School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 364 | |||||
Course Title in English | Philosophical Psychology | |||||
Course Title in Turkish | Felsefik Psikoloji | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to Psychology | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To become familiar with the philosophical foundations of psychology. | |||||
Course Description | This course aims to investigate philosophical foundations of psychology. It consists of three modules. In the first and second modules we will explore the philosophical roots of psychology in Ancient and Modern thought by focusing especially on their conceptions of the soul, mind, and emotions. The third will then explain Friedrich Wilhelm Nietzsche’s philosophical psychology by focusing on a number of key aspects of his reflection. This module has three main objectives: examination of Nietzsche’s revaluation of the notions of the “metaphysical tradition” through his genealogical method, the analysis of Nietzsche’s reconstitution of psychology, history, and genealogy and finally the study of Nietzsche’s philosophy of the future as the prescriptive dimension of his critical thinking. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Antik ve modern felsefi düşüncede ifade edilen ruh, zihin ve duygulara ilişkin ana kavramları analiz ederek psikolojinin felsefi köklerini anlama becerisini gösterme. 2) Psikolojik teorilerin ve kavramların gelişimine katkıda bulunan antik ve modern filozofların katkılarını eleştirel bir şekilde değerlendirerek süreklilikleri ve farklılıkları belirleme. 3) Nietzsche’nin geneolojik yöntemini uygulayarak psikolojik kavramların evrimini eleştirel bir biçimde değerlendirme ve bu yöntemin çağdaş psikoloji üzerindeki etkilerini anlama. 4) Nietzsche’nin psikolojiyi yeniden oluşturmasını ve bunun tarih ve genealogiyla ilişkisini analiz ederek, fikirlerinin günümüzdeki psikolojik uygulama ve teorilere etkisini açıklama. 5) Nietzsche’nin geleceğe dair felsefesini net bir şekilde anlayarak, bu felsefenin preskriptif boyutunu tartışma ve psikoloji alanındaki önemini anlama. 6) Psikolojinin felsefi keşfi ile çağdaş psikolojik teoriler arasındaki içgörüleri birleştirerek, insan davranışını ve zihinsel süreçleri anlama konusunda disiplinler arası bir yaklaşım geliştirme. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Sınav,Ödev |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Sınav,Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Sınav,Ödev |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | Sınav,Derse Katılım |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | N | |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | N |
Prepared by and Date | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Course Coordinator | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. IBRAHIM EYLEM DOGAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Plato: Beden, Zihin ve Ruh |
3) | Aristoteles: Ruhun Yetenekleri |
4) | Zihin ve Bedenin Kartezyen İkiliği |
5) | Spinoza'nın Duygular Psikolojisi |
6) | Ara Sınav için Takip ve Gözden Geçirme |
7) | Ara Sınav |
8) | Dekonstrüksiyon I Kavramlar: gerçeklik hakkındaki önyargılar Hata psikolojisi: irade ve nedensellik Öznenin yanılsaması |
9) | Dekonstrüksiyon II Epifenomen olarak bilinç Dürtülerin psikolojisi “Yeni psikoloji”: “güç isteği”nin morfolojisi ve doktrini. |
10) | Yeniden Yapılandırma I Nietzsche'nin tarihi, evrimi ve "telefobisi" Tarihsel anlam |
11) | Yeniden Yapılandırma II Kızgınlığın psikolojisi Ahlakın soyağacı |
12) | Yansıtma I Geleceğin fizyo-psikolojisi: büyük sağlık “Yeni bilgi” ve tüm değerlerin yeniden değerlendirilmesi |
13) | Yansıtma II Üreme: büyük siyasetin stratejisi Ebedi dönüş düşüncesi: psikolojinin hizmetinde bir kozmolojik tez |
14) | Final için Takip ve Gözden Geçirme |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Required/Recommended Readings | Readings for each class day will be available on Blackboard. - Selection from Plato, Republic. - Selection from Aristotle, On the Soul. - Selection from Descartes from René Descartes, Meditations. - Selection from Baruch Spinoza, The Ethics. - Selection from Nietzsche, On Truth and Lie in an Extra-Moral Sense; Beyond Good and Evil. - Selection from Nietzsche, The Gay Science; Human, All Too Human. - Selection from Nietzsche, Beyond Good and Evil, The Gay Science. - Selection from Nietzsche, Daybreak; On the Genealogy of Morals. - Selection from Nietzsche, Antichrist; The Gay Science. - Selection from Nietzsche, Beyond Good and Evil; Thus Spoke Zarathustra. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | MS Office | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
acers@mef.edu.tr Rules for attendance: Attendance is necessary in terms of effecting overall grade (5%). Students must be providing a legitimate, acceptable and documented excuse for missing a scheduled exam. There will be a make-up exam in case of missing actual one. Make up exam could be in a different format then midterm or final exam. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others opinions. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 56 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 5 | 2 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |