School/Faculty/Institute |
Graduate School of Social Sciences |
Course Code |
MKTG 533 |
Course Title in English |
Consumer Behavior |
Course Title in Turkish |
Tüketici Davranışı |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Seçiniz |
Semester |
Bahar |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
125 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
None |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
None |
Overall Educational Objective |
To learn the basic concepts of marketing and consumer behavior, to understand the factors that shape the purchasing decisions of people, and to analyze how the consumption activities contribute to the identities of people and their social environment. |
Course Description |
The study of consumer behavior is one of the essentials in marketing. As a discipline that has deep roots in psychology, marketing has a rich literature and research agenda regarding consumer behavior. Consumer behavior can be considered the most interesting, exciting, and vivid field of research in marketing science. In this context, the purpose of this course is to provide students a solid understanding of the consumer perspective, which encompasses the study of people in the marketplace and their product preferences that are part of their identities. |
Course Description in Turkish |
Tüketici davranışlarının incelenmesi, pazarlamanın temellerinden biridir. Psikoloji alanından derinlemesine etkilenmiş bir disiplin olan pazarlama, tüketici davranışları konusunda zengin bir literatüre ve araştırma gündemine sahiptir. Tüketici davranışı, pazarlama bilimindeki en ilginç, en heyecan verici ve canlı araştırma alanı olarak değerlendirilebilir. Bu bağlamda, bu dersin amacı öğrencilere insanların tüketim davranışlarını ve kimliklerinin bir parçası olarak ürün tercihlerini kapsayan tüketici perspektifini kapsamlı bir şekilde anlamalarını sağlamaktır. |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsanların neden bir şeyler satın aldığını anlamak
2) Tüketim faaliyetlerinin daha geniş sosyal çevreye katkıda bulunduğunu bilmek
3) Tüketici öğrenmesinin ve motivasyonunun dinamiklerini anlamak
4) Tüketicinin karar verme sürecini analiz edebilecek ve tüketici bakış açısını pazarlama eylemlerine uygulayabilmek
5) Çeşitliliği takdir edin ve çeşitli tüketici profillerini içeren bir pazardaki pazarlama yaklaşımlarını tartışabilmek
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) |
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
S |
Exam
|
2) |
|
H |
Presentation
|
3) |
|
H |
Presentation
|
4) |
|
H |
Exam
|
5) |
|
H |
Exam
|
6) |
|
H |
Exam
|
7) |
|
H |
Exam
|
8) |
|
S |
Exam
|
9) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
, |
Course Coordinator |
CEYHAN MUTLU |
Semester |
Bahar |
Name of Instructor |
Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Tüketici Davranışlarına Giriş |
2) |
Tüketici Sağlığı |
3) |
Algı |
4) |
Öğrenme ve Bellek |
5) |
Öğrenme ve Bellek |
6) |
Motivasyon ve Etki |
7) |
Benlik: Zihin, Cinsiyet ve Beden
|
8) |
Kişilik, Yaşam Stili ve Değerler |
9) |
Tutumlar ve İkna |
10) |
Karar Verme |
11) |
Satın Alma, Kullanma ve Atma
|
12) |
Gruplar ve Sosyal Medya
|
13) |
Gruplar ve Sosyal Medya
|
14) |
Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları
Kültür ve Alt Kültürler |
15) |
Final Proje Dönemi |
16) |
Final Proje Dönemi |
Required/Recommended Readings | Solomon, M.R. (2020). Consumer Behavior; Buying, Having and Being. Global 12th Ed., Pearson Education |
Teaching Methods | The instructor will summarize and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class discussions. With videos, case studies, and real-life examples, the students will have the chance to expand their perspectives on marketing. Students are expected to share their opinions, ideas, and questions in class. The instructor will facilitate learning as the responsibility of learning falls mainly on students by reading, analyzing, searching for examples, and working with classmates. |
Homework and Projects | |
Laboratory Work | |
Computer Use | |
Other Activities | |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Uygulama |
2 |
% 35 |
Ödev |
1 |
% 25 |
Projeler |
1 |
% 40 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
|