School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 484
Course Title in English Thermal Environmental Engineering
Course Title in Turkish Isıl Çevre Mühendisliği
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 129 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prerequisite: THER 204 Thermodynamics
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To introduce the fundamentals of heating, refrigeration, ventilating and air conditioning, and the design of such systems in buildings.
Course Description This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of heating, refrigeration, ventilating and air conditioning in buildings. The following topics are covered: Introduction to heating, ventilating, air conditioning, and refrigeration, mechanical vapor-compression refrigeration cycles, mechanical vapor-compression refrigeration components and systems, thermodynamic properties of moist air, psychrometric processes and applications, the psychrometer and humidity measurement, heating and cooling of moist air by extended surface coils, human thermal comfort and indoor air quality, solar radiation, winter heat loss in buildings, air-distribution system and duct design, hydronic system design.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Buhar-sıkıştırmalı mekaniksel soğutma sistemini tasarlar.
2) Psikrometrik olayları ve uygulamalarını analiz eder.
3) Güneş ışınımı ve uygulamalarını analiz eder.
4) Bir hava dağıtım sisteminin tasarımını gerçekleştirir.
5) Hidronik sistemler tasarlar.
6) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurar.
7) Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanımlar.
8) Bir ekipte etkili bir şekilde çalışır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date CANFUAD DELALE , February 2024
Course Coordinator CANFUAD DELALE
Semester Fall
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Isıtma, havalandırma, iklimlendirme ve soğutmaya giriş
1)
2) Mekaniksel buhar-sıkıştırmalı soğutma çevrimleri
3) Mekaniksel buhar-sıkıştırmalı soğutma bileşenleri ve sistemleri
4) Nemli havanın termodinamik özellikleri
5) Psikromatik olaylar ve uygulamaları
6) Psikrometre ve nem ölçümü
7) Nemli havanın uzatılmış yüzey bobinleri ile ısıtılması ve soğutulması
8) Termal konfor ve iç mekan hava kalitesi
9) Güneş ışınımı
10) Kışın binalarda ısı kaybı
11) Hava dağıtım sistemi ve kanal tasarımı
12) Hava dağıtım sistemi ve kanal tasarımı
13) Hidronik sistem tasarım ve işletmesi
14) Hidronik sistem tasarım ve işletmesi
15) Final Sınavı Haftası
16) Final Sınavı Haftası
Required/Recommended ReadingsThermal Environmental Engineering (3rd Edition), Kuehn, T.H. Ramsey, J.W. Threlkeld, J.L., Prentice Hall, 1998. ISBN: 0139172203
Teaching MethodsFlipped Learning
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 2 % 40
TOTAL % 100
Course Administration delalec@mef.edu.tr
02123953651
Instructor’s office and phone number: A Block Fifth Floor, 0 212 395 3651 office hours: Thursday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing final (project presentation): Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Ders Saati 28 112
Proje 2 98
Ara Sınavlar 4 48
Total Workload 258
Total Workload/25 10.3
ECTS 5