İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ARC 484 | ||||
Ders Adı İngilizce | Production Design for Stage and Film II | ||||
Ders Adı Türkçe | Sinema ve Tiyatro için Yapım Tasarım II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sahne sanatları için prodüksiyon tasarımını anlamayı öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders Production Design I dersinde atılan temeller üzerine inşa edilir. Yapım tasarım, metin, kavram veya koreografiden yola çıkarak, malzemenin sahnede ya da perdede görsel olarak beden bulmasıdır. Ders; dekor, mekan, aksesuar, ışık, kostüm, saç, makyaj, renk, doku gibi öğelerin, eserin kavramsal çerçevesinde geliştirilmesi sürecini içerir. Öğrenciden var olan bir koreografik materyal, kavram ya da bir metinle gelmesi beklenir. Yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, dans, oyunculuk ve tasarım gibi değişik disiplindeki öğrencileri yapımı destekleyen kavramlar çevresinde birleştirecek ortak bir dil yaratmayı anlatır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) malzemenin hikayesini anlatmak için kolaj tekniklerini ve çeşitli sunum yöntemlerini uygulamak; 2) film ve sahne ekibi arasındaki hiyerarşiyi anlamak; 3) üretim ekibi ile görsel dil aracılığıyla etkili iletişim becerilerini kullanmak; 4) prodüksiyon tasarımında farklı uzmanlık alanları arasındaki ilişkileri tanımak; 5) dekor, mekan, aksesuarlar, ışık, kostümler, saç ve makyaj gibi fiziksel unsurların temel bileşenlerini anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | MERVE SILA KARAKAYA , June 2022 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MERVE SILA KARAKAYA |
Hafta | Konu |
1) | Stüdyoya giriş, ders parametrelerinin, hedeflerinin ve beklentilerinin tanımlanması |
2) | Projeye giriş. Senaryo teslimi. |
3) | Görsellere ilk tepkiler. Dönem projesinin analizi. |
4) | Sahne sanatlarında iş bölümü. Film, tiyatro ve reklamlardaki iş bölümü. |
5) | Bütçe hazırlama prensipleri. Doğru kaynakların nereden ve nasıl bulunacağı. |
6) | Halkla ilişkiler ve pazarlama. |
7) | Kritikler |
8) | Ara sunum. 3 dakikalık sunum. |
9) | Tiyatro oyununu sınıfa tanıtma. Masa okuması. |
10) | Konsept geliştirme. Mekanlar. Kostümler. |
11) | Konsept geliştirme. Seçim yapma. Işık şeması. |
12) | Maket yapımı. |
13) | Sahnede boyama ve yaşlandırma. Hikaye anlatımında renk ve dokunun önemi. |
14) | Final sunum hazırlıkları. |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Albrecht, Kars, Neumann (1999) Film Architecture, New York Alinger (2014) Star Wars Costumes, Chronicle Books, San Francisco Davis (2001)Stage Design. Stagecraft, UK. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sahne ve Film için Prodüksiyon Tasarımı II dersi, öğrencilere sahne sanatları tasarımını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu ders son derece etkileşimlidir. Öğrencilerin, diğer öğrencilerle iş birliği yapmaları gerekmektedir. Alandan profesyoneller davet edilerek deneyimlerini paylaşacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 proje, 1 ön ödev | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha Gezileri / Konuk Konuşmacılar | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
msilakarakaya@gmail.com - E-posta: msilakarakaya@gmail.com Öğrenci katılımı, ders için oldukça önemlidir. Hem ara değerlendirmelere hem de Final Değerlendirmesi’ne katılmak, final notunda kritik öneme sahiptir. Geç gönderimler kabul edilmeyecektir. %80 katılım, başarılı bir sonuç için zorunludur. Öğrencilerin, derse, seminerlere, geziye ve atölye çalışmasına katılmaları beklenmektedir. Eğitmenlerin tüm derslere katılmaları gerektiğinden, öğrencilerin de aynı şekilde davranmalarını bekliyoruz. Hiçbir öğrencinin derslerden mazeretsiz olarak devamsızlık hakkı yoktur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği geçerlidir. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |