School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 228
Course Title in English Political Sociology
Course Title in Turkish Siyasi Sosyoloji
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 125 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduates
Overall Educational Objective Gain an understanding of the development of the modern state, the relationship of the state to society, with special emphasis on the nature of modern political institutions and processes.
Course Description The goal of the course is to provide a foundation for understanding the history and the scope of political sociology, some of its keys theories and themes by focusing on some of the main debates in the field. The course is divided into five parts according to major themes: (1) Marxism as a major source of key themes (2) Conceptual Foundations (3) Democracy and Anti-Totalitarianisms (4) Emergence and Breakdown of Nation States (5) Historical Capitalism
Course Description in Turkish Siyaset sosyolojisinin tarihçesini ve kapsamını anlamak için gerekli temeli oluşturmayı hedefleyen ders, alanla ilgili ana tartışmalar ve kilit teoriler üzerinde duracak. Ders ele alacağı temalara göre beş temel başlıktan oluşuyor: 1) Siyaset sosyolojisinin temel tartışmalarının kaynağı olarak Marksizm 2) Kavramsal Temeller 3) Demokrasi ve Totalitarizm Karşıtlığı 4) Ulus Devletlerin Oluşumu ve Çöküşü 5) Tarihsel Kapitalizm

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İlişkisel bir kavram olarak gücü ayırt etmek ve haritalandırmak
2) Farklı coğrafyalardaki devlet oluşum biçimlerinin tarihsel ve toplumsal kökenlerini kavramak
3) Küresel siyasal başkaldırıların farklı dalgalarını karşılaştırabilmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date BARIŞ ÇETİN CAN EREN , January 2024
Course Coordinator CANSU GÜLEÇ
Semester Spring
Name of Instructor Öğr. Gör. BARIŞ ÇETİN CAN EREN

Course Contents

Hafta Konu
1) Temel Üstyapı ve Sınıf Mücadelesi
2) Karizma Bürokrasi ve Siyaset
3) Hegemonya
4) Totalitarizm Karşıtlığının Temelleri
5) Orta Sınıf
6) Kurumlar ve Düzen
7) Modernleşmenin Farklı Biçimleri
8) Ulus Devlet
9) Milliyetçilik
10) Milliyetçilik (II)
11) Devlet ve Birikim
12) Devletin Göreli ve Potansiyel Özerkliği
13) Devletin Cinsiyeti
14) Devrimler
Required/Recommended ReadingsAnderson, Benedict 7 Imagined Communities (Introduction) Arendt, Hannah The Origins of Totalitarianism Arrighi, Giovanni The Long Twentieth Century (Chapter 1, Epilogue) Block, Fred The Ruling Class Does not Rule: Notes on the Marxist Theory of the State De Tocqueville, Alex The Ancien Regime and The French Revolution, Book III, chapters 7-8 Geertz, Clifford Islam Observed: Religious Development in Morocco and Indonesia Gramsci, Antonio The Revolution against Capital State and Civil Society (Selections from Prison Notebooks, pp 229-263) Hechter Micheal “Causes of Nationalism” and “State-Building Nationalism” in Containing Nationalism, pp. 18-35; pp. 56-70. Huntington, Samuel Political Order in Changing Societies (Chapters 6-7) Lipset, Seymour Political Man: The Social Bases of Politics. pp. 27-86. Luxemburg, Rosa Conquest of Political Power Marx, Karl Preface to the Contribution to the Critique of Political Economy Moore, Barrington Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the Modern World. 413-508. Poulantzas, Nicos “The Capitalist State and the Dominant Classes” in Political Power and Social Classes The State and The Transition to Socialism Skocpol, Theda States and Social Revolutions, chapters 2-3 Tilly, Charles “European Cities and States” in Coercion, Capital and European States 990-1990 Weber, Max Domination and Legitimacy, (Economy and Society, pp 941-954) Charisma and Its Transformations (Economy and Society 1111-1130) Wimmer, Andreas “The Rise of the Nation-State across the World,1816 to 2001”
Teaching MethodsLecture and class debates based on readings
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 2 % 50
Rapor Teslimi 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration

MEF university values academic integrity. Therefore, all students must understand the meaning and consequences of cheating, plagiarism and other academic offences under the code of student conduct and disciplinary procedures. Any improper behavior, academic dishonesty or plagiarism is subject to the YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 20 1 21
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 2 8 2 20
Total Workload 125
Total Workload/25 5.0
ECTS 5