School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ENGR 452
Course Title in English Engineering Project Management
Course Title in Turkish Mühendislik Proje Yönetimi
Language of Instruction EN
Type of Course Ters-yüz öğrenme
Level of Course Başlangıç
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites CE 300 - Civil Engineering Practice I | COMP 200 - Computer Engineering Practice I | EE 200 - EE Engineering Practice I | IE 200 - IE Summer Practice I | ME 200 - Mechanical Engineering Practice I | ME 299 - Mechanical Engineering Practice I
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Undergraduate or graduate students
Overall Educational Objective To understand the basic structure of Engineering Project Management.
Course Description This course examines the project management framework through the eyes of the IT professional using case studies and scenario-based learning. Topics include the PMI defined project management knowledge areas, project life cycles, and implementation within varying organizational designs.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak mühendislik proje yönetimi problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer;
2) Proje sunumları aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili bir şekilde iletişim kurar;
3) Proje yönetimi ve ilgili konularıyla doğrudan ilgili mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurur;
4) Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedeflere ulaştığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışır;
5) Proje yönetimi yaşam döngüsüyle ilgili vakalar için verileri analiz etmek, yorumlamak ve mühendislik yargısını kullanarak sonuçlar çıkarmak amacıyla uygun örnekler geliştirir ve uygular;
6) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak proje yönetiminde çağdaş konuları ve yöntemleri edinir ve uygular.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Proje
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Sınav,Proje
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Ödev,Lab,Proje
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi H Proje
Prepared by and Date ADEM KARAHOCA , March 2021
Course Coordinator ADEM KARAHOCA
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. DİLEK KARAHOCA

Course Contents

Hafta Konu
1) Proje Yönetimine Giriş
2) Kurumsal Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür
3) Proje Seçimi ve Portföy Yönetimi
4) Liderlik ve Proje Yöneticisi
5) Kapsam Yönetimi
6) Proje Takımı Oluşturma, Çatışma ve Müzakere
7) Risk Yönetimi
8) Maliyet Tahmini ve Bütçeleme
9) Proje Zamanlaması: Ağlar, Süre Tahmini ve Kritik Yol
10) Proje Zamanlaması: Gecikmeler, Kısaltma ve Aktivite Ağları
11) Planlama ve Zamanlamada İleri Konular: Çevik ve Kritik Zincir
12) Kaynak Yönetimi
13) Proje Değerlendirme ve Kontrol
14) Proje Kapanışı ve Sonlandırma
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended Readings1. Project Management: Achieving Competitive Advantage, 5th Edition, ISBN 978-0-134-73033-2 by Jeffrey K. Pinto, published by Pearson Education © 2019 2. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition by Project Management Institute series PMBOK® Guide
Teaching MethodsFlipped Classroom, project-based learning
Homework and ProjectsAssignment, Term Project
Laboratory WorkNone
Computer UseRequired
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Küçük Sınavlar 12 % 25
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 2 % 50
TOTAL % 100
Course Administration karahocaa@mef.edu.tr

Instructor’s office and phone number, office hours, email address: Prof.Dr. Adem Karahoca, 556, karahocaa@mef.edu.tr Rules for attendance: Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 6 5 3 2 60
Ara Sınavlar 2 4 2 1 14
Total Workload 144
Total Workload/25 5.8
ECTS 6