ARC 484 Production Design for Stage and Film IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İç MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İç Mimarlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu ARC 484
Ders Adı İngilizce Production Design for Stage and Film II
Ders Adı Türkçe Sinema ve Tiyatro için Yapım Tasarım II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 126 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi 4 yarıyıl tasarım stüdyosu
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Sahne sanatları için prodüksiyon tasarımını anlamayı öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders Production Design I dersinde atılan temeller üzerine inşa edilir. Yapım tasarım, metin, kavram veya koreografiden yola çıkarak, malzemenin sahnede ya da perdede görsel olarak beden bulmasıdır. Ders; dekor, mekan, aksesuar, ışık, kostüm, saç, makyaj, renk, doku gibi öğelerin, eserin kavramsal çerçevesinde geliştirilmesi sürecini içerir. Öğrenciden var olan bir koreografik materyal, kavram ya da bir metinle gelmesi beklenir. Yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, dans, oyunculuk ve tasarım gibi değişik disiplindeki öğrencileri yapımı destekleyen kavramlar çevresinde birleştirecek ortak bir dil yaratmayı anlatır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) malzemenin hikayesini anlatmak için kolaj tekniklerini ve çeşitli sunum yöntemlerini uygulamak;
2) film ve sahne ekibi arasındaki hiyerarşiyi anlamak;
3) üretim ekibi ile görsel dil aracılığıyla etkili iletişim becerilerini kullanmak;
4) prodüksiyon tasarımında farklı uzmanlık alanları arasındaki ilişkileri tanımak;
5) dekor, mekan, aksesuarlar, ışık, kostümler, saç ve makyaj gibi fiziksel unsurların temel bileşenlerini anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer).
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi.
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi.
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi.
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi.
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi.
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi.
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi.
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi.
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi.
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi.
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi.
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi.
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi.
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi.
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). H Derse Katılım
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. S
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. S
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. S
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. H Sunum
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. S
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. S
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. S
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. S
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. H Sunum
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. H Sunum
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. S
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. S
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi S
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. S
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. H Sunum
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. S
Hazırlayan ve Tarih MERVE SILA KARAKAYA , June 2022
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MERVE SILA KARAKAYA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Stüdyoya giriş, ders parametrelerinin, hedeflerinin ve beklentilerinin tanımlanması
2) Projeye giriş. Senaryo teslimi.
3) Görsellere ilk tepkiler. Dönem projesinin analizi.
4) Sahne sanatlarında iş bölümü. Film, tiyatro ve reklamlardaki iş bölümü.
5) Bütçe hazırlama prensipleri. Doğru kaynakların nereden ve nasıl bulunacağı.
6) Halkla ilişkiler ve pazarlama.
7) Kritikler
8) Ara sunum. 3 dakikalık sunum.
9) Tiyatro oyununu sınıfa tanıtma. Masa okuması.
10) Konsept geliştirme. Mekanlar. Kostümler.
11) Konsept geliştirme. Seçim yapma. Işık şeması.
12) Maket yapımı.
13) Sahnede boyama ve yaşlandırma. Hikaye anlatımında renk ve dokunun önemi.
14) Final sunum hazırlıkları.
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarAlbrecht, Kars, Neumann (1999) Film Architecture, New York Alinger (2014) Star Wars Costumes, Chronicle Books, San Francisco Davis (2001)Stage Design. Stagecraft, UK.
Öğretme TeknikleriSahne ve Film için Prodüksiyon Tasarımı II dersi, öğrencilere sahne sanatları tasarımını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders son derece etkileşimlidir. Öğrencilerin, diğer öğrencilerle iş birliği yapmaları gerekmektedir. Alandan profesyoneller davet edilerek deneyimlerini paylaşacaklardır.
Ödev ve Projeler1 proje, 1 ön ödev
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerSaha Gezileri / Konuk Konuşmacılar
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 30
Ödev 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi msilakarakaya@gmail.com
-
E-posta: msilakarakaya@gmail.com Öğrenci katılımı, ders için oldukça önemlidir. Hem ara değerlendirmelere hem de Final Değerlendirmesi’ne katılmak, final notunda kritik öneme sahiptir. Geç gönderimler kabul edilmeyecektir. %80 katılım, başarılı bir sonuç için zorunludur. Öğrencilerin, derse, seminerlere, geziye ve atölye çalışmasına katılmaları beklenmektedir. Eğitmenlerin tüm derslere katılmaları gerektiğinden, öğrencilerin de aynı şekilde davranmalarını bekliyoruz. Hiçbir öğrencinin derslerden mazeretsiz olarak devamsızlık hakkı yoktur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği geçerlidir.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü/25 5.0
AKTS 5