School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||||
Course Code | ME 484 | |||||||
Course Title in English | Thermal Environmental Engineering | |||||||
Course Title in Turkish | Isıl Çevre Mühendisliği | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 129 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | Prerequisite: THER 204 Thermodynamics | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To introduce the fundamentals of heating, refrigeration, ventilating and air conditioning, and the design of such systems in buildings. | |||||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of heating, refrigeration, ventilating and air conditioning in buildings. The following topics are covered: Introduction to heating, ventilating, air conditioning, and refrigeration, mechanical vapor-compression refrigeration cycles, mechanical vapor-compression refrigeration components and systems, thermodynamic properties of moist air, psychrometric processes and applications, the psychrometer and humidity measurement, heating and cooling of moist air by extended surface coils, human thermal comfort and indoor air quality, solar radiation, winter heat loss in buildings, air-distribution system and duct design, hydronic system design. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Buhar-sıkıştırmalı mekaniksel soğutma sistemini tasarlar. 2) Psikrometrik olayları ve uygulamalarını analiz eder. 3) Güneş ışınımı ve uygulamalarını analiz eder. 4) Bir hava dağıtım sisteminin tasarımını gerçekleştirir. 5) Hidronik sistemler tasarlar. 6) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurar. 7) Mühendislikte etik ve profesyonel sorumlulukları tanımlar. 8) Bir ekipte etkili bir şekilde çalışır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , February 2024 |
Course Coordinator | CANFUAD DELALE |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Isıtma, havalandırma, iklimlendirme ve soğutmaya giriş |
1) | |
2) | Mekaniksel buhar-sıkıştırmalı soğutma çevrimleri |
3) | Mekaniksel buhar-sıkıştırmalı soğutma bileşenleri ve sistemleri |
4) | Nemli havanın termodinamik özellikleri |
5) | Psikromatik olaylar ve uygulamaları |
6) | Psikrometre ve nem ölçümü |
7) | Nemli havanın uzatılmış yüzey bobinleri ile ısıtılması ve soğutulması |
8) | Termal konfor ve iç mekan hava kalitesi |
9) | Güneş ışınımı |
10) | Kışın binalarda ısı kaybı |
11) | Hava dağıtım sistemi ve kanal tasarımı |
12) | Hava dağıtım sistemi ve kanal tasarımı |
13) | Hidronik sistem tasarım ve işletmesi |
14) | Hidronik sistem tasarım ve işletmesi |
15) | Final Sınavı Haftası |
16) | Final Sınavı Haftası |
Required/Recommended Readings | Thermal Environmental Engineering (3rd Edition), Kuehn, T.H. Ramsey, J.W. Threlkeld, J.L., Prentice Hall, 1998. ISBN: 0139172203 | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped Learning | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
delalec@mef.edu.tr 02123953651 Instructor’s office and phone number: A Block Fifth Floor, 0 212 395 3651 office hours: Thursday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance required. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing final (project presentation): Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Ders Saati | 28 | 112 | |||
Proje | 2 | 98 | |||
Ara Sınavlar | 4 | 48 | |||
Total Workload | 258 | ||||
Total Workload/25 | 10.3 | ||||
ECTS | 5 |