School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MGMT 435 | ||||
Course Title in English | Career Coaching | ||||
Course Title in Turkish | Kariyer Koçluğu | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 131 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain the basic level of knowledge and skills for career planning and the necessary career exploration and management skills and tools to effectively move forward in pursuing professional career opportunities. | ||||
Course Description | Principles, methods, and practice in achieving career goals with emphasis on the exploration of career opportunities. Identification of strengths. Resume writing and development, cover letter composition. Interviewing, job offer negotiations, networking, professional image, and the use of technology in achieving career goals. Use aptitude and achievement assessments, to help participants evaluate their interests, skills, and abilities. Evaluate participants’ background and education. Help them develop realistic goals, job search skills, such as interviewing and networking. | ||||
Course Description in Turkish | Kariyer fırsatlarının araştırılmasına vurgu yaparak kariyer hedeflerine ulaşmada ilkeler, yöntemler ve uygulamalar. Güçlü yönlerin belirlenmesi. Resume Yazma ve geliştirme, cover letter mektup oluşturma, İş görüşmesi, iş teklifi müzakereleri, iş dünyasında network oluşturma, profesyonel imaj ve kariyer hedeflerine ulaşmada teknolojinin kullanımı. Yetenek ve başarı değerlendirmelerini kullanmak, katılımcıların ilgi alanlarını, becerilerini ve yeteneklerini değerlendirmelerine yardımcı olmak. Katılımcıların geçmişi ile ilgili deneyimlerini ve eğitimini değerlendirmek. İş görüşmeleri gerçekleştirmek ve network kurmak gibi gerçekçi hedefleri koymaları konusunda yardımcı olmak |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Öğrenim sırasında ve mezuniyet sonrasında keşfedilecek ve takip edilecek kariyer alanlarını ve iş unvanlarını açıkça ifade etmek 2) iş ve staj aramaya hazır bir özgeçmişi tamamlamak 3) davranışsal görüşmede başarılı olmak 4) Etkili sözsüz iletişim kurabilmek 5) LinkedIn profilinizi koruyun ve iş arama sürecinde ve profesyonel ağ geliştirmede sosyal medya ve teknolojiden yararlanmak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MİNE ALPTEKİN , May 2023 |
Course Coordinator | CEYHAN MUTLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. MİNE ALPTEKİN |
Hafta | Konu |
1) | Öz Değerlendirme ve Keşif (Derse giriş ve müfredatın gözden geçirilmesi) |
2) | Kariyer Fırsatlarını Keşfetmek |
3) | Boşluk Analizi |
4) | Sözsüz İletişim |
5) | Quiz Etkinliği ve sunum |
6) | Bilgilendirici Görüşmeler |
7) | Etkili Özgeçmiş Geliştirme |
8) | Etkili Kariyer Yazışmaları: profesyonelce yazmak |
9) | İş Arama |
10) | Görüşme Becerileri ve Pratiği 1 |
11) | Görüşme Becerileri ve Pratiği 2 |
12) | Grup Aktivitesi |
13) | Konuk Konuşmacı: Kurumsal firma İK Müdürü |
14) | Konuk Konuşmacı: İşe alım firması |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Career Tool kit, the skills for success- Carol J. Carter, Gary İzumo- Required Brilliant Employability skills: How to stand out from the crowd in the graduate job market- Frances Trought- Recommended | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course is designed to provide students with the knowledge about recent developments and trends in Career Planning. In order to achieve learning objectives, the course will include reinforcement of active participation, quizzes. Summary of covered topics will be the opening activity for each class session in order to make sure that the most important subjects are reviewed and remembered by all participants. The methods which will be used throughout the course are real life case studies, group projects, presentations, in-class discussions. Every member of the class is expected to freely share her/his knowledge, ideas and questions with the group without any concern. In all kinds of teaching and learning activities, student participation, active learning and learning by doing are essential. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | The students will be making a role play, one presentation as a group throughout the course. The groups will be formed and the details of the projects will be announced later by the instructor. Each group will have maximum 5 members and each team member will present their part individually. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
minealptekin@hotmail.com |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 16 | 2 | 2 | 20 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Total Workload | 131 | ||||||
Total Workload/25 | 5.2 | ||||||
ECTS | 5 |