School/Faculty/Institute Faculty of Arts, Design and Architecture
Course Code INT 486
Course Title in English Yacht Design
Course Title in Turkish Yat İç Mekan Tasarımı
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course İleri
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: - Lab: - Other: -
Estimated Student Workload 126 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ARC 202 - Architectural Design IV | INT 202 - Interior Design II
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge 4 semesters of design studio
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To understand historical development process of yacht interior design and learn to design a cabin or furniture for yacht interiors.
Course Description The yacht sector that dates back nearly 700 years ago is a field that is affected directly by economic development and cultural changes because of the characteristics of the target group. The rapidly increasing interest in mega yacht sector across the world has an effect on various fields such as textile, fashion and furniture. Therefore, the competition in this sector is increasing and the brands that take designing, technology and brand identity into consideration become prominent all the time. The elective course is structured as two main phases: 1 HISTORICAL & THEORITICAL_ Analysis of Yacht Areas: The historical development process of yacht interior design is aimed to be examined in this section. The change in the perspective on the luxurious yachts, the technological developments and the cultural interaction throughout this development process will be researched. The class is integrated with various materials such as movies, readings, articles and students are expected to make a presentation, start a discussion, research and make an observation on the related topic. The top yacht brands and interior designers in Turkey and abroad will be introduced in this section. Some people from the other occupational groups that take part in the yacht design process will be invited as a speaker, it is intended that the restrictions for interior designers are determined and students comprehend the sector better. 2 TECHNICAL _ Technical Infrastructures of Yachts Areas: In this part, it is aimed that the technical details of boats are understood well. The analysis of types of boats, the features of yacht designs, aesthetic sense, ergonomic rules, economic factors, budget management, maritime law and restrictions will be examined. Different styles will be researched by focusing on the interior space perception and students will be expected to research the crucial points for a project drawing that they should pay attention to. The yacht interior differences will be shown via presentations, sample projects, videos, 3-dimensional and 2-dimensional drawings. It is aimed that students gain experience in the production of boats by organizing field and fair trips and see the working area. After the general information about placement is presented, students are expected to present a cabin or furniture design as a project by using a sketch, material board, concept board, 2D and 3D drawings.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) yat iç tasarımının tarihsel gelişim sürecini kavramak;
2) yat iç mekanları için kabin veya mobilya tasarlamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date , February 2020
Course Coordinator AKTS1
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. ELİF AKA İSPİRGİL

Course Contents

Hafta Konu
1) Müfredatın İncelenmesi
2) SEMİNER: “YAT TASARIMINA GİRİŞ, TARİHSEL GELİŞİM”
3) SEMİNER: “GEMİ, MEGA/SÜPER YAT, YELKENLİ YAT TİPLERİ VE TEKNE TERMİNOLOJİSİ” Öğrenci Sunumları: Güncel yatlar
4) SEMİNER: “YAT TASARIMINDA LÜKSÜ ANLAMAK” Okuma: Lüks Simyacısı -Lüks ürünleri incelemek - Yat Tasarımında Lüksü Anlamak -Kültüre bağlı olarak lüksün farklılıkları Öğrenci Sunumları: Lüks Tasarım
5) SEMİNER: “YATLAR İÇİN DETAYLAR VE MALZEMELER” -Tasarım yaparken malzemelerin önemi -Malzeme Panoları -Tekneye özgü malzemeler -Detay araştırması
6) SEMİNER: “YAT TASARIMININ ÇOK DİSİPLİNLİLİĞİ” - Yat tasarımında diğer disiplinlerin rolleri - İşbirlikli çalışma alanları - İç mimarın rolü - Tasarımcı Sunumu “ne yapmaya çalışıyoruz”
7) ATÖLYE HAFTASI
8) SEMİNER: “ERGONOMİK; YAT ALANLARINDA İÇ TASARIM” - Güvenlik Yönetmelikleri - Denizcilik Yönetmelikleri - Yat iç mekanında ergonomi
9) SEMİNER: “PERDE ARKASI; YAT ALANLARINDA MEKANİK VE ELEKTRİK ALTYAPI” -Yat tasarımında Deniz Mimarının rolü -Makine Dairesi'nin iç mekana etkileri Konuk Deniz Mimarı Sunumu
10) -Çizimlerin incelenmesi - “GENEL DÜZENLEME, YATLARDA DÜZENLEME ÇİZİMLERİ” Öğrenci Sunumları: İlk Fikirler
11) Dışarıdaki Tartışmalar ALAN ZİYARETİ: “TERSANE GEZİSİ”
12) PROJE: “MASTER STATEROOM TASARIMI_I KONSEPT TASARIMI” Konsept Tasarım ve Malzeme Panosu Hazırlama Öğrenci Sunumları: Tasarım geliştirme Sunumlar ve Gönderimler ve Tartışmalar/ Planlar-Bölümler-2 boyutlu Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.)
13) 2D ve 3D tasarım hazırlama Tasarım kararlarının tamamlanması Öğrenci Sunumları: Tasarım geliştirme Sunumlar ve Gönderimler ve Tartışmalar/ A3 POSTERLER ve VİDEOLAR Planlar-Bölümler-2d-3d-4d Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.)
14) Sunumlar & Gönderim & Tartışmalar / A3 POSTERLER & VİDEO Projelerin Sonlandırılması; Planlar-Bölümler-2d-3d-4d Sunumlar (taslaklar, haritalamalar, kolajlar, diyagramlar, videolar, animasyonlar, vb.) (bu teslim için video veya animasyon zorunludur.)
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Required/Recommended Readings-
Teaching MethodsFlipped classroom, in-class studies, discussions and film screenings.
Homework and Projects1 presentation + 1 project
Laboratory Work-
Computer UseYes
Other ActivitiesSite Visits, Excursions
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 10
Ara Juri 1 % 15
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration akaelif@gmail.com

Email: akaelif@gmail.com Students are required to attend % 70 of the classes in theoretical courses. Consequently, absenteeism exceeding 4 weeks (classes) will result in failure. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 14 4 56
Total Workload 126
Total Workload/25 5.0
ECTS 5