BIM partners and how they can integrate other design tools such as Rhinoceros with Revit. Students will work in teams to experiment worksharing and different angles of being in a BIM team. They will develop conceptual prototypes based on their ideas, and try to transform such abstract information in the digital-material environment of Revit. Developing basic Revit skills is a major aspect of the course. Students are expected to be comfortably navigating the software after completion. The aim of the course is to build a strong framework and pave the path for guided self-learning.
Course Description in Turkish BIM eğitimine süreç odaklı yaklaşan bir derstir. Yaygın kullanılan çok disiplinli, çoklu yazılımlı iş akışları giriş düzeyinde verilecektir. Tercih edilen BIM ortamı Revit'tir. Ancak dersin amacı Revit modelcileri yetiştirmek değil, katılımcıları, BIM ile entegre projelerde, proje içerisindeki rollerinden bağımsız olarak rahat ve üretken hale getirmektir. BIM sürecinde, Revit üzerinde uygulama dökümanları üretmek, Navisworks üzerinde proje revizyonu yapmak veya Rhinoceros ortamında özel bir nesne tasarlamak gibi, farklı rollerin nasıl dağıldığı konusundaki anlayışı artırmak hedefler arasındadır. Program süresince karşılıklı çalışabilirlik vurgusu korunacaktır. Hem BIM ortamında bilgi paylaşımı, hem de Rhinoceros ve Autocad gibi programlar ile Revit arasındaki iş akışları çalışılacaktır. Takım çalışması ile iş paylaşımı modelleri deneyimlenecektir. Soyut tasarım girdilerini, sayısal ve malzeme verilerini içeren BIM ortamına dönüştürme süreci çalışılacaktır. Giriş seviyesinde Revit öğrenmek dersin amaçlarından biridir. Katılımcıların programın çalışma biçimlerine hakim olması hedeflenmektedir. Temel amaç BIM için gelişime açık bir altyapı kazandırmaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1)
2)
3)
4)
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ABDULKADİR EREN ÖZTÜRK , May 2022
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. AİŞE BÜŞRA EKİCİ

Course Contents

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Required/Recommended Readingsecommended Reading: BIM and Integrated Design: Strategies for Architectural Practice, Randy Deutsch 2011. BIM Design: Realising the Creative Potential of Building Information Modelling, AD, Richard Garber. The Impact of Building Information Modelling, Ray Crotty. BIM Handbook: A Guide to Building Information Modeling for Owners, Designers, Engineers, Contractors, and Facility Managers, R. Sacks, C. Eastman, G. Lee, P.M. Teicholz 2008.
Teaching MethodsBIM in Architectural Design has a process based approach to teaching. Lectures and discussions will take place to build a framework for BIM in general, and basic exercises will be used to demonstrate discussed issues. This theorical work is necessary for every beginner in the field of BIM to eliminate common misconceptions and getting familiar with unique aspects, processes and challenges of BIM projects. Difference in representation of information in abstract design tools and BIM will be experienced. Model preparing, importing and exporting among these programs will be learned.
Homework and Projects2 assignments
Laboratory WorkYes
Computer UseYes
Other Activities-
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 40
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration aberenozturk@gmail.com
+90 533 490 2685
GSM: +90 533 490 2685 Email: aberenozturk@gmail.com 80% attendance is compulsory for a successful outcome. Academic Dishonesty and Plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5