School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 426
Course Title in English Turkish Commercial Law
Course Title in Turkish Türk Ticaret Hukuku
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 94 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students or Erasmus
Overall Educational Objective Students will learn the key concepts relating to three main branches of Turkish commercial law: Law of commercial enterprise, negotiable instruments, and business organizations.
Course Description An overview of Turkish law of commercial enterprise, negotiable instruments, and business organizations with a focus on how these different branches of Turkish commercial law interact in theory and in practice.
Course Description in Turkish Teori ve uygulamada konular arasındaki bağlantılar vurgulanarak Türk ticari işletmeler, kıymetli evrak ve şirketler hukukuna genel bir bakış.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ticari işletme hukuku, kıymetli evrak ve şirketler hukuku hakkında önceki bilgileri hatırlar ve geliştirir.
2) Güncel gelişmeleri ve tartışma konularını tespit eder.
3) Türk ticaret hukukunun farklı dallarının etkileşimine dair sistematik bir bilgi sergiler.
4) Bu konular hakkında konuşmak ve yazmak için gerekli İngilizce terminolojiye hakim olur.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024
Course Coordinator FATMA BERİL ÖZCANLI
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI

Course Contents

Hafta Konu
1) Genel giriş
2) Ticari işletme, ticari işlemler
3) Tacir, tacir yardımcıları
4) Ticari davalar ve ticari tahkim
5) Haksız rekabet
6) Kıymetli evrak
7) Kıymetli evrak
8) Şirket türleri ve genel bakış
9) Anonim ortaklıklar - kuruluş ve yapı
10) Anonim ortaklıkları - paysahiplerinin hakları, yöneticilerin sorumluluğu
11) Anonim ortaklıklar - sermaye yapısı
12) Şirketler topluluğu
13) Birleşme ve devralmalar
14) Birleşme ve devralmalar
Required/Recommended Readings1. Ansay Tuğrul/Schneider Eric C., Introduction to Turkish Business Law, Walters Kluwer (latest edition). 2. Korkusuz Mehmet Refik/İpekel Kayalı Ferna, Turkish Private Law, (latest edition). 3. Aydoğan Fatih/Emirler Gizem Melike, Türk Şirketler Hukuku – Turkish Company Law, On İki Levha (latest edition).
Teaching MethodsStudents work independently before classes covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, application of materials, and discussion.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration ozcanlib@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 2 70
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Total Workload 94
Total Workload/25 3.8
ECTS 4