School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUM 114 | |||||
Course Title in English | Life Skills and Well-being | |||||
Course Title in Turkish | Yaşam Becerileri ve Kendini İyi Hissetme | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Güz | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn and understand how the mind works and to develop life skills concerning how to manage emotionally challenging situations. | |||||
Course Description | This course is designed to help students understand the inner workings of their minds, how to set goals and motivate themselves towards them, how to understand people around them and build better relationships and how to use simple but effective techniques to help themselves and build a happy, healthy and successful life. | |||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilerin zihinlerinin nasıl çalıştığını, nasıl hedef belirleyeceklerini ve bu hedefe yönelik kendilerini nasıl motive edeceklerini, etraflarındaki insanları nasıl daha iyi anlayabileceklerini ve nasıl daha iyi ilişki kurabileceklerini, basit fakat etkili tekniklerle kendilerine nasıl yardım edebileceklerini ve mutlu, sağlıklı ve başarılı bir hayatı nasıl kurabilecekleri konularında yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Zihnin nasıl çalıştığını anlamak 2) Kendini anlamak ve motive etmek için doğru soruları sormak 3) İlişkileri ve temsil sistemlerini anlamak 4) Duygusal olarak zorlayıcı durumları yönetmek için araç ve teknikleri kullanmak 5) Dildeki genelleme, silme ve çarpıtmaları tanımlamak ve analiz etmek 6) Problemleri çözmek için çerçeveleme tekniklerini kullanmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024 |
Course Coordinator | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş - Derse nasıl katılabilirsiniz? |
2) | Zihnimiz nasıl çalışır? Nasıl öğreniriz? |
3) | Temsil sistemleri |
4) | Durumunuzu anlamak - Beden, zihin ve duygular |
5) | Etkili iletişim ilkeleri - İlişkilerinizi nasıl geliştirebilirsiniz? |
6) | Sizin için doğru hedefi nasıl belirleyebilirsiniz? |
7) | Sizin için doğru hedefi nasıl belirleyebilirsiniz? |
8) | Vize sınavları |
9) | Kendinizi nasıl motive edebilirsiniz? |
10) | Dilin ve olumlamaların gücü |
11) | Duyguları anlamak ve güçlü duyguların nasıl yönetileceği |
12) | Engelleyici inançlar veya düşünceler nasıl değiştirilir? |
13) | Çerçeveleme - Beş Problem Çözme Çerçevesi |
14) | Kendiniz için daha iyi bir hayatı nasıl inşa edersiniz? |
Required/Recommended Readings | O’Connor, Joseph, NLP Workbook: A Practical Guide to Achieving the Results You Want, Red Wheel, latest edition. Dilts, Robert, Sleight of Mouth: The Magic of Conversational Belief Change, Dilts Strategy Group, latest edition. Bandler, Richard & Grinder, John, Frogs into Princes, Neuro Linguistic Programming, Real People Press, latest edition. Hay, Louise L., Life!: Reflections on Your Journey, Hay House, latest edition. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped learning, lectures, watching videos, team work, discussions, workshops, reflective journal. | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||
Other Activities | In-class participationaxx 30% (There will be 11 workshops the students may participate. The student must join at least 6 workshops in order to pass) Writing a weekly reflective journal 30% Presentation at the end of classes on your experiences concerning what you learned in the course 40% | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
ensaris@mef.edu.tr 0-212-395 3621 MEF University Office (5th Floor) By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Ödevler | 14 | 1 | 1 | 28 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |