School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ECON 333 | ||||
Course Title in English | Economy, Society, and Public Policy | ||||
Course Title in Turkish | Ekonomi, Toplum ve Kamu Politikaları | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 125 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ECON 101 - Microeconomics ECON 102 - Macroeconomics |
||||
Expected Prior Knowledge | Intermediate level macroeconomics and microeconomics knowledge | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To improve one’s knowledge and analytical skills through readings in economic development and exposure to current policy problems. | ||||
Course Description | The major objective of this course is to improve the knowledge and analytical skills of students through readings in history of economic development and engagement in policy problems such as income inequality and financial instability. This course also aims to develop students’ writing, presentation, and critical thinking skills through classroom debates and presentations, and the term paper. | ||||
Course Description in Turkish | Dersin temel amacı, ekonomik kalkınma süreçleri ve kamu politikaları üzerinden öğrencilerin bilgi birikimini ve analitik becerilerini geliştirmektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin yazma, sunum yapma ve tartışma yeteneklerini de geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin yazma, sunum yapma, analitik düşünme ve tartışma yeteneklerini de geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kamu politikası tartışmalarına katılmak 2) Ekonomi ile tarih ve sosyoloji gibi diğer sosyal bilimler arasında bağlantılar kurulması 3) Sayısal metodlar ve deneyler yoluyla nedenselliğin analiz edilmesi 4) Ekonomik konular üzerindeki farklı bakış açılarını karşılaştırmak ve eleştirel bir şekilde analiz etmek 5) Sosyal etkileşimleri analiz etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FIRAT BİLGEL , December 2023 |
Course Coordinator | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. MEHMET ANIL DOĞAN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Ekonomik Kalkınmanın tarihi |
3) | Coğrafya ve Kalkınma |
4) | Kurumlar ve Kalkınma |
5) | Gelir Eşitsizliği ve Fakirlik |
6) | Kapitalizm ve Demokrasi: Refah, Eşitsizlik ve Çevre |
7) | Sosyal Etkileşimler ve Ekonomik Sonuçlar |
8) | Yönetim ve Piyasa |
9) | Adalet ve Verimlilik için Kamu Politikası |
10) | Ulusal ve Küresel Ekonomiler |
11) | Vize Sınavı |
12) | Kamu Politikalarında Seçilmiş Konular |
13) | Güncel Ekonomik/ Siyasi Konular |
14) | Güncel Ekonomik/ Siyasi Konular |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Course readings will be made available online before each lecture. Students are supposed to have read them before the lectures. Some of the readings that will be assigned are: Why Nations Fail by Acemoğlu / Robinson Guns, Germs, and Steel by Jared Diamond Capital by Thomas Piketty Economy, Society and Public Policy by CORE | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | ||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Yes | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | No | |||||||||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Yes | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
doganmeh@mef.edu.tr Improper behavior, academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Ödevler | 4 | 0 | 7 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 13 | 13 | |||
Total Workload | 125 | ||||||
Total Workload/25 | 5.0 | ||||||
ECTS | 5 |