İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | ||||
Ders Kodu | INT 414 | ||||
Ders Adı İngilizce | Expressions in Freehand | ||||
Ders Adı Türkçe | Serbest El İfade Teknikleri | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 126 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | 4 yarıyıl tasarım stüdyosu | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Düşüncelerini çizerek ifade etmeyi öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Tasarım dünyasının anadili olan çizim dilini kullanma metodlarını inceleyerek başlar. Ders başlangıçlarında çizim teknikleri, farklı çizim araçları, renk ve ışık üzerine bilgiler/örnekler aktarılırken devamında bu bilgileri birebir uygulayarak tecrübe edinirler. İç mekan etütleri, mobilya ve tasarım eskizleme gibi konuların yanısıra çizim ve eskizi bir iletişim aracı olarak kullanmaları bu konuda pratik kazanmaları hedeflenir. Ardından kendi proje konularına paralel olarak, öğrendikleri yöntemleri kullanacakları bir stüdyo süreci ile sonlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) düşüncelerini ifade etmek için taslak hazırlamak; 2) tasarımı sunmak için doğru araçları ve teknikleri seçmek; 3) ışığın ve rengin farklı ölçeklerdeki mekanlar ve tasarım objeleri üzerindeki etkisini kavramak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | |||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | |||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | |||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | |||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | |||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | |||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | |||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | |||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | |||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | |||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | |||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | |||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | |||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | |||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | |||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | |||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Derse Katılım |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | H | Sunum |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | H | Sunum |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | S | |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | H | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S |
Hazırlayan ve Tarih | , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. EMRE GÖKDEL |
Hafta | Konu |
1) | Merhaba Geleneksel/Dijital görselleştirme araçları hakkında sohbet. (Suluboya, marker, mürekkep, rapido, kömür, grafik tabletler gibi dijital araçlar.) |
2) | Isınma 1 Perspektif bilgisini hatırlama. Paralel ve Açısal Perspektif. Serbest el ifadelerinde altın oran ve doğanın oranlarını kullanma. |
3) | Isınma 2 Renk teorilerinin analizi. Işık ve rengin çizimlere etkileri. “Munsell” ve “Newton” renk şemalarına genel bakış |
4) | Küçük Bir İnceleme Usta elinden ve farklı disiplinlerden örneklerin incelenmesi ve çalışılması. |
5) | Renklendirme 1 Kontrast ve tamamlayıcı renkleri anlama. |
6) | Colorize 2 İç ifadelerde Marker/Rapido, Suluboya/Kömür kombinasyonlarını etkili bir şekilde kullanma. |
7) | Dokulaştırıcı Kontrast ve tamamlayıcı renkler kullanarak doku/ton çalışmalarına başlama. (Ödev: Guaj veya akrilik renkler kullanarak doku/ton çalışması.) |
8) | Sketchmaster Öğrencilerin ana proje konusu, proje konumu, çevre ile iletişim, doğa ışığının yönü ve diğer fiziksel etkilere göre serbest çizim çalışması. |
9) | Kolajları şablon olarak kullanıp üzerine iç mekan çizimleri yapma. |
10) | Hayali iç mekan eskiz çalışması. |
11) | Stüdyo Çalışması |
12) | Stüdyo Çalışması |
13) | Stüdyo Çalışması |
14) | Final Değerlendirme Dönemi |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Necati İnceoğlu (2012). Eskizler: Çizerek Düşünme Düşünerek Çizme. Paolo Belardi (2015). Mimarlar Neden Hala Çiziyor? Jose M. Parramon (1991). Human Figure / Human Anatomy. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders, eğitmen tarafından sunumların yanı sıra sınıf tarafından kapsamlı tartışmalar içerecektir. Ders, tüm gerekli okumaların ve materyallerin ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Ters-yüz Sınıf' modelini takip eder. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 1 final projesi, 1 araştırma ödevi | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Araştırma çalışması, video gösterimi | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
bilgenbu@mef.edu.tr Adjunct Faculty Office, Block A, Floor5 Ofis: Yardımcı Fakülte Ofisi, A Blok, Kat 5, E-posta: bilgenbu@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %80'ine katılmaları zorunludur. Sonuç olarak, 3 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 14 | 4 | 56 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.0 | ||||||
AKTS | 5 |