School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 336 | ||||
Course Title in English | Critical Thinking | ||||
Course Title in Turkish | Elestirel Dusunme | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To enable students to evaluate strengths and weaknesses of reasoning in arguments | ||||
Course Description | This course aims at clarifying students’ thinking patterns; making them aware of common fallacies and helping them detect poor reasoning and construct stronger arguments. After a brief introduction to the nature of critical thinking and analyzing arguments, the bulk of the course is devoted to analyzing fallacies. Towards the end of the course, we look into the differences between ethical, religious, aesthetic, legal, scientific and pseudo-scientific reasoning. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilerin düşünce örüntülerini netleştirmelerini amaçlar; sık yapılan mantık hatalarını fark etmelerini, zayıf akıl yürütmeleri saptamalarını ve daha güçlü argümanlar kurmalarını sağlar. Eleştirel düşüncenin doğası ve argüman analizleri üzerine kısa bir girişten sonra, ders safsataları analiz etme üzerine yoğunlaşır. Dersin son haftalarında ahlaki, dini, estetik, yasal, bilimsel ve sahte-bilimsel akıl yürütmeler arasındaki farklar incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Safsataları ayırt etmek 2) Güçlü akıl yürütmeyi zayıf akıl yürütmeden; argümanı demagojiden ayırt etmek 3) Ahlaki, dini, estetik, bilimsel ve sahte bilim arasındaki akıl yürütmelerdeki farklılıkları analiz etmek 4) Daha güçlü argümanlar kurabilmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BAŞAK KEKİ , January 2024 |
Course Coordinator | CANSU GÜLEÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. BAŞAK KEKİ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | The coursepack will include excerpts from the following: Bassham, Gregory & William Irwin & Henry Nardone & James M. Wallace. Critical Thinking: A Student’s Introduction, (New York: McGraw Hill, 2013). Burns, Elizabeth and Stephen Law. Philosophy for AS and A2, (London: Routledge, 2004). Cohen, Carl & Irving M. Copi. Introduction to Logic, (New Jersey: Pearson, 2005). Elder, Linda & Richard Paul. Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Professional and Personal Life, (New Jersey: Pearson, 2014). Moore, Brooke Noel & Richard Parker. Critical Thinking, (New York: McGraw Hill, 2012). | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning technology – Perusall (texts will be uploaded pre-class with questions) -, in-class discussions, presentations, response papers | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Email: kekib@mef.edu.tr Attendance and active participation are required. There would be no late presentations and late assignments medical report provided. MEF university values academic integrity. Therefore all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 84 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 1 | 4 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 1 | 1 | 4 | |||
Total Workload | 120 | ||||||
Total Workload/25 | 4.8 | ||||||
ECTS | 5 |