School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | ACCT 332 | ||||
Course Title in English | Accounting for Start-ups | ||||
Course Title in Turkish | Girişimcilik için Muhasebe Yönetimi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
ACCT 201 - Financial Accounting |
||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn to use and examine accurate records of financial transactions to identify opportunities for growth and improvement. | ||||
Course Description | Accounting is one of the key ingredients for successful startups. Many entrepreneurs, however, lack knowledge of accounting. This course teaches basic accounting knowledge needed in starting and operating startups to entrepreneurs or would-be entrepreneurs who did not major in accounting. Students of this course will learn to read and understand financial statements such as balance sheets, income statements and cash flow statements. They will also practice simple financial planning of a startup. This course also covers the concept company valuation as well as how startups get funding. This is a practical course aimed at direct application of the knowledge gained into running real startups. It also aims to enable entrepreneurs and would-be-entrepreneurs to understand the "language of account" so that they can talk to professionals with confidence. | ||||
Course Description in Turkish | Muhasebe başarılı bir başlangıç için anahtar bileşenlerden biridir. Ancak birçok girişimci muhasebe bilgisinden yoksundur. Bu ders, işe girişimlerde ve işletmede gerekli olan temel muhasebe bilgilerini öğretir; Bu dersin öğrencileri bilanço, gelir tablosu ve nakit akışı tablosu gibi finansal tabloları okumayı ve anlamayı öğrenir. Ayrıca, bir başlangıç için basit finansal planlama pratiği yapacaklardır. Bu kurs aynı zamanda konsept şirket değerlemesinin yanı sıra yeni başlayanların nasıl fon alacağını da kapsar. Bu, gerçek başlangıçların başlatılması için edinilen bilgilerin doğrudan uygulanmasını amaçlayan pratik bir derstir. Ayrıca girişimcilerin ve girişimcilerin "hesap dilini" anlamalarını ve böylece profesyonellerle güvenle konuşabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir girişimin muhasebe işlemlerini yönetmek 2) Türkiye Muhasebe Standartlarına (TMS) uygun şekilde finansal kayıtları hazırlamak. 3) TMS'ye göre finansal raporları hazırlamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ÖZNUR AKMAN , May 2023 |
Course Coordinator | MERVE ÖZ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ÖZNUR AKMAN |
Hafta | Konu |
1) | Türk Muhasebe Sistemine Giriş |
2) | Muhasebe İlkeleri ve Uygulamaları |
3) | Muhasebe Döngüsü, Muhasebe Döngüsünün Tamamlanması |
4) | Ticaret İşletmelerinin Muhasebesi |
5) | 1. Vize Sınavı |
6) | Nakit ve İç Kontrol |
7) | Alacaklar |
8) | Duran Varlıklar |
9) | Kısa Vadeli Yükümlülükler |
10) | 2. Vize Sınavı |
11) | Uzun Vadeli Yükümlülükler |
12) | Özkaynaklar, Kazançlar ve Temettüler |
13) | Nakit Akış Tablosu |
14) | Finansal Tablolar Analizi |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | Nuhoğlu, İrem (2014), Principles of Accounting, Boğaziçi Üniversitesi Döner Sermaye, İstanbul. ISBN: 9789755182988. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture (flipped classroom), quiz, participation, exam | |||||||||||||||
Homework and Projects | The students will be making one presentation as a group at the end of the course. The groups will be formed and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 3 members and each team member will present their part individually. Before the presentations, the group projects have to be submitted as a PPT file within a deadline provided by the instructor. Late assignments will not get full points. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
akmanoz@mef.edu.tr Students are expected to attend all sessions and be in class on time. When they cannot attend due to a sickness (which should require a report from a full facility hospital) or an excuse accepted my MEF regulations, they should inform the instructors by mail. As the feedback and questions are very valuable for making the course a distinctive learning experience, students may visit the instructors during office hours or send e mails, for any course related issues. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |