School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 474
Course Title in English Introduction to Automotive Engineering
Course Title in Turkish Otomotiv Mühendisliğine Giriş
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Project
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 152 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire a basic knowledge and understanding of the vehicle design process and vehicle attributes, important design concepts of brakes, suspension, steering systems, wheels and tires in vehicle design and verification methods; and dynamics simulations of mechanical systems by using ADAMS software
Course Description This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of vehicle design, vehicle attributes together with brake system, suspension and steering systems, wheels and tires, wheel alignment angles, and their effect on the vehicle attributes. Understand design verification methods in vehicle level road tests, rig tests; and related dynamics simulations of the mechanical systems by using ADAMS software

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Araç niteliklerinin tasarım temellerini, araç hedef belirleme ve kıyaslama sürecini tanımlar;
2) Mühendislik tasarım prensiplerini, fren, süspansiyon, direksiyon sistemleri ve tekerlek ve lastik sistemlerine uygular;
3) ADAMS yazılımında otomotiv mühendisliği ile ilgili mekanik sistem problemlerini çözer;
4) ADAMS'ta elde edilen önemli sonuçları yorumlayarak proje raporunu hazırlar ve geniş kitlelerle etkili bir şekilde sunum yapar;
5) Araç tasarımında etik ve mesleki sorumluluğu tanıma yeteneğini geliştirir;
6) Araç tasarımında ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama yeteneğini geliştirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date ALİ ÇINAR , March 2024
Course Coordinator ALİ ÇINAR
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Araç özellikleri, sürüş kalitesi, hedef belirleme ve kıyaslama
2) Fren sistemleri. Temel hidrolik, master silindir. Disk frenler ve Kampana frenler
3) Süspansiyon sistemleri. Yaylı ve yaysız kütle. Yaprak ve helezon yaylar. Amortisörler.
4) Ön ve arka süspansiyon sistemleri
5) Direksiyon sistemi. Direksiyon bağlantısı. Direksiyon simidi, şaft ve dişli. Hidrolik direksiyon
6) Tekerlekler ve lastikler. Tekerlek göbeği ve rulmanlar. Tekerlek hizalaması, caster kamber, direksiyon ekseni eğimi açıları. Bunların araç nitelikleri üzerindeki etkileri
7) Otomotiv Firmasından Konuşmacı
8) Araç dayanıklılığı ve araç dinamiklerinde tasarım doğrulama yöntemleri; CAE, Rig ve yol testi
9) ADAMS'ta çoklu gövde simülasyonları, parçalar oluşturma, bağlayıcıları (eklemleri) ve eklem hareketlerini tanımlama, tasarım değişkenlerini ölçme, simülasyonları çalıştırma ve grafikler elde etme.
10) ADAMS'ta çoklu gövde simülasyonları, parçalar oluşturma, bağlayıcıları (eklemleri) ve eklem hareketlerini tanımlama, tasarım değişkenlerini ölçme, simülasyonları çalıştırma ve grafikler elde etme.
11) ADAMS'ta Otomotiv Sistemleriyle İlgili Tasarım Projesi
12) ADAMS'ta Otomotiv Sistemleriyle İlgili Tasarım Projesi
13) ADAMS'ta Otomotiv Sistemleriyle İlgili Tasarım Projesi
14) ADAMS'ta Otomotiv Sistemleriyle İlgili Tasarım Projesi
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsAutomotive Handbook, 8th Edition, BOSCH. SAE International. Auto Fundamentals, Martin W. Stockel, Martin T. Stockel, Chris Johanson. Fundamentals of Vehicle Dynamics, Thomas D. Gillespie.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsProject will be given
Laboratory Work
Computer UseComputer Lab will be used for ADAMS simulations during teaching and project period
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 0
Uygulama 14 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 2 % 50
TOTAL % 100
Course Administration cinara@mef.edu.tr
0536-704-0245
Instructor’s office and phone number: 5th Floor 543 Office hours: Thursday / Friday 13:00 – 14:00 Email address: cinara@mef.edu.tr Rules for attendance: Classroom practice contributes to 10% of the final grade. Missing Mid Term Exam: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given a grade by taking the average of all of the other midterms. No make-up will be given. Missing a Final Project: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed final project by the student, late submission will be accepted until the final exam period. Missing a final: No Final Exam. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf)

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 10 30 8 48
Ara Sınavlar 2 16 1 34
Total Workload 152
Total Workload/25 6.1
ECTS 6