School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | PSYC 366 | ||||
Course Title in English | Schema Therapy | ||||
Course Title in Turkish | Şema Terapisi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Bahar | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 143 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
||||
Expected Prior Knowledge | Adult Psychopathology or Child and Adolescent Psychopathology | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain an insight into the main concepts of Schema Therapy and understand how it works in practice. | ||||
Course Description | Schema therapy blends elements from cognitive-behavioral therapy, attachment theory, Gestalt techniques, object relations theory, constructivist school, and psychoanalytic school into a rich, unifying conceptual and treatment model. This course aims to cover the theoretical framework of Schema Therapy with some practical issues, concerning mainly a case conceptualization. | ||||
Course Description in Turkish | Şema terapi, bilişsel- davranışçı terapiler, bağlanma teorisi, Gestalt terapi teknikleri, nesne ilişkileri teorisi, yapısalcı ekol ve psikoanalitik ekol gibi birçok kuram ve teorinin bir araya gelmesiyle oluşmuş bir tedavi modelidir. Bu derste öğrenciler şema terapinin temel kavramlarını öğrenecek ve vaka analizi üzerinden uygulamasını yapmayı pratik edeceklerdir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Şema Terapinin temel kavramlarını bilmek 2) Danışanların semptomlarını ve sorunlarını analiz etme ve bunları uyumsuz şemalarla ve şema modlarıyla ilişkilendirme 3) Şema Terapisi çerçevesini kullanarak değerlendirmeler yapma ve vaka kavramsallaştırmaları oluşturma 4) Son dönem araştırma çalışmalarına dayanarak Şema Terapinin etkinliğini tartışma |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam,Presentation |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | HW |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Participation |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Participation |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Seçiniz,Participation,Presentation |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Participation |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | HW,Presentation |
Prepared by and Date | , March 2022 |
Course Coordinator | SENA CÜRE ACER |
Semester | Bahar |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Şema Terapisi: Kavramsal Bir Çerçeve |
2) | Erken Dönem Uyumsuz Şemalar |
3) | Şema Değerlendirmesi |
4) | Şema Vaka Formülasyonu |
5) | Bilişsel Stratejiler Deneyimsel Stratejiler |
6) | Davranış Kalıplarını Kırma |
7) | Şema Tedavi Stratejileri |
8) | Terapi İlişkisi |
9) | Şema Mod Çalışması |
10) | Sınırda Kişilik Bozukluğu için Şema Terapi |
11) | Sınırda Kişilik Bozukluğu için Şema Terapi (devamı) |
12) | Narsisistik Kişilik Bozukluğu için Şema Terapi |
13) | Son Şema Terapi Araştırmaları ve Makaleleri (Öğrenci Sunumları) |
14) | Son Şema Terapi Araştırmaları ve Makaleleri (Öğrenci Sunumları) |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Young, J.E., Klokso, J.S., & Weishaar, M.E. (2003). Schema therapy: A practitioners guide. New York: The Guilford Press. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught entirely in the flipped format. The instructor will deliver each week’s content beforehand, and students will be expected to acquire the relevant knowledge before the class. Classroom time will be used to practice and apply concepts and ideas through interaction with peers. At the end of each class, students will get a feedback through a mini quiz (won’t be graded) and be expected to use this to further their learning by using extra materials provided | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | Each student must write down a case formulation of a person in accordance with the features of the schema therapy assessment process. Also, each student will hold a 10-minute PowerPoint presentation, about a recent academic article on Schema Therapy and its effectiveness in the field. After then, they required to reflect their own ideas on the topic and discuss with their classmates for another 5 minutes. | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | - | ||||||||||||||||||
Computer Use | Assignments on the Blackboard Platform should be followed and completed. | ||||||||||||||||||
Other Activities | Students will be asked to read each week’s book chapter or an article prior to that week’s classroom session. Classroom discussions will be based on these readings. | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
sayinera@mef.edu.tr No late assignments will be accepted, for any reason. Although helping each other and exchanging notes for missed class sessions are encouraged, the assignments that you turn in should be your own work. Cheating and plagiarism are NOT tolerated in this course and will be reported to the administration. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 143 | ||||||
Total Workload/25 | 5.7 | ||||||
ECTS | 6 |