School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | ENGR 452 | |||||
Course Title in English | Engineering Project Management | |||||
Course Title in Turkish | Mühendislik Proje Yönetimi | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | |||||
Level of Course | Başlangıç | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
CE 300 - Civil Engineering Practice I | COMP 200 - Computer Engineering Practice I | EE 200 - EE Engineering Practice I | IE 200 - IE Summer Practice I | ME 200 - Mechanical Engineering Practice I | ME 299 - Mechanical Engineering Practice I |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Undergraduate or graduate students | |||||
Overall Educational Objective | To understand the basic structure of Engineering Project Management. | |||||
Course Description | This course examines the project management framework through the eyes of the IT professional using case studies and scenario-based learning. Topics include the PMI defined project management knowledge areas, project life cycles, and implementation within varying organizational designs. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Mühendislik, bilim ve matematik ilkelerini uygulayarak mühendislik proje yönetimi problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer; 2) Proje sunumları aracılığıyla çeşitli kitlelere etkili bir şekilde iletişim kurar; 3) Proje yönetimi ve ilgili konularıyla doğrudan ilgili mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanır ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurur; 4) Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedeflere ulaştığı bir ekipte etkili bir şekilde çalışır; 5) Proje yönetimi yaşam döngüsüyle ilgili vakalar için verileri analiz etmek, yorumlamak ve mühendislik yargısını kullanarak sonuçlar çıkarmak amacıyla uygun örnekler geliştirir ve uygular; 6) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak proje yönetiminde çağdaş konuları ve yöntemleri edinir ve uygular. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | S | Proje |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | H | Sınav,Ödev,Proje |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Sınav,Proje |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Ödev,Lab,Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Proje |
Prepared by and Date | ADEM KARAHOCA , March 2021 |
Course Coordinator | ADEM KARAHOCA |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Doç. Dr. DİLEK KARAHOCA |
Hafta | Konu |
1) | Proje Yönetimine Giriş |
2) | Kurumsal Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür |
3) | Proje Seçimi ve Portföy Yönetimi |
4) | Liderlik ve Proje Yöneticisi |
5) | Kapsam Yönetimi |
6) | Proje Takımı Oluşturma, Çatışma ve Müzakere |
7) | Risk Yönetimi |
8) | Maliyet Tahmini ve Bütçeleme |
9) | Proje Zamanlaması: Ağlar, Süre Tahmini ve Kritik Yol |
10) | Proje Zamanlaması: Gecikmeler, Kısaltma ve Aktivite Ağları |
11) | Planlama ve Zamanlamada İleri Konular: Çevik ve Kritik Zincir |
12) | Kaynak Yönetimi |
13) | Proje Değerlendirme ve Kontrol |
14) | Proje Kapanışı ve Sonlandırma |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | 1. Project Management: Achieving Competitive Advantage, 5th Edition, ISBN 978-0-134-73033-2 by Jeffrey K. Pinto, published by Pearson Education © 2019 2. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide)–Sixth Edition by Project Management Institute series PMBOK® Guide | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Classroom, project-based learning | |||||||||||||||
Homework and Projects | Assignment, Term Project | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Required | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
karahocaa@mef.edu.tr Instructor’s office and phone number, office hours, email address: Prof.Dr. Adem Karahoca, 556, karahocaa@mef.edu.tr Rules for attendance: Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade which is equal to the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, a make-up exam will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 6 | 5 | 3 | 2 | 60 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 1 | 14 | ||
Total Workload | 144 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |